VOLT FESTIVAL 2013., SOPRON, MAĐARSKA, 03.-06.07.2013.

Mnogo se toga može reći za raznorazne europske festivale, no VOLT festival u Mađarskoj svojim 21. izdanjem je ponudio nešto što je zasigurno obogatilo čitav ljetni glazbeni doživljaj na starom kontinentu – u tolikoj mjeri da sam nakratko bila u iskušenju da započnem report s jednom riječju i uskličnikom – VOLT!

Mjesto: zanimljiv gradić Sopron, Mađarska; vrijeme: 03.-06. srpanj, party non-stop. To je sve što je 110 tisuća ljudi koji su posjetili VOLT trebalo znati kako bi se izvrsno proveli i uživali u jednom od najboljih europskih festivala, bez sumnje. Otkako smo počeli slijediti najave za line-up koje su bile jedna bolja od druge, imali smo dobar osjećaj o VOLT-u i nismo pogriješili. Četiri dana (uz nulti dan za zagrijavanje) dobre glazbe, sunca, zabave u onom što je Benjamin Kowalewicz iz Billyja Talenta opisao kao „da dolazi iz uma Willyja Wonke“ – odnosno, zabavni park odmah do Main Stagea, uz razne trgovine, fast food mjesta i mnogo ljudi. Što se više može tražiti od jednog festivala?

Day 1 – Američki teškaši na VOLT-u

DSC01947Prvi dan je bio u cjelosti rezervisan za Telekom Main Stage, gdje su mađarski izvođači poput Tankcsapade zagrijavali atmosferu prije nastupa Queens Of The Stone Age i Thirty Seconds To Mars. QOTSA su nedavno izdali izvrsni „…Like Clockwork“, s kojeg su svirali pjesme „My God Is The Sun“ i „If I Had a Tail“ – što je bila odlična prilika da čujemo par novih stvari uživo. Setlista je bila skladna i puna poznatih hitova koje su Josh Homme i publika otpjevali zajedno, posebice moju omiljenu „Make It Wit Chu“, koja je bila puna te posebne vibre koju QOTSA daju uživo kao i na svojim albumima – znate već, opušteni, suviše-cool-za-vlastito-dobro seksi motherfucking (pardon) rock. Svi s kojima smo pričali i koje smo intervjuirali kasnije (poput legende Tonyja Palerma iz Papa Roacha) su nas pitali da li smo gledali Queense i na naš pozitivan odgovor uzdahnuli i izrazili svoju impresioniranost ovim bendom. Ukratko, jedan od najboljih main act izbora koje je VOLT ikako mogao napraviti za svoj prvi dan i bilo koji dan u biti.

Thirty Seconds To Mars su morali popuniti veliku prazninu nakon njih, no odradili su to solidno. S eklektičnom mješavinom svojih standardnih i novih pjesama poput „Conquistador“ i „Do or Die“, bend je proširio svoju konceptualnu glazbu na show gdje nastupaju s akrobatima, muškarcima u gas maskama i vizualnim dijelom koji oduzima dah (jesam li spomenula da su ga imali i QOTSA? Um mi se stalno vraća na taj nevjerojatan show). Na kraju, Jared Leto je pozvao oko 30 fanova da im se pridruže na stageu za „Up in The Air“. Iako sam oduvijek gledala na ovog karizmatičnog frontmena kroz kinematografsku leću, moram primjetiti da je Leto razvio svoju stage ličnost na različite načine koji oduševljavaju, te da se ističe onako kako bi to svaki frontmen trebao činiti. Karakteristični pokreti na stageu – tu su, primjetan i jedinstven izgled – tu je, prepoznatljiv glas – tu je. Jared Leto ima to sve, i Thirty Seconds To Mars su definitivno dokazali da je njihov zvjezdani status i posvećeni fanovi pošteno zasluženi.

Day 2 – So Good It Hurts

DSC02115Nakon cijele noći proveden na festivalu, šetajući uokolo i uživajući u mađarskim delikatesama na VOLT-u, drugi dan je sav bio u znaku dua iz Manchestera koje pratimo ovdje na Veniji od samog početka. Što bih uopće mogla reći o Hurts da se ne svodi na riječi izgovorene uz uzdahe i ruke spojene u stilu molitve čiste privrženosti ovim dvama briljatnim mladim glazbenicima? Pažnja koju su Hurts dobili na festivalu je bilo zaista nevjerojatna – i savršeno razumljiva kad se uzme u obzir njihov visoko cijenjen drugi album – remek-djelo „Exile“, uz nastup koji će se pamtiti godinama. No, ono što je prvo je bio intervju s Hurts kojeg smo uradili poslijepodne drugog dana ekskluzivno za naš portal. Ugodan razgovor s Theom Hutchcraftom i Adamom Andersonom je dovoljan da bio dovoljan da se uzdignemo na nebo točno ondje na festivalu – i, dok se odupirem želji da ukrasim svoje rečenice s uskličnicima (opet), moram reći da je to bio zaista savršen uvod u ono što je uslijedilo navečer, 4. srpnja u Sopronu. Svaki koncert Hurtsa je jedinstveno iskustvo i ovaj nije bio iznimka. Show je započeo s istoimenom uvodnom pjesmom s „Exilea“, nakon čega je britanski duo nastavio obasipati publiku darovim poput „Miracle“, „Wonderful Life“, „Somebody To Die For“, „Stay“ i drugim hitovima, uz svoj zaštitni znak u obliku bijelih ruža koje su uhvatili sretni fanovi. Novitet je bila nejverojatna obrada pjesme „Army Of Me“ od Björk, koja zvuči kao da je trebala biti Hurts pjesma od početka. Hurts jednostavno imaju sve – tu posebnu prisutnost na stageu, orkestar, dramatične refrene, pjesme koje vam oduzimaju dah. I sada je VOLT imao Hurtse. Poklon organizatorima! Publika je bila u ludilu i bio je to jedan od nastupa o kojem se stalno pričalo sljedećih dana.

