METALDAYS 2014 – Tolmin, Slovenija, 20. – 26. 07. 2014.

728x90_02B

Slovenski je gradić Tolmin već jedanaest godina mjesto održavanja heavy metal festivala Metaldays. Iako je prošle godine promijenio ime, sve je ostalo isto, a metalci ga i dalje pohode jer je poseban zbog svoje prirode. Ovogodišnje izdanje festivala bilo je napokon rasprodano pa je tako bilo 12000 posjetitelja. Bilo je samo pitanje vremena kad će se to dogoditi.

Ponuda hrane je svake godine na festivalu sve bolja pa je tako i ove godine postojala raznovrsna ponuda poput talijanske, indijske, meksičke pa do vegetarijanske. Unutar kampa se otvorio Mercatorov dućan kojim je ljudima omogućeno kupovati unutar kampa po normalnim cijenama.

metaldays_2014_socaVažno je spomenuti da je ove godine u Beach baru gostovao naš DJ Kneža koji je zapalio publiku puštajući najveće metal hitove, a uz njega se opet pojavio i desetogodišnji Jadran Mihelčić iz Hrvatske koji je nakon prošlogodišnjeg nastupa s Iced Earthom došao na karaoke pjevati obrade Metallice, Maidena i Iced Eartha.

Nažalost je nemoguće pogledati sve bendove, ali potrudili smo se i ove godine obići ih što više.

Ponedjeljak, 21.7.

Festival je otvorio mračni talijanski black metal bend Duirvir tijekom čijeg se nastupa skupio solidan broj ljudi iako nisu impresionirali. Rest In Fear prvi je nastupao na glavnom stageu, a nakon njih njemački bend Cripper. Iako je tijekom njihovog nastupa padala jaka kiša, to nije zaustavilo publiku da divlja na bend predvođen Brittom na vokalu nakon čega je završila u publici.
Srpski power metal bend Alogia na drugom stageu je odsvirao vlastiti repertoar uz standardnu obradu Run To The Hills od Maidena. Nastup Alcesta me se osobno nije dojmio. Iako dobro izvode to što rade, nastup je ipak bio dosta monoton.

Nakon njih dolaze Grave kao osvježenje jer su svojim old school death metal zvukom ‘pomeli’ sve pred sobom. Zadnji put sam ih gledao u Zagrebu 2008. godine pa sam znao što mogu očekivati. Setlista im je bila odlična, prošli su svašta, od starijih stvari poput Now and Forever, Morbid Way To Die pa do novijih poput Morbid Ascent.

Nakon njih na drugi stage penje se Helheim, odličan norveški viking black metal bend u kojem je gostovao Hoest iz Taake. Po mom mišljenju su odradili fenomenalan nastup pred statičnom publikom.

Children Of Bodom kao prvi headliner ovogodišnjeg festivala nosi titulu najboljeg benda prvog dana. Po mojoj procjeni najveći broj ljudi se okupio baš tijekom njihovog nastupa. Zadnji put su bili u Tolminu na MetalCampu 2005. godine i pokazali su da su još u formi. Kao i posljednji put kad sam ih gledao u Zagrebu prije 8 godina, Alexi i dalje tijekom svakog obraćanja publici koristi riječ ‘fuck’, a njegova virtuoznost po uzoru na Malmsteena i danas oduševljava ljude koji se zateknu na njihovom nastupu. Uz dosta starih klasika, predstavili su i neke novije poput Halo Of Blood.

Setlista: Needled 24/7 | Kissing the Shadows | Silent Night, Bodom Night | Scream for Silence | Halo of Blood | Hate Crew | Deathroll | Follow the Reaper | Angels Don’t Kill | Are You Dead Yet? | Towards Dead End | Hate Me! | Downfall | Bodom After Midnight | In Your Face

Nakon njih na stage se penju Opeth. Jako me zanimao njihov nastup jer nisam znao što očekivati osim dugih pjesama koje su u potpunosti raznovrsne. U njihovim se pjesmama zaista svašta može čuti, a frontmen Mikael ima zanimljiv, opušten odnos sa publikom. Bend je imao vrhunski sound, a publika je mirno uživala u nastupu ovih Šveđana. Čini mi se da se tijekom njihovog nastupa smanjio broj ljudi, pretpostavljam da je to zbog dugih pjesama.

