MASTERS OF ROCK 2014 @ VIZOVICE 10.07.-13.07.2014.

6154_masters_uni

Završio je i jedan od osobno najboljih festivala na koji uvijek odem kad imam mogućnosti. Ni ovog puta festival „Masters of Rock“ nije razočarao. Čim se prođe Zlin i vlak se približava mjestu Vizovice, srce počne jače tuči čim se ugleda polje parkiranih auta i šatora u kojem posjetitelji festivala kampiraju. Uz to vlak prolazi direktno do stagea i samog festivala i osjećaj je svake godine neopisiv. S pravom mu se dodjeljuje naziv jednom od najboljih festivala jer za svakog se tu može naći ponešto.

Ove godine glavni headlineri „Ronnie James Dio“ pozornice bili vrlo poznati američki bend „Dream Theater“, a pridružili su im se ambasadori thrash metala tzv. velike četvorke (Big Four) „Anthrax“, planetarno popularni i uvijek rado viđeni šveđani „Sabaton“, poznati poljski bend „Behemoth“, dobri stari metalci iz njemačke „Helloween“, švedski „Arch Enemy“ sa novom pjevačicom, nekadašnji pjevač grupe Skid Row „Sebastian Bach“ i naravno bend nijemaca Michaela Kiskea i Kai Hansena „Unisonic“.

Na manjoj ali isto tako važnoj i simpatičnoj „Alfedus Music“ pozornici nastupili su uglavnom češki bendovi: „Absolut Deafers“, „Witch Hammer“, „ZakázanÝ ovoce“, “BU-FU“, “Ahard & Tanja“, „Five O’clock Tea“, „Free Fall“, „Hand Grenade“, no bilo je i gostovanja bendova iz Italije: „Badmotorfinger“, „Motorfingers“ i „Holy Shire“, Slovačke: „Caliber X“, „Smola a hrušky“ i „Tristana“ te poljski bend „Lacrima“.

PRVI DAN: SOLDIERS UNDER COMMAND!
Otvaranje dvanaestog „Masters of Rock“ festivala pripalo je češkim metalcima „Kreyson“ koji su zagrijali, već polako pristizalu i uz minute u minutu sve brojniju publiku uz svoje pjesme kao što su „Archanděl Michael“, „Není marné žít“, „Stoupáš“ i „Já chci se ptát těch králů“. Drugi na pozornici nastupili su austrijski simfonijski metal bend „Serenity“ koji su u pozadini imali cover svojeg albuma izadnog prošle godine „War of Ages“, simpatičan pjevač Georg Neuhauser i dueti sa pjevačicom Clémentine Delauney nude kvalitetu, dobro su uhodani i lako ih je zapamtiti zbog moćnih izvedbi pjesama kao što su: „Coldness Kills“, „Velatum“ i „Heavenly Mission“. Treći bend posebno je rasplesao i digao publiku, a riječ je o još jednim austrijancima koji se kriju pod imenom „ Russkaja“. Ne znam je li to zato što smo sa Balkana, pa nekako volimo taj tzv. polka metal, ali baš su nam se svidjeli i njihove dinamične i brze pjesme svima su nam donijele