MAZEFEST: MOONSPELL – Portugal, Almada, Incrível Almadense, 31.10.2014.

Provesti Halloween na koncertu Moonspella obavezna je postaja za svakog okorjelog fana ovog portugalskog benda. U to sam se i sama uvjerila sinoć u dvorani Incrível Almadense s “one strane” rijeke Tejo, preko puta Lisabona, u Almadi. Sam put od Lisabona do Almade u Noći vještica izgleda kao putovanje preko rijeke Aheront – prelazak granice između ovostranog i onostranog. Samo je još nedostajao Haron.
Ali pustimo sad grčku mitologiju… Vratimo se radije u Portugal.
Moonspell će sljedeće godine objaviti Extinct, svoj novi studijski album, koji je prije tjedan dana uspješno snimljen sa producentom Jensom Bogrenom u Švedskoj i sada čeka finalno ušminkavanje kako bi napokon bio predstavljen. Samim time, ovaj je koncert na neki način bio povratnički tulum za članove benda i njihovu domaću publiku. To se i te kako dalo primjetiti kroz opuštenu atmosferu koju je bend stvorio u ležernoj komunikaciji sa publikom kao da se radi o okupljanju starih prijatelja koji se godinama nisu vidjeli. Dvorana je bila dupkom puna, bilo je tu djevojaka u krinolinama, vukodlaka i vukodlačica, vampira i vampirica, vještica i vještaca koji su plesali uz posebnu playlistu za Noć vještica.
Moonspell izlaze na pozornicu prigodno našminkani i pozdravljaju okupljeno mnoštvo.
9Mene je jako oduševila pjesma kojom je bend otvorio svoj koncert, a bila je to obrada I’ll see you in my dreams jazz standrada kojeg je skladao Isham Jones 1924. Moonspellova verzija je snimljena za potrebe istoimenog portugalskog kratkog filma o zombijima koji je izašao 2004. godine. Tijekom izvođenja ove pjesme, bendu su se pridružile i tri plesačice iz skupine Ignis Fatuus Luna koje su svojom maštovitom koreografijom, mimikom i kostimima savršeno dočarale “zombi” ugođaj. Setlista je dalje donijela naslovnu pjesmu njihovog posljednjeg albuma Alpha Noir i hit iz 2006. sa Memoriala – Finisterra.
Izvedbu pjesme Night Eternal s istoimenog albuma upotpunio je predivan vokal čija je ponosna vlasnica Carmen Susana Simões, najpoznatija kao glavni vokal u portugalskim bendovima Aenima i Ava Inferi. To nije njena prva suradnja s Moonspellom, osim na albumu Night Eternal, 2007. je otpjevala prateće vokale za album Under Satanae na kojem se nalaze prerađene pjesme s ranijih izdanja Anno Satanae i Under the Moonspell.
Kao što i inače biva na Moonspellovim koncertima, Opium uvijek raspameti publiku (gdjegod svirali), a ovaj put svi zborski recitiraju završne stihove – citat Álvara de Camposa (jedan od heteronima Fernanda Pessoe) iz poeme Opiário. Njoj su uslijedila još tri hita sa albuma Irreligious – Awake!, Herr Spiegelmann i Mephisto.
19Posebno me se dojmila izvedba Vampirie. U prvom su planu na pozornici bila postavljena tri stolca prekrivana crvenim baršunom na koje su se smjestile u bijelo obučene plesačice koje su i za ovu pjesmu pripremile show. Sve to uz očaravajući Carmenin vokal, scensku maglu i rasvjetu izgledalo je i zvučalo nadrealno i poprilično vamprski.
Bila je to jedna lijepo složena koncertna setlista na kojoj se našlo dosta starih stvari. Tako smo pred kraj nastupa čuli i izvedbu pjesme Ataegina s albuma Wolfheart koja se izvan Portugala rijetko kad nađe među stvarima koje će odsvirati. Alma Mater je savršeno zatvorila službeni dio koncerta te se skandiranje za bis i povratak benda na pozornicu pretočilo u zajedničko pjevanje “alma mater, alma mater“.
Bis se sastojao od dvije pjesme – Everything Invaded i, neizostavne, Full Moon Madness uz koju smo svi zajedno zavijali te tako točno u ponoć zatvorili ovaj koncert.

Kao apsulutne vrhunce, uz I’ll see you in my dreams, navela bih Opium, Lickantrhope, Em Nome Do Medo na kojoj se bendu pridružio Rui Sidonio (Bizzara Locomotiva) i nosio Fernanda na ramenima, Vampiria, Ataegina, Alma Mater i, naravno, Full Moon Madness.

Intro
I’ll see you in my dreams
Alpha Noir