Setlista: The Devil’s Orchard | Heir Apparent | White Cluster | Demon of the Fall | Hope Leaves | Atonement | Deliverance | The Lines in My Hand | Blackwater Park

Death metal legende Immolation na drugom su stageu imali čast dugim nastupom zatvoriti prvi dan. Mislim da su bili dobar izbor jer su vrhunskim death metalom izvukli posljednje atome iz publike nakon napornog prvog dana.

Setlista: Kingdom of Conspiracy | Majesty And Decay | Swarm Of Terror | Into Everlasting Fire | Providence | Indoctrinate | Lost Passion | World Agony | Of Martyr and Men | A Glorious Epoch | A Spectable of Lies | What They Bring | God Complex | Those Left Behind | All That Awaits Us

Utorak, 22.7.

Drugi dan nas je napokon dočekalo lijepo vrijeme nakon kišnog ponedjeljka. Zanimljivo je da su drugi dan otvorili Thorns Of Heresy iz Varaždina. S obzirom na nezahvalan termin, skupilo se ljudi koji su podržali naš mladi bend kojem je ovo prvi veći nastup. Uz pet autorskih stvari, odsvirali su i Spirit Crusher od Deatha.

Iduće što smo željno iščekivali bio je floridski death metal sastav Obituary. Unatoč kiši koja je opet počela sve jače padati, ljudi su se uputili pogledati ove velikane death metal scene i isplatilo se. Vrhunski nastup koji vraća u prošlost, pun energije i ljudi koji su konstantno ‘crowd surfali’. Publika je tijekom njihovog nastupa potpuno podivljala te se tijekom njihovog nastupa napravio „wall of death“. Setlista je bila odlična, a publika je najbolje reagirala na pjesme sa prva tri albuma – Slowly We Rot, Cause Of Death i The End Complete. Koncert zatvaraju sa Slowly We Rot te su u potpunosti opravdali svoj status.

Nocturnal Depression je na drugom stageu pokazao kako se svira spori, melankolični, depresivni black metal. Prostor drugog stagea se tijekom njihovog nastupa ispunio, a pjesmom Nostalgia su u potpunosti hipnotizirali publiku.

Norveški viking/black metal Borknagar oduševio je publiku svojim nastupom otvorivši ga sa The Genuine Pulse. Nažalost nisam uspio pogledati njihov nastup do kraja. Nakon pjesme Dauden sa prvog albuma uputio sam se prema drugom stageu jer nas je tamo čekao legendarni epic heavy metal bend Manilla Road. Od svih najavljenih bendova, njih nikako nisam očekivao vidjeti ovdje. Unatoč jakoj kiši, publika nije stala tijekom njihovog nastupa jer mislim da su mnogi bili oduševljeni što imaju priliku vidjeti jedan takav bend na Metaldaysu. Sa pjesmama Open The Gates, Heavy Metal To The World i Up From The Crypt zapalili su publiku te zatvorili koncert sa The Prophecy. Po meni je taj bend podcijenjen u svijetu metala, a to su i ovom energičnom svirkom dokazali.

Setlista: The Ram | Open The Gates | Only The Brave | Divine Victim | Cage Of Mirrors | Heavy Metal To The World | Up From The Crypt | The Prophecy

metaldays_2014_satyriconSatyricon, kao headlineri drugog dana, penju se na stage i svojim nastupom pokazuju da su na vrhuncu karijere. Satyr je odličan kao uvijek, Frost na bubnjevima je metronomski točan, sound vrhunski, a bend poprilično usviran. Novi album mi nije sjeo u potpunosti pa nisam bio oduševljen setlistom. Očekivao sam bar jednu sa Dark Medieval Times ili Shadowthronea. Vrhunac koncerta je bio, kao i uvijek, legendarna himna black metala Mother North čiju je melodiju pjevala svaka osoba okupljena ispred glavne pozornice. Satyricon je opravdao status headlinera i ljudi su zadovoljni napustili prostor main stagea.

Setlista: Voice Of Shadows | Now, Diabolical | Black Crow On A Tombstone | Our World, It Rumbles Tonight | Tro og Kraft | Forhekset | Possessed | Die By My Hand | Nekrohaven | The Infinity Of Time And Space | The Pentagram Burns | To the Mountains | Fuel for Hatred | Mother North | K.I.N.G.

