Nakon prošlog vikenda i Nova Rocka, Austrijanci su dočekali još jedan veći festival – SeeRock festival. Nešto poput mlađeg brata Nova Rocka, iako bih čak rekao da su imena jača nego kod starijeg brata. No, krenimo redom. SeeRock festival smjestio se na samom ulazu u Graz u sportsko-turističkom kompleksu Schwarzlsee. U neposrednoj blizini, točnije odmah iza pozornice nalazi se prekrasno jezero u kojem je svatko mogao u bilo kojem trenutku pronaći osvježenje i/ili otriježnjenje. Kad kažem svatko, pri tome mislim doslovno svatko, i to zbog nevjerojatne zaštitarske ili organizacijske nonšalantnosti. Pored jezera nalazio se kamp u koji bi se, po pravilima, moglo ući samo s ulaznicom/narukvicom koja uključuje kamp. Unatoč tome, ljudi bez narukvica su bez problema ulazili i izlazili iz kampa, dok se iz kampa moglo ulaziti u press area gdje isto tako nitko ništanije pratio. Uglavnom, uz malo truda svatko je mogao ući bilo kamo.

Festival su započeli domaći bendovi Voodoo Six iMarrok, a prvibend na kojem se počela skupljati publika bio je švedski heavy Ghost-SeeRockmetal/doom metal bend Ghost. Nadasve zanimljiv bend. Spoj dobrog heavy metala s ženskastim vokalom koji u svakoj pjesmi pjeva o Sotoni, a između pjesama šalje pozitivne i dobronamjerne poruke publici.  Kostimografija još zanimljivija – svi u kostimima od glave do pete dok prži sunce na +35 Celzijevih stupnjeva. Odradili su kvalitetno svoj dio satnice, tada još malobrojna publika dobro ih je prihvatila i to bi bilo to od njih.

Nakon njih na pozornicu dolazi Newsted, projekt Jasona Newsteda, publici thrasha poznatog bivšeg basista Metallice. Koncert je bio nabrijan energijom od samog početka do kraja uz jako dobar thrash koji podsjeća na njegovo razdoblje sa slavnim bivšim bendom. Ove godine izlazi album i ako nastavi u tom stilu, to bi mogao biti album koji bi bilo vrijedno kupiti. Sudeći prema ovacijama koje je dobio, mislim da i publika dijeli moje mišljenje.

Veći dio publike se počeo skupljati tek kad je na pozornicu stupio Behemoth. Do tad su se vjerojatno skrivali u kampu, hladu ili, sudeći po količini onesvještenih ljudi, prežderavali pivom. Behemoth je svoj dio satnice odradio u žestokom ritmu koji priliči statusu poznatog poljskog benda.

StoneSour-SeeRockPosljednji bend prije nastupa velikana heavy metala bio je Stone Sour, bend kojeg je osnovao Corey Taylor koji se kasnije proslavio kao vokal puno poznatijeg benda Slipknot.Stone Sour, za razliku od Slipknota, više teži klasičnom hard rocku i moram priznati da su imali dobar odaziv publike. Odradili su koncert u visokom ritmu i publika je također bila raspoložena kao i bend. Corey je nekoliko puta tijekom koncerta rekao kako je počašćen što su predgrupa jednom od njegovih najdražih bendova – Iron Maidenu.

Set lista:

Gone Sovereign
Absolute Zero
Mission Statement
Made of Scars
Do Me a Favor
RU486
Say You’ll Haunt Me
Bother
Through Glass
Children of the Grave – cover Black Sabbatha
Get Inside
30/30-150

Nakon koncerta Stone Soura spiker je rekao da je sutrašnji koncert Motörheada otkazan zbog zdravstvenih problema frontmena Lemmyja Kilmistera. Očekivao sam veće negodovanje i zvižduke publike, ali čulo se samo par zvižduka i to je to. Vjerojatno zato što za pola sata na pozornicu stupaju heavy metal velikani – Iron Maiden.

IronMaiden-SeeRockKoncert je počeo točno u zakazano vrijeme, bez minute kašnjenja. Počelo se introom Doctor Doctor nakon čega je uslijedila pjesma Moonchild gdje se moglo čuti da nešto nije u redu sa zvukom. To se još više primjetilo na Can I Play With Madnesstokom koje se publika razbudila. Što tiče zvuka, sve je bilo pretiho, činele se skoro i nisu čule, a gitare i vokal čuli su se prejako. Pomislili smo da će tehničari to riješititijekom sljedećih par pjesama, ali nažalost takav zvuk pratio nas je do kraja koncerta. Unatoč tome, publika se nakon pomalo uspavanog uvoda počela buditi tijekom pjesme The Prisoner. Nakon toga slijedi moćna 2 Minutes to Midnight, a nakon nje slijedi jedna od boljih pjesama iz 90-tih Afraid to Shoot Strangers koju je Bruce posvetio vojnicima. Očekivano nakon toga, slijedi The Trooper gdje se Bruce već tradicionalno oblači u uniformu i maše zastavom. I onda par pjesama koje bi razbudile i najuspavaniju publiku: The Number of the Beast, Phantom of the Opera iRun to the Hills u kojoj se po pozornici šeta ogromni Eddie u uniformi s mačem i pokazuje srednji prst svima oko sebete Wasted Years.  Nakon toga uslijedila je fenomenalna izvedba Seventh Son of the Seventh SonThe Clairvoyant. Tek na Fear of the Dark konačno publika pjeva iz sveg glasa. S pjesmom koja nosi ime benda, Iron Maiden, završava regularni dio koncerta. Kad se nakon bisa čuo Churchillov govor, svi su znali da slijedi Aces High. Još jedan klasik The Evil That Men Do i koncert završava pjesmom Running Free u kojoj Dickinson predstavlja ostatak benda. I naravno, kad se čula pjesma Pythonovaca Always Look on the Bright Side of Life, znali smo da je koncert gotov. Iako je bio loš razlgas i suzdržana publika, njih to nije omelo pri stvaranju dobrog koncerta. I dok je koncert prosječan, Maideni su odlični. Nakon završetka koncerta u Davis cup dvorani, koja se nalazideset metara od koncertnog prostora, počinje službeni after-party.