osmjehe na lice. Pjesme koje su svirali bile su: „Energia“, “Traktor“,“Change“, “Barada“ a našla se tu i obrada Aviciia „Wake Me Up“. Nakon Russkaje na pozornicu su se popeli njemački power metalci „Axxis“. Oni ove godine slave 25. godina postojanja i ponudili na Mastersu odličan show uz svoje pjesme, neke od njih bile su: „Heavy Rain“, „Living in a Dream“, „Hall of Fame“, „Blood Angel“ i mnoge druge. Idući na stage popeli su se hardrokeri iz Australije ”Airbourne”. Bend koji jako slično zvuči velikanima hard rocka ”AC/DC-u” dobro su zagrijali publiku i napravili su pravi show. Energičan nastup nikoga nije ostavio ravnodušnim. Braća O’Keeffe odradili su odličan set dostojan svakog festivala, tako i Masters Of Rocka. Nakon stanke od pola sata došao je red i na glavnog headlinera ovogodišnjeg festivala ”Dream Theater”. Iako nismo previše zaljubljeni u Dream Theater, moramo reći da su u svojih headlinerskih sat i pol odsvirali najveće hitove, te oduševili svoje najveće fanove. Prostor dvorišta R. Jelinek destilerije popunio se više nego dovoljno i otpratio Dream Theater upravo onako kako oni to zaslužuju. Zbog naših različitih glazbenih ukusa nismo pogledali cijeli nastup, ali onaj mali dio moramo priznati da je bend uigran, te da još uvijek mogu otprašiti svoj stil glazbe. Poslije Dream Theatera došao je red i na još jedan nastup od sat i pol, tzv. post-headline nastup ”Anthraxa”. Nevjerojatno je s koliko energije su dečki odradili savršen show dostojan pravom ”Big Fout” nastupu. Pohvalio bih pjesme posvećene ”Diu” i ”Dimebagu”. Klasičan set od sat i bio je nabildan najboljim Antrax hitovima, te obradama ”Got The Time”, ”T.N.T” i ”Antisocial”. Hrabro bih izjavio da Antrax jednog dana zaslužuje biti glavni headliner. Za kraj večeri ostao je nastup kršćanskog glam metal benda Stryper. Vaš reporter je zbog preodličnog nastupa izgubio svoj glas. Stryper ima vrhunski show i uvijek odličnu setlistu. Uz svoje najbolje hitove uvijek izvedu i pokoju obradu, ovaj put je to bila ”Breaking The Law” od Judas Priesta. Frontmen Michael Sweet karizmatično je vodio cijeli koncert bez previše propovjedi. Odličan set i hit za hitom bez kompromisa. Nastup od sat vremena je možda bio i prekratak, ali jako dobar i vrhunski odrađen. Kod Strypera imam samo jednu primjedbu, a to je nikakva pozadina iza benda, nikakav banner, te loša rasvjeta koju festival uvijek naštima na zadnjim benodvima. Sve ostalo je bilo na razini jednog pravog metal benda.