Za kraj dana, na drugi stage penju se našoj publici dobro poznati death metalci Vader. Standardno dobar nastup otvorili su sa pjesmom Sothis. Odlična setlista obuhvatila je mnoge njihove albume, a vrhunac koncerta bile su Carnal, Helleluyah te posljednja – This Is The War. Odličnim nastupom poljaka zatvoren je drugi dan.

Setlista: Sothis | Vicious Circle | Reborn In Flames | Silent Empire | Fractal Light | Return To The Morbid Reich | Come And See My Sacrifice | Triumph Of Death | Where Angels Weep | Carnal | Chaos | Wings | Sword Of The Witcher | Helleluyah!!! (God Is Dead) | Dark Age | This Is the War

Srijeda, 23.7.

Artillery je stari thrash metal bend iz Danske. Svi koji prate rad ovog benda mogli su biti oduševljeni nastupom. U 50-ak minuta su prošli svoje stare hitove poput Terror Squad te novije poput 10000 Devils.

Noviji thrash metal bend Havok je uništio sve pred sobom brzim thrashom, onakvim kakav i treba biti.
Tijekom cijelog nastupa smo se vratili u prošlost i vrijeme kada su ‘benganje’ i moshpit bili prisutni tijekom cijelog koncerta thrash metal bendova.

Nizozemski doom/death bend Asphyx unatoč tome što dugo postoje, čini mi se kao da su u zadnje vrijeme sve popularniji. Tijekom njihovog nastupa se skupio velik broj ljudi. Pjevač je imao dobru komunikaciju s publikom, a setlistom su prošli cijelu karijeru pa su se tako našle npr. Asphyx (Forgotten War) i We Doom You To Death.

Amorphis nikad nisam detaljnije pratio osim albuma Tales From The Thousand Lakes pa ne mogu biti realan jer je bend danas potpuno drugačiji. U nastupu od nešto više od sat vremena odsvirali su presjek karijere. Ponudili su zanimljiv nastup i ostavili publiku zadovoljnom.

Setlista: Circle Intro | Shades Of Gray | Narrow Path | Silver Bride | Sky Is Mine | My Kantele | Into Hiding | Nightbird’s Song | Vulgar Necrolatry | The Wanderer | You I Need | Hopeless Days | The Smoke | Black Winter Day

Nakon njih je došao trenutak za Volbeat. Osobno smatram da je to jedini bend na ovom festivalu koji se nije uklopio iako se pojavio velik broj njihovih fanova. Nakon 20 minuta nastupa pjevač je objavio da ima problema sa glasom te je otišao sa stagea. Nakon toga je krenuo nekakav ‘jam’ i svi su mislili da će se vratiti, ali je organizator objavio da je to kraj za Volbeat.

metaldays_2014_possessedSrijeda mi je bila slabija od prethodna dva dana pa sam cijeli dan čekao da na red dođe zadnji bend – Possessed. Legendarni bend, te jedni od osnivača ovog pravca predvođeni frontmenom Jeffom Becerrom koji je u invalidskim kolicima. Oduševljeno su svirali pravi old school death metal 75 minuta. Odlična setlista i energičan nastup pokazali su da svaki dan s razlogom najviše iščekujem zadnje bendove na drugom stageu. Pjesme sa Seven Churches i Beyond The Gates i danas zvuče odlično. Najbolji trenutak je bio tijekom The Exorcista, a vrhunac je bio pjesma Death Metal.
Nakon Possesseda je došao trenutak za san jer me četvrtak jako zanimao.

Četvrtak, 24.7.

Četvrtak je bio posebno zanimljiv dan pa se nekoliko sati nisam uspio maknuti od obje pozornice.
metaldays_2014_in_solitudeIn Solitude je na glavnoj pozornici održao jako dobar old school doom/heavy nastup. Predstavljali su svoj novi album Sister, ali su odsvirali i dobre hitove sa prethodnog albuma poput We Were Never Here i To Her Darkness. Mislim da se mnogima ne sviđa pojava frontmena Pelle Åhmana koji je bacao stalak za mikrofon i sam mikrofon, ali oni koji prate taj bend znaju što mogu očekivati od njih.

metaldays_2014_inciterNastup zagrebačkog benda Inciter poklopio se sa In Solitude pa sam otišao podržati naše ‘trešere’. Imali su jako dobar termin i okupio im se solidan broj ljudi. Vedran je natjerao prisutne odmah na mosh pit uz zvukove pjesme Unite. Pjesmama Washed Away i Defray pokazali su publici (a nadam se i organizatorima) da ima mjesta i za našu malu zemlju u ozbiljnijem svijetu metala.