Parkway Drive su imali izvrstan nastup poslijepodne unatoč paklenom suncu, a prazninu između njih i Hurtsa je popunio  Quimby, poznati mađarski bend s dobrim grooveom, iako nismo razumjele ni riječ. Njihov frontmen je izgledao kao Christian Bale s gitarom, tako da smo se zabavljale samo s tom činjenicom, a kamoli drugim. Rano svjetlo zore nas je našlo umorne i zadovoljne, uz pjevušenje „oeo“ dijela iz „Blind“ i pregledajući stotine fotke koje smo načinile tijekom nastupa.

Day 3 – Energetična rock noć

Petak je bio rezerviran za druga dva teškaša s novog kontinenta – Papa Roach iz Kalifornije i kanadskog Billy Talenta. Tko god je smislio takvu kombinaciju je sigurno bio u molitvama mnogih rock fanova koji su posjetili VOLT taj dan. Papa Roach je počeo oko 20h i odradio tako energetičan nastup da nismo mogle doći k sebi! To se zove rock show. Od „Between Angels and Insects“ do „Getting Away With Murder“ i klasika „Last Resort“, Papa Roach su ponudili spektar svoje bogate karijere, uključujući par pjesama s posljednjeg albuma „The Connection“, te su učinili da se krugovi šutke čine gotovo privlačnim na festivalu. Da smo bar imale kakve čizme i bile bez fotografske opreme! Jacoby Shaddix, uz ostale članove benda, dao je istinski sve od sebe na stageu i čak se zakleo da će se spustiti niz slide iznad Main Stagea (kasnije smo saznale da je održao obećanje), očito se zabavljajući na nastupu koliko i sami fanovi.

DSC02300Baklju su predali Billy Talentu oko 22h, koji su zaista razvalili stage! Prethodno spomenuti pjevač Benjamin Kowalewicz je bio duhoviti ispusni ventil dana, šaleći se s fanovima oko uništavajućih posljedica mađarskog pića pálinka i otkrića kamere koja je direktno usmjerena na njegove osjetljive dijelove tijela – odsad poznata kao „cock-cam“ (ponovno, pardon), žestoko izvodeći hitove poput „Devil In a Midnight Mass“, nevjerojatnu izvedbu „Rusted From The Rain“, „Surprise, Surprise“ i mnoge druge. Bila je to jedna od onih noći kad više ne osjećate ni noge ni grlo od sveg skakanja, pjevanja i vrištanja – u par riječi – savršena rock’n’roll noć.

Day 4 – VOLT-ova subotnja večer

Subota je bila najposjećeniji dan VOLT festivala, usljed čega je prolaženje kroz uske načinjene ulice festivala bila prava noćna mora. Naš program je počeo rano s Bullet For My Valentine iz Velike Britanije, što je bio još jedan dodatak dobroj glazbi od strane organizatora i jedan od vrhunaca VOLT-a. Mladi glazbenici su zapalili stage s „Breaking Point“ i nastavili s hrpom pjesama s njihovog posljednjeg  „Temper Temper“DSC02386i prethodnih albuma. Pjevač Matthew Tuck dao je lijep hommage s majicom Ramonesa susjednom izvođaču na OTP Bank – Petőfi RádióStageu – nikom drugom do Marky Ramone’s Blitzkriega s  Andrewom WK na vokalu, kojeg smo uspjeli uhvatiti nakratko (prokletstvo istovremenih nastupa na više bina).

Nakon glavnih izvođača, obično su poznati DJ-i preuzimali stage sa setovima koji su trajali do ranog jutarnjeg svjetla, kojeg smo pozdravljali u VIP loungeu ili šetajući po festivalu. Sve u svemu, VOLT je zaista oduševio sve, s avanturističkim aktivnostima, robot dizajnom, eco-friendly stavom i, naravno, velikim međunarodnim imenima koji su ga ove godine učinili najpopularnijim festivalom u Mađarskoj i šire. Sigurno ćemo ponovno doći u posjetu, pa samo nastavi tako, VOLT!

Venia-Mag tim se zahvaljuje organizaciji VOLT-a, posebice  Zsuzsi  Kövér iz Sziget Press Officea za VOLT festival, menadžmentu Hurtsa i Papa Roacha za intervjue i što su nas učinili dijelom VOLT-a!

Intervjui i fotogalerija slijedi uskoro!

Report: Ilhana Škrgić