DRUGI DAN: TO HELL AND BACK!
U petak festival je započeo uz talijanski death metal bend „Embryo“,a nakon njih na stage se popeo mladi češki bend „The Snuff“ koji su na Mastersu prezentirali svoj novi album. Britansko-švicarski epic power metal bend „Gloryhammer“ ponudili su nam nezaboravan show. Bili su odjeveni u posebne kostime, a svirali su pjesme sa svojeg albuma „Tales from the Kingdom of Fife“, tako je publika mogla uživati u pjesmama: “The Unicorn Invasion of Dundee”, “Quest for the Hammer of Glory”, “Magic Dragon”, “Hail to Crail”. Simpatični dečki odlično su komunicirali s publikom, a basist James Cartwright koji dolazi iz Škotske nazdravljao je s publikom uz skandiranje #hoots jer je i njegovo fikcijsko ime „Hootsman: Barbarian Warrior of Unst“. Imena ostalih članova su: „Ralathor: The Mysterious Hermit of Cowdenbeath“ (Ben Turk -bubnjevi), „Ser Proletius: Grand Master of the Templar Knights of Crail“ (Paul Templing-gitara), „Zargothrax: Dark Sorcerer of Auchtermuchty“ (Christopher Bowes – klavijature) i „Angus McFife: Crown Prince of Dundee, Heir to the Kingdom of Fife“ (Thomas Winkler – vokal). Sljedeći je nastupio još jedan bend koji je slavio 25. godina pstojanja, riječ je češkom bendu „Doga“ koji su uz zanimljiv izgled stagea na kojem su se našli i ženski grudnjaci ponudili uglavnom češkoj mnogobrojnoj publici nastup uz pjesme: „Poletuju“, „Camarro“, „Nejsi nevinná“, „Zelená“ i druge. ”Vision Of Atlantis” nažalost nismo pogledali, ali bitno je spomenuti da su iz Austrije i sviraju symphonic power metal koji je jako sličan Nightwishu. Ovo je bio njihov drugi nastup na Mastersu i vjerujemo da svoje fanove nisu razočarali. Njemački bend „ Die Happy“ nastupio je sa pozadinom „Ever Love“ kako glasi naziv njihov novog albuma, raspjevana novopečena majka Marta Jandová zagrijala je publiku uz pjesme: „Unlimited Love“, „I Could Die Happy“, „Big Boy“ i druge. Sljedeći bend posebno je izazvao glasne ovacije i glasno pjevanje publike jer se radi o češkoj RockSymphony i Zlinskoj Filharmoniji Bohuslava Martinů. Naime u ovom projektu publici se ponudila izvedba najvećih rock metal hitova kao što su: „AC/DC – Highway to hell, „IRON MAIDEN – Run to the hills“, „KISS – Forever“, „DEEP PURPLE – Smoke on the Water“ i druge. Na pozornici su im se pridružili već spomenuta pjevačica benda „Die Happy“ i frontman „Arakaina“ Honza Toužimsky. Finci Korpiklaani koji su nastupali sljedeći također svojim nastupom uvijek podignu raspoloženje na nivo. Bili su klasično jako dobri, a njihove pjesme kao „Vodka“ i „Happy Little Boozer“ izazvale su divljanje publike. Od ostalih stvari izveli su: „Vaarinpolkka“, „Uniaika“, „Kantaiso“ i druge. Prelijepa pjevačica izvrsnog glasa Simone Simons i bend „Epica“ također su odradili jako dobar koncert. Pjevačica koja je i ujedno nedavno postala majka šalila se kako nisu mogli doći prošle godine jer je imala veliki trbuh, ali da je sada ovdje. Izveli su neke starije pjesme, ali i pjesme sa nedavno izdanog albuma „The Quantum Enigma“. Švedska ratna mašina ili već dobro zvani „Sabaton“ peti puta je nastupio na „Masters of Rocku“. Naravno ni ovaj put strašni šveđani nisu razočarali. Uz svoje najveće hitove „Ghost Division“, „Primo Victoria“ i „The Art of War“ našle su se i pjesme sa novog albuma „Heroes“ : „To Hell and Back“, „Resist and Bite“, „Soldier of 3 Armies“ i naravno pjesma koja je namjenjena češkom pilotu Karelu Janoušeku „Far From the Fame“. Vokal Joakim Brodén između pjesama šalio se s publikom, pa smo imali prilike vidjeti njegovu češku putovnicu (netko je izmislio da on zapravo nije češkog podrijetla), odpjevati dječju pjesmu na češkom: „En, ten, tini“ i čuti njegova sramoćenja ispred majke koja ga zna pratiti na koncertima, a što on iz nekog razloga zaboravi. Nakon Sabatona, publika se polako smanjila, pa se koncert poljskog „Behemotha“ mogao puno bolje vidjeti, no kao i Sabaton ponudili su show uz puno pirotehnike, nabijen energijom u njihovom tonu. Izveli su i promovirali svoj novi album „The Satanist“.