Nakon njih se na glavni stage penje Kadavar.
Kadavar je psihodelični doom/rock bend koji me oduševio. Njeguju 70s stil i u potpunosti se drže toga. Bend je poput vremeplova koji vraća u 70-te godine, od imidža i glazbe do opreme jer imaju vintage gitare i pojačala. Odličnim pjesmama Black Sun i Doomsday Machine obilježili su svoj odličan nastup.

Na red napokon dolazi jedan bend za sve prave black metal fanove. Riječ je o bendu iz Kolumbije – Inquisition.
2014_5_inquisitionMomci su pokazali kako to izgleda kad samo dva čovjeka ‘prže’ black metal. Nažalost, nastup je kasnio zbog problema s pojačalom, ali to nije pokvarilo ukupni dojam. Stage im ukrašavaju dvije glave jarca na križevima. Otvorili su sa Force Of The Floating Tomb, prvom stvari sa posljednjeg albuma. Obuhvatili su setlistom gotovo cijelu diskografiju, a meni je najbolji dio koncerta bila lagana Desolate Funeral Chant. Nakon Infinite Interstellar Genocide bilo je vrijeme da se uputimo prema glavnom stageu jer je došao trenutak za headlinere.

Setlista: Force of the Floating Tomb | Nefarious Dismal Orations | Command of the Dark Crown | Those of the Night | Embraced by the Unholy Powers of Death and Destruction | We Summon the Winds of Fire (For the Burning of All Holiness) | Desolate Funeral Chant | Master of the Cosmological Black Cauldron | Astral Path to Supreme Majesties | Infinite Interstellar Genocide

metaldays_2014_megadethNakon nešto slabijeg nastupa u zagrebačkoj Areni 2011. godine te slabijih posljednjih albuma, zanimalo me što mogu očekivati od Megadetha, ali nadmašili su sva moja očekivanja. Izlazak Dave Mustainea u standardnoj bijeloj košulji i prvi taktovi Hangar 18 odmah su ‘nabrijali’ gomilu ljudi koja se okupila kod main stagea tijekom njihovog nastupa. Odličan sound, stage performans, komunikacija te vrhunska svirka obilježili su ovaj nastup za koji su odabrali najveće hitove. U odličnu setlistu odlučili su ubaciti i kultnu obradu Thin Lizzyja Cold Sweat. Svirku završavaju sa legendarnom Holy Wars nakon koje smo se mi koji smo imali još malo snage uputili prema drugom stageu kako bismo pogledali posljednji bend tog dana – Riot.

Setlista: Hangar 18 | Wake Up Dead | In My Darkest Hour | Tornado Of Souls | Sweating Bullets | Skin o’ My Teeth | Dawn Patrol | Poison Was The Cure | Set the World Afire | She-Wolf | Trust | A Tout Le Monde | Public Enemy No. 1 | Kingmaker | Cold Sweat | Symphony of Destruction | Peace Sells | Holy Wars… The Punishment Due

metaldays_2014_riotRiot je stari heavy/power bend čija me najava za ovaj festival iznenadila poput one Manilla Roada. Svirali su dulje od najavljenog, oko 90 minuta. Jedva sam imao snage do kraja njihovog koncerta, ali čekalo se čuti kultnu pjesmu Thundersteel. Isplatilo se pogledati cijeli njihov nastup nakon kojeg smo trčali u šator napokon uhvatiti malo sna nakon fenomenalnog četvrtka.

Setlista: Narita | Fight Or Fall | On Your Knees | Metal Soldiers | Wings Are For Angels | Johnny’s Back | Hard Lovin’ Man | Fire Down Under | Metal Warrior | Sign Of The Crimson | Angel Eyes | Still Your Man | Altar Of The King | Flight Of The Warrior | Bloodstreets | Road Racin’ | Swords And Tequila | Warrior | Thundersteel | Outlaw

Petak, 25.7.2014.

