Skaville

Završeno je sedmo izdanje Skaville festivala i već ne mogu dočekati osmo!  Tako bi jednom rečenicom opisao ovaj festival.

Nakon prošlogodišnjeg Skaville festivala za koji mogu reći da mi je bio jedan od najboljih festivala na kojima sam bio, nisam mogao dočekati da počne još jedan Skaville i da boravim četiri dana na mjestu gdje sam i prije dolaska znao šta me očekuje: savršen ambijent, plaža i more uz 0-24 ska glazbu, pristupačni ljudi i organizatori, lijepo vrijeme te 96 sati uživanja u ska, punk, reggee glazbi koju najviše volim.

Četvrtak

Prvi dan je bila srijeda, ali ja samo došao u četvrtak zbog poslovnih obaveza. Oni koji su bili u srijedu rekli su mi da im je bilo dobro i da su uživali kod Selektor bara i pozornice (dio gdje je od 0-24 svirala glazba i moglo se kupiti piće).

Ekipa i ja smo došli oko 15:00 sati. Putovali smo 9 sati iz Đakova, prešli smo oko 600 km te smo uz cuganje i slušanje glazbe iz auta čekali da počne DJ program kod stagea. Tu su bili Baga Sound i Hannibal Selecter. Obojica su puštali glazbu sve dane na festivalu. Baga Sound je ogranak Fm Jam ekipe iz Tuzle, a njihova ljubav i strast prema reggae zvuku i muzici jamajkanskih korijena odvela ih je na glazbeno putovanje od Bosne preko Slovenije i Hrvatske do Srbije pa čak i van Balkana. Baga setovi su melem za uši bili oni roots, nu roots ili dub pa sve do jungle, dubstep i ragga breaks ritmova – korijen uvijek seže u reggae povijest. Baga Sound su poznati i po vlastitoj produkciji, remixevima i mash-upovima. Tako su u najavi napisali organizatori prije festivala i stvarno mogu reći da su jako dobri i da sam svaki puta uživao u njihovoj glazbi. Drugi dj je bio Hannbal Selecter. Vrtio je globalne beatove koji uključuju mestizo/cumbia/reggae/ska/latin u nešto što on sveukupno naziva “Hot Patchanka“. Meni je glazba što je puštao bila super i uživao sam kroz puno za mene novih Latino, kolumbijskih i španjoskih pjesama koje je pretežito svirao.

Petak

Drugi dan mi je bio najbolji, a treba naglasiti i da su uz organizirani prijevoz brodom do Šibenika za 10 kn, cijene hrane u kampu bile pristupačne dok bi piće moglo biti nešto jeftinije. Tijekom dana ekipa se držala plaže i glazbe po mome ukusu koju su puštali Nite club boss, Oscar i Dzonskavolta DJ-evi iz Hrvatske – hitove bendova poput Talca, Obrint Pasa, Kawasaki 3P, Ringišpila, Ska-P, Red Ska, Goldfingera, Bande Bassotti, Dubioze Kolektiv, Madnessa, Manu Chao… koju slušaš u moru dok se kupaš, ležiš ili sjediš na molu. Savršeno!!!!

I došlo je vrijeme da počnu bendovi svirati na main stageu. Po satnici je pisalo 22:00 za prvi bend. Tako je i bilo. Prvi bend je bio The Bankrobbers iz Italije. Organizatori su ih naveli kao”ska manijaci”. Moram priznati da stvarno jesu! Nakon 2-3 pjesme okupili su se ljudi i počeo je 45 minutni šou (po meni najbolji na cijelom festivalu) što ga je napravio ovaj bend. Bend zvuči savršeno uživo. Svi su skankali i uživali. Po meni najbolje dvije pjesme koje su zapali cijelu publiku su bile ”Skinhed Ballad”(tada su zvali i jednog skinheada iz publike da pleše s njima na pozornici) i ”This Is 2 Tone Ska”.

Drugi bend bio je Killo killo banda koji dolazi iz Novog Sada. Sviraju čisti reggee sa tekstovima na našem. Dobro zvuče i puno ljudi ih je nahvalilo, ali ja nisam baš slušatelj reggee glazbe pa mi je najbolja bila ska stvar ”Etijopljanin” (i jedina ska pjesma) koju su svirali, vjerovatno i jedina ska što imaju.

Treći i zadnji bend večeri je bio Katalonski Kodul. Sviraju mješavinu ska punka, reggeea i latinskih tonova. Bend čini 11 ljudi. Složni su i sviraju stvarno kao da su jedno. Ljudi su plesali, pogali i amosfera je bila dobra. Uštimani su, dobro zvuče, ali meni su kopija Obrint Pasa.

Bendovi su završili oko 2.00 sata i ostao sam uz DJ-eve koji su držali dobru atmosferu do kasnih jutarnjih sati.

Subota

Od ujutro do navečer sve je bilo isto kao i prethodni dan. Šibenik, odmaranje, cuganje, uživanje na moru uz savršenu glazbu….

Isto kao i prethodni dan prvi bend je počeo svirati u 22:00 točno na vrijeme. Bio je to mađarski psihodelični ska, reggee, punk bend Yellow Spots. Bend čini devet ljudi obučenih u žuto-crna odijela. Nisu loši, ali mislim da ih publika nije baš najbolje prihvatila jer je bilo najmanje ljudi na njihovom nastupu i većina je bila statična.

Vjerovatno se publika pripremala za sljedeći bend.

A sljedeći bend je bio The Toasters. Američki ska pioniri iz New Yorka. Iza sebe imaju preko 5000 svirki, puno albuma i hitova. Gledao ih sam u Osijeku 2011. godine na Pannonian Chalengu i bili su prejebeni. Svi koji su bili na koncertu su plesali. Tako je bilo i na Skavillu. Cijeli festival je skankao i uživao u hitovima poput ”2 Tone Army”, ”Don’t Let the Bastard”, ”Weekend in L.A”…. Bend savršeno zvuči i svaka čast što još uvijek sviraju i vesele sve ljubitelje ska glazbe na koncertima. Svaka čast organizatorima za ovako veliki bend.

Zadnji bend večeri i festivala bili su Pannonia Allstar Ska Orchestra. Destočlani bend iz Mađarske koji iza sebe ima deset godina rada, rasplesao je cijelu publiku svojim ska ritmovima. Milina mi ih je bilo za slušati. Uživao sam uz lagano skankanje i moram reći da im je scenski nastup bio jako dobar. Publika je reagirala na svaku stvar i mislim da su jako popularni na ovim prostorima.

Poslije svega ostalo sam kao dan ranije i uživao uz ska ritmove kod main stagea i selector pozornice uz Dj-eve.

Moj završni dojam je da jedva čekam sljedeći Skaville i da će nam i dalje organizatori pripremati ovako veliko zadovoljstvo boravka u Martinskoj uz dobre bendove, 0-24 ska glazbu i savršenu atmosferu!

Izvještaj: Dražen Davidović