ROCKOFF FESTIVAL (LIBAR, MORSO, BIGSTRIP GORILA) – Zagreb, Tvornica Kulture, 23.10.2014.RockOff_cetvrti_22102014-5765
Nakon tri večeri i 9 bendova, novi RockOFF festival je već polako počeo dobivati obrise jednog uspješnog, drugačijeg festivala. S odličnom idejom i jednako takvom realizacijom, uz bendove koji daju sve od sebe – što znači da su prepoznali priliku koja im se ukazala i namjeravaju uzeti od nje maksimum, ali najviše od svega: svi se dobro zabavljaju, pjesme odlično kotiraju na radio stanicama…. Ostaju nam još dvije večeri i 6 bendova i onda finale, 8.11. sada više nema sumnje da ćemo jedva dočekati novu izdanje festivala 2015.

Big Strip GorilaI opet, unatoč lošem vremenu, Mali pogon zagrebačke Tvornice bio je pun – publika, što poznati i prijatelji bendova, što dobronamjerna publika ili glazbeni djelatnici (žiri i sve u tom kontekstu) pohodili su čuti i vidjeti zagrebačke Big Strip Gorila, riječki Morso i splitski Libar.

Žiri je ovaj put bio super kratak na uvodnoj riječi, sve je već uhodano i “familijarno”. Nakon pozdravnog govora prvi su izlašli na pozornicu kvartet Big Strip Gorila, bend za koji donedavno nisam ni čula, što samo potvrđuje vrijednost ovog festivala. Negdje sam pročitala da ih se uspoređuju s Artic Monkeysima, što je naravno pretenciozno, no da pomalo djeluju poput slavne četvorke, to je istina. Čvrstog zvuka i poprilično samouvjerenog nastupa, tek ponekad padom dinamike pjesama u stilu “ovo sam već čuo” dobro su se predstavili. Njihov festivalski singl „Dresden“ izveden je bržom i žešćom verzijom što mi se čak i više sviđalo od studijske. Usput budi rečeno, taj je singl dobio i svoj spot koji je promoviran baš taj dan. Bez daljnjeg zanimljiv bend, a članovi su mi se i osobno dopali kao ljudi.

MorsoSljedeći bend je bio riječki Morso. Ako sam iskrena, prvi i zadnji put sam Morso slušala prije dosta godina također u Tvornici mislim kao predgrupu, i ničim me bend nije osvojio dapače čak mi se nije dopao, ali je i zvučao miljama daleko od onoga što smo čuli sinoć na RockOFFu. No u glazbi je magičan onaj trenutak kada se potpuno iznenadiš i oduševiš. Morso je izašao rasplesan, energičan, dobre volje i rasturio. Ono što oni za sebe kažu “indie progressive math pop rock“, rekla bih “whatever” ali je bilo sjajno. Vjernu publiku su oduševili, a usput privukli novu, mene sasvim sigurno, oduševili su me. Bend je sazrio, vjerojatno i prošao kroz hrpu promjena i rezultat je fantastičan. S dva vokala koji se djajno nadopunjuju ali istovremeno odlično funkcionira svaki za sebe, Morso je predstavio svoj jedinstveni zvuk i najavu trećeg albuma, a festivalskim singlom „Hej vi“ snažnu poruku spretno su upakirali u zarazni plesni ritam.

LibarNa kraju četvrte večeri nastupili su mnogobrojni klapski bend, splitski Libar. Libar je nekad bio klapa, sada je bend klapskih pjevača – vrlo zanimljiv rezultat. Bili su glasni, jako glasni (mogao je tonac smanjiti malo zvuk) naime što i da se očekuje od 5 vrsnih i glasnih vokala, plus bubanj, gitara i bas. Izveli su pjesme sa svog debitantskog izdanja i nove stvari nastale u posljednjih godinu dana – ovo znam jer su mi rekli, sama ih ne bi prepoznala, toliko su dobili novi, progresivniji zvuk i rockerskiji zvuk. Peterostruko vokalno višeglasje stvara posebnu fuziju koja se rijetko čuje igdje. Ne moram niti spominjati da je njihov nastup bio izuzetno snažan i upečatljiv, bez obzira da li vam se ta glazba dopada ili ne.
Runjićeve „Đelozija“ dobila je furioznu verziju, no autorski pečat su pokazali singlom „Odrasli“ sa temom koja nimalo nema veze sa Splitom, balunom i “jubavju”, već darkerskim ambijentom industrijskog Berlina.

Četvrta festivalska večer pokazala svjetski potencijal domaćih bendova što su potvrdili i prisutni članovi RockOff žirija, a tvrdnju će već sljedećeg četvrtka, 30. listopada, imati priliku potvrditi Krešo i kisele kiše, Markiz i Gatuzo.

KONCERTNA FOTOGALERIJA – KLIK OVDJE!

Izvještaj i foto: Anastazija Vržina