TREĆI DAN: FUTURE WORLD!
Subota je započela uz bendove Six Degrees of Separation, Forest Jump, Salamandru koja je uz klasičnu himnu „Masters of Rock“ priredila jako dobar nastup. Idući nastup pripao je češkom symphonic progressive bendu ”Sebastien”. Za razliku od Salamandre na Sebasitenu okupilo se mnogo više ljudi iz razloga što su dečki kao goste doveli ”Tony Martina” (ex-Black Sabbath) i ”Rolanda Grapowa” (Masterplan). Na početku nastupa Sebastien je odradio nekih pola sata svojih hitova. Nakon toga frontmen prepušta mikrofon moćnom Tony Martinu koji je odpjevao par svojih Black Sabbath hitova uključujući i ”Headless Cross”. Grčki trasheri „Suicidal Angels“ ostavili su odličan dojam. Dečki su izvrsni u tome što rade, a i pridobili su i publiku, a i našeg Zlatka sa Venije da se pridruži tzv. circle pitu. Neke od pjesama koje su svirali: „Marching Over Blood“, „Bleeding Holocaust“, „Seed of Evil“. Sljedeći bend kojeg smo pogledali je švedski heavy/doom metal bend ”Grand Magus”. Šveđani su promovirali svoj novi odličan album ”Triumph And Power” s kojeg su odsvirali: ”On Hooves Of Gold”, ”Steel Versus Steel” i ”Triumph And Power”. U nastup od sat vremena uvrstili su svoje najbolje hitove i tako kroz laganiji heavy metal zabavili prilično veliki broj ljudi. Magična trojka oduševila je i vaše reportere, skidamo kapu dolje. Jeste li ikada čuli za izraz ”happy metal”? Ne? Onda stvarno morate poslušati njemački power metal bend ”Freedom Call”. Bend su osnovali dva stara prijatelja ”Chris Bay” i ”Dan Zimmerman” (ex-Gamma Ray). Ovo je bio njihov još jedan veseli i sjajan nastup na Masters Of Rocku. Zadnji put gledali smo ih prije dvije godine i moram reći da su ovaj put bili puno puno bolji, a to sami mogu zahvaliti svom preodličnom novom albumu ”Beyond”. Publika je sjajno prihvatila happy metal i dobro se zabavila. Nakon veselog metala došao je red na nastup benda ”Michael Schenker’s Temple Of Rock” – bivšeg člana Scorpionsa i UFO-a. Uz par Scorpions hitova odsvirali su i par autorskih stvari. Mnogima iz naše ekspedicije nastup je bio jako dobar, mene osobno osim Scorpions pjesama ostali dio koncerta i nije oduševio. Šveđani „Arch Enemy“ koji su nastupili sa novom pjevačicom kanadskog benda „The Agonist“ Alissom White-Gluz priredili su jedan od boljih nastupa na Masters of Rocku. Iako nedostaje duh dugogodišnje pjevačice Angele Gossow i ovaj talentirana pjevačica je odradila jako dobro svoj posao. Koncert je bio ispunjen energijom i žestinom uz pjesme kao što su: „War Eternal“, „My Apocalypse“, „Dead Eyes See No Future“ i „No Gods, No Masters“. Poslije ”Arch Enemya” došao je red i na headlinera ovog dana ”Helloween”. Njemački power metalci otvorili su svoj nastup pjesmom ”Eagle Fly Free” što je vašeg reportera bacilo u trans i potjeralo u prve redove. Odličan koncert nabijen najboljim hitovima okupio je sigurno više od 10 tisuća ispred glavnog stagea. Od kompletne setliste izdvojio bih i pohvalio izvođenje ovih pjesama: ”Ride The Sky”, ”Dr. Stein”, ”Future World”, ”I Want Out”, ”Helloween”, ”Power” i ”Nabatea”. Dečki su otprašili još mnogo dobrih hitova, te odradili nastup dostojan headlineru dana. Švedski metalci ”Civil War” (ex-Sabaton) otkazivanjem Exploiteda dobili su najbolji termin koji su mogli poželjeti. Pred zatvaranje trećeg dana festivala razveselili su nas svojim najboljim hitovima sa svojeg prvog albuma ”The Killer Angels”. U startu je bilo za očekivati da će dečki biti uigrani jer su četvorica prije jednako uigrani svirali u Sabatonu. Jedina zamjerka bendu je loša rasvjeta, te nikakav specijalni outfit koje bi svi nosili, jedino je pjevač Patrik bio dostojno odjeven. Odsvirali su svoje najbolje hitove uključujući i: ”I Will Rule The Universe”, ”Rome Is Falling”, ”Sons Of Avalon” i ”King Of the Sun”. Ovo je bio premijerni nastup Civil War-a na Masters Of Rocku i nadamo se da ćemo ih imati priliku vidjeti opet.