Set lista:

Moonchild
Can I Play with Madness
The Prisoner
2 Minutes to Midnight
Afraid to Shoot Strangers
The Trooper
The Number of the Beast
Phantom of the Opera
Run to the Hills
Wasted Years
Seventh Son of a Seventh Son
The Clairvoyant
Fear of the Dark
Iron Maiden

Bis:
Churchill’s Speech
Aces High
The Evil That Men Do
Running Free

Oomph-SeeRockDrugi dan bile su nevjerojatno visoke temperature zbog čega se do koncerata boravilo u press centru. Program je počeo u 13 sati, pri čemu su se u tri sata trajanja programa izmijenila četiri benda: Parazite X, Rohstoff, Niiei Mnemic. Oko 16 sati na stage su se popeli bend Eisbrecher koji su podigli atmosferu i čiji zvuk neodoljivo podsjeća na Rammstein. Svi su tražili osvježenje, ali ono je došlo u najgorem mogućem obliku – pala je tuča. Nevrijeme je bilo izrazito jako, komadi tuče bili su veličine oraha, ljudi su tražili najbliže sklonište da se zaštite i to je uzrokovalo prekid programa. Budući da je koncert Eisbrechera bio prekinut, nakon 15 minuta, koliko je trajalo nevrijeme, nastavili su gdje su stali. Pauza od 15 minuta uzrokovala je pomicanje početka svakog koncerta za to isto vrijeme. Nakon Eisbrechera na stage stupa Oomph!, također domaći bend, kostimirani u mornare.

Na stage nakon Oomph!-a dolazi Alkbottle, hard rock bend koji najviše pjeva o alkoholu. Taj bend bio je novost, odabran kao zamjena Motörheadu. Iako su bili zamjena, uspjeli su podići publiku i pripremiti ju za sljedeći bend – Slayer.
Slayer-SeeRockSlayer je stupio na stage i doslovno zavladao njime. Kao mana moglo bi se spomenuti da je zvuk na desnoj strani bio slabiji. Dokaz da na festivalu imaju velik broj fanova bilo je nekontrolirano urlikanje publike – „Slaaayer!!!“ Bend se pri izvedbi pjesamaSouth of HeaveniAngel of Deathsjetio svog nedavno preminulog člana Hannemana, koji je 2. svibnja ove godine preminuo zbog zatajenja jetre. Na zastavu su napisali „Hanneman, anđeo smrti, 1964. – 2013., i dalje vlada“. Između pjesama je pjevač Tom Araya, iako pomalo zbunjen, držao vrlo zanimljive govore, a Kerry King svirao je nevjerojatne riffove. Zaključno, bend je zvučao moćno, što je i bilo za očekivati.

Set lista:

World Painted Blood
Spirit in Black
War Ensemble
Hate Worldwide
Bloodline
Disciple
Mandatory Suicide
Chemical Warfare
The Antichrist
Die by the Sword
Postmortem
Hallowed Point
Seasons in the Abyss
Dead Skin Mask
Raining Blood

Bis:
South of Heaven
Angel of Death

LimpBizkit-SeeRockKao posljednji bend cijelog festivala nastupio je američki nu-metal bend Limp Bizkit, headliner drugog dana. Vrlo neobičan bio je dolazak pjevača Freda Dursta na stage s dugom bradom koja je, iako nije, djelovala umjetnom. Durst je u ružičastoj košulji bio u kontrastu s gitaristom Wesom Borlandom koji je tradicionalno bio maskiran od glave do pete u crnu boju. Nastup se počeli najvećim hitom Rollin’ i nastavili poznatijim pjesmama Nookie, Break Stuff i My Generation. Pri izvedbi pjesme Behind Blue Eyes pridružila se publika, najviše djevojke koje su njihovi pratitelji dignuli na ramena. Nakon toga slijedile su dvije cover pjesme – Killinginthename benda Rage Against The Machine i Faith pjevača Georgea Michaela. Koncert je završio pjesmom Take a look around, snimljenu za film Nemoguća misija 2. Bend je zvučao svježe i kvalitetno, čime su potvrdili status headlinera i odlično zatvorili festival.

Set lista:

Thieves
Rollin’
Hot Dog
Eat you alive
My Generation
Livin’ it Up
My Way
Counterfeit
Nookie
Re-Arranged
Killing in the Name – cover Rage Against the Machine
Faith – cover Georgea Michaela
Gold Cobra
Behind Blue Eyes
9 Teen 90 Nine
Take a Look Around
Break Stuf

Sve u svemu, može se reći da je SeeRock još od festivala koji svakako treba posjetiti. Prijašnjih godina festival se održavao samo jedan dan, a ovo ja bila prva godina sdrugim danom. Zbog nastupa velikih bendova poput Iron Maiden, Slayer i Limp Bizkit, u skoroj budućnosti možemo očekivati još duže trajanje festivala. Pozitivne strane festivala su lokacija i line-up koji je bio ove godine, a negativna strana je u organizaciji. Dosta je bilo propusta oko akreditacija i provjera ulaznica od strane securityja – što je nekim posjetiteljima, koji su to znali iskoristiti, dodatna pozitivna strana festivala.

FESTIVALSKA FOTO GALERIJA – KLIK!

Izvještaj: Dino Pongrac i Marko Bartolić