Došao je i petak kad smo se svi zapitali kako je tako brzo prošlo vrijeme. Pogledali smo mnogo zanimljivih bendova, neke nismo slušali prije, ali ćemo ih zbog odličnih nastupa početi slušati.
My Dying Bride je trebao nastupati na prošlogodišnjem izdanju Metaldaysa, ali su otkazali te su bili najavljeni za ovu godinu. Prema broju okupljenih činilo mi se kao da je mnogo onih sa jednodnevnim ulaznicama došlo baš na ovaj bend. Publika je jako dobro reagirala na njihov nastup, pogotovo na Turn Loose The Swans sa drugog albuma.

Još jedne death metal legende Suffocation odradili su odličan nastup na maloj pozornici. Otvaraju nastup pjesmom Catatonia sa prvog EP-a Human Waste. Odsvirali su energičan nastup uz mnogo starih hitova poput Pierced From Within i Effigy Of The Forgotten. Ovo je bio posljednji od mnogih kultnih death metal imena koja su se našla na ovom festivalu.

Setlista: Catatonia | Effigy of the Forgotten | Pierced from Within | Entrails of You | As Grace Descends | Purgatorial Punishment | Funeral Inception | My Demise | Thrones of Blood

Zbog Suffocationa se kasnilo na Heaven Shall Burn o kojem ne mogu puno reći budući da ne slušam taj bend, ali za vrijeme njihovog nastupa je na nagovor vokala Marcusa nastao najveći circle pit koji sam vidio u životu. Posebno je zanimljivo kod njihovog nastupa obrada Valhalle od Blind Guardiana koju nisam očekivao budući da ne znam puno o bendu.

Sabaton je bend koji jako dobro prolazi na našim prostorima, ali i općenito u metal svijetu. Izgradili su svoju ‘vojsku’ fanova te su bili posljednji ovogodišnji headliner što je bilo logično jer su odradili jedan od najboljih nastupa na ovom festivalu. Na stageu imaju ogroman tenk i mnogo pirotehnike. Otvaraju koncert sa Ghost Division i odmah dobivaju odličnu reakciju publike. Joakim jako dobro animira publiku te je pohvalio redarsku službu koja je pazila na posjetitelje. Pravi fanovi benda su sigurno bili razočarani jer su sa prvog albuma odsvirali samo naslovnu Primo Victoria. Ono što si ovakav bend ne bi nikako smio dopustiti su klavijature puštene na matricu koje su jako bitan dio njihovih pjesama. Oni koji nisu imali priliku doći na Metaldays, imaju priliku vidjeti Sabaton u Tvornici kulture 2. veljače 2015. godine.

Setlista: Ghost Division | To Hell And Back | Carolus Rex | Screaming Eagles | Swedish Pagans | Soldier Of 3 Armies | Attero Dominatus | Resist And Bite | Poltava | The Lion From The North | Uprising | Far From The Fame | The Art Of War | Primo Victoria | Metal Crüe

Festival je imao čast zatvoriti švedski gothic/doom bend Tiamat. Bilo je mnogo ljudi na njihovom nastupu budući da su zadnji. To me podsjetilo na trenutak kad je prošle godine Candlemass zatvarao festival. S obzirom na 5 dana gledanja bendova, samo najvećim fanovima je ostalo snage pogledati do kraja i ovaj nastup. Šteta zbog toga jer ono što smo vidjeli je bilo jako dobro izvedeno.

Došao je kraj ovogodišnjeg Metaldays festivala, koji je prvi put u svojoj povijesti rasprodan. Mislim da je jasno zašto je rasprodan jer je organizacija na jako visokoj razini, sve je pod kontrolom, priroda je nevjerojatna, a tu je i hrpa odličnih bendova. Mnogi koji jednom dođu ovdje, vrate se iduće godine ako su u mogućnosti. Moj savjet je svima koji se dvoume da navrate na ovaj festival. Čak ni jaka kiša nije uspjela pokvariti raspoloženje.

Vidimo se opet iduće godine!

Izvještaj i foto: Mihovil Konečni