Sa prvim zrakama ljeta bude se ljetni festivali, a najglasniju pozivnicu za otvorenje dugog toplog ljeta ispunjenog žestokim riffovima FiveFingerDeathPunch-NovaRockodaslao je najveći austrijski rock/metal festival Nova Rock koji je devetu godinu za redom okupio neke od ponajboljih bendova spomenutih glazbenih pravaca i desetke tisuća fanova pristiglih iz svih dijelova Europe.

Ovogodišnji festival koji je tradicionalno smješten u slikopisnom području Panonia Fields II pored mjesta Nickelsdorf, u neposrednoj blizini austrijske granice sa Slovačkom i Mađarskom nastupom na manjem „red stageu“ otvorili su američki metalcore predstavnici The Ghost Inside, a nakon nekoliko zapleta tijekom puta, traženja i pronalaska press parkinga i zone za kampiranje na sam festival
stižemo taman na vrijeme za nastup losangeleskih metalaca Five Finger Death Punch na velikoj, plavoj bini. Žestoki od prve minute, Five Finger Death Punch bez imalo su problema okupljenu publiku naveli na akciju i interakciju svojim uzdanicama poput „Under and Over It“,  „Hard to See“ ili „Lift Me Up“, a izuzetno angažirani vokalist Ivan Moody svoju je energiju pojačao odličnim vokalnim varijacijama i sa glazbom usklađenim scenskim pokretima pa se malo tko iznenadio na podjednako energičnu podršku publike koja se prepustila žestokim notama vrlo dobrih Amerikanaca.

Švedski power metalci Sabaton za svoj su nastup publiku zagrijali sa svevremenskom „The Final Countdown“ legendarne grupe Europe i „The March To War“, a onda žestoko otvorili sa „Ghost Division“ te u prepoznatljivom žestokom i vrlo energičnom nastupu publiku natjerali na skakanje i predano skandiranje pjesmama Sabaton-NovaRock„Gott Mit Uns“, „White Death“, „The Lion From The North“. Nema nikakve dileme da je Joakim Broden ključna figura benda koja ne samo da animira publiku na čisto ludilo već u jednakoj mjeri vodi svoj bend kroz vrlo upečatljive melodije i svima dobro poznatu ratnu tematiku Sabatonovih pjesama. Sabaton su definitivno upriličili jedan od najupečatljivijih nastupa na ovogodišnjem Nova Rock festivalu, a na njihov se nastup jako dobro nadovezao i onaj grupe Within Temptation na manjoj, crvenoj bini.

Predvođeni uvijek iznova simpatičnom Sharon Den Adel nizozemski symphonic metalci okupljene su fanove pozdravili pjesmom „Shot in the Dark“, a Sharon je svojim prepoznatljivim stilom pjevanja i vrlo dinamičnim i prpošnim nastupom vrlo brzo publiku rasplesala i potaknula na pjevanje „In The Middle of the Night“, „Faster“, „Stand My Ground“ dok je sveopće WithinTemptation-NovaRockoduševljenje uslijedilo sa pjesmom „Ice Queen“, ali i završnom „Mother Earth“. Within Temptation uvijek su imali upečatljive
nastupe tijekom kojih, sasvim očekivano, glavnu ulogu ima impersivni glas Sharon Den Adel, tako je bilo i na NovaRock. Nakon 16 godina utrtih glazbenik puteva, nebrojenih turneja i impresivne diskografije, Within Temptation još uvijek imaju ono nešto svježe i lovljivo što publika slijedi i voli.

Na plavu binu vraćamo se na nastup australskih hard rockera Airbourne. I dok na spomen hard rocka iz Australije gotovo svi pomislimo na AC/DC, Airbourne ne odmiče daleko od zvuka starijih i iskusnijih sunarodnjaka i uvjerljivo praši žestoke rock riffove šireći energiju na publiku koja prati svaki pokret glavnog gitarista i vokalista Joela O’Keeffe-a koji je okupljene na Nova Rock dodatno oduševio penjući se gotovo na sam vrh nekoliko desetaka metara visoke bine. Uspoređivali ih sa AC/DC ili ne, Airoburne nepobitno imaju energiju i čisti hard rock zvuk i upravo to je temelj njihove glazbene priče.

Rammstein-NovaRockZa kraj prve večeri Nova Rock 2013. ostalo je počastiti se jednim i neponovljivim – Rammstein. Mnogo je toga rečeno i napisano o danas u mnogočemu legendarnoj Neue Deutsche Härte skupini koja je Nova Rock pozdravila sa „Ich tu dir weh“. Bez puno priče i sa jedinstvenom industrial notom koja jamči gotovo nula iskazanih emocija, Rammstein nastavljaju sa „Wollt ihr das Bett in Flammen sehen?“ dok publika izuzetnu naklonost pokazuje pjesmama „Keine Lust“, „Feuer frei!“, „Mein Teil“, „Ohne Dich“. „Links 2-3-4“. Kao i uvijek, Rammstein je na pozornici palio i gorio, i to u doslovnom smislu, a za dozu laganog šokiranja publici su, nakon što su Flakea još jednom skuhali u velikom loncu za vrijeme „Mein Teil“, priredili i kontroverzni S&M performanse koji je popratio mnogo puta zabranjenu „Bück dich“. Iako sam Rammstein vidjela nekoliko puta tijekom njihove karijere, ovo mi je bio prvi festivalski nastup legendarnog njemačkog benda što sam prihvatila kao izazov očekujući da će Rammstein u pokojem segmentu svog do gotovo savršenstva dovedenog nastupa odstupiti od gorućih elemenata. Srećom, to se nije dogodilo pa je publika, nakon što je Rammstein pozvala na bis, nakon „Mein Herz brennt“ u piano verziji i „Sonne“ na kraju koncerta uživala i u hektolitrima pjene izbačenih iz velikog muškog spolovila koje navigira Till Lindemann. Rammstein su, očekivano, bili zvijezde večeri i s velikim očekivanjima smo ušli u drugi festivalski dan.

The69Eyes-NovaRockIznimno topao subotnji dan na plavoj bini otvaraju finski gothic rockeri The 69 Eyes. Najavljeni za 14:00 sati, na binu izlaze sa 15-ak minuta zakašnjenja jer se konstrukcija bine pripremala za headlinere Kiss, i otvaraju sa „Love Runs Away“, uzdanicom sa aktualnog albuma „X“. Ni sunce i iznimno visoka