ČETVRTI DAN: YOUTH GONE WILD!
Nažalost prebrzo je došao i taj zadnji četvri dan festivala kojeg su otvorili Black Widow, Cpt. Madness & R’n’R Army, Legendy Se Vraci i Škwor. Navedene bendove nismo stigli pogledati. Prvi bend kojeg smo djelomično ulovili je ”Kataklysm” – francusko/kanadski death metal bend. Iako nismo preveliki fanovi u prolazu smo vidjeli da su opaki dečki uspjeli popuniti skoro cijeli koncertni prostor i natjerati okupljene fanove na ogromni circle pit. Za ovaj zadnji dan smatrali smo da je i najlošiji jer nam je falio barem jedan ili dva benda po našem ukusu, ali moram reći da smo se svakako dobro i zabavili. Dok se ekipa odmarala ja sam otišao odraditi svoj posao i poslikati nastup benda ”Terrana”. Lagano prilazeći glavnom stageu s pivom u ruci čujem gospodina koji najavljuje bendove da nešto govori na češkom i zadnja riječ mu je bila ”Bonfire”. Kako mi ništa nije bilo jasno odmah sam potrčao prema stageu i ugodno se iznenadio. Na termin ”Terrane” organizator je ubacio njemački heavy metal bend ”Bonfire”. I dalje nisam znao što se događa, ali sam potrčao u sredinu koncertnog prostora uživati s nastupu. Kasnije je pjevač objasnio da je ”Krokus” otkazao svoj nastup, pa su oni uletjeli u zadnji čas. Svi ostali bendovi su nastupli, samo se pomaknuo raspored unaprijed. ”Bonfire” je razvalio manj broj okupljenih začuđenih ljudi, ali i sigurno pridobio nove fanove. Odsvirali su mnogo hitova, kao što su: ”But Still We Rock”, ”Sweet Obsession”, ”Sword And Stone” i ”Hot To Rock”. Ovo je bio njihov drugi nastup i definitivno lijepo iznenađenje za vašeg reportera. I napokon došao je red na ”Terranu” i moje slikanje dotičnog gospodina i njegovog benda. Moram priznati da mi se uživo bend nije svidio jer očekivao sam nešto žestoko, a dobio sam nekakav hard rock koncert. Mike Terrana je izašao na stage sav nabildan, poljubio svoje bicepse i iskoristio ”gong” samo da otvorio nastup. Za mene je ovo bilo pre-teatralno, ali pošto je uspio okupiti dovoljno fanova i odsvirati više od sat vremena neka mu je oprošteno. Nakon ”Terrane” stage se uređuje za nastup švicarskog folk metal benda ”Eluveitie”. Specifično kod ovog folk metal benda jest što sve narodne instrumente izvode uživo i to je veoma pohvalno. Meni je ovo bio njihov sedmi koncert, pa sam znao što mogu očekivati. Otprašili su skoro sve svoje najveće hitove, tako i: ”Inis Mona”, ”Thounsandfold”, ”Helvetios”, ”A Rose For Epona”, ”Omnos”, ”Luxtos” i ”Havoc”. Bend i dalje nastupa s nevjerojatnom energijom i tako uvijek okupe tisuće i tisuće fanova koji zajedno s njima naprave pravu feštu.
Zadnja dva benda večeri su bili ”Unisonic” i ”Sebastian Bach”. ”Unisonic” je nastao suradnjom Michael Kiskea (ex-Helloween) i Kai Hansena (Gamma Ray). Svoj treći nastup na Masters Of Rocku odradili su vrhunski. Zahvaljujući novom nadolazećem studijskom albumu ”Light Of Dawn” i ranije izdanom EP-i ”For The Kingdom” ovaj put uspjeli su oduševiti vaše reportere. Meni je ovo bio njihov treći koncert i s novim pjesamama obogatili su i usavršili setlistu. Uz svoje najbolje hitove izveli su i obrade: ”March Of Time”, te ”I Want Out”. U sat i petnaest minuta vidno su oduševili sve prisutne, te tako definitivno stvorili još veću bazu fanova što se moglo vidjeti po mnogobrojnim majicama u publici. Kraj festivala? Nažalost da! Ali prije kraja konačno je došao red na headliner nastup benda ”Sebastian Bach” (bivši pjevač benda Skid Row). Nisam puno očekivao od ovog benda jer sam vidio neke loše nastupe na kanalima youtube-a, ali bio sam potpuno u krivu. Uz mnoštvo obrada ”Skid Rowa” i par autorskih pjesama ”Sebastian Bach” je odradio vrhunski show. Bachov vokal je bio jako ugodan uhu i moglo se vidjeti da pjevač može i dalje dobro potegnuti. Od hitova ”Skid Rowa” odsvirali su najveće: ”Slave To The Grind”, ”Big Guns”, ”18 And Life”, ”Monkey Business”, ”I Remember You” i ”Youth Gone Wild”. Sebastian je promovirao svoj novi album ”Give ‘Em Hell” s kojeg je odsvirao najbolje hitove. Kako bi opisao ovaj koncert? Najbolje iskoristiti naziv njegovo zadnjeg albuma.

Na kraju vrijedi napisati i kratak zaključak svega. Dvanaesto izdanje Masters Of Rocka oduševilo je brojne metalce svijeta svojom bogatom ponudom bendova, hrane, odlične pive, te naravno jeftinoćom. Mi se svakako vidimo i iduće godine.

Izvještaj: Tamara Pevec i Zlatko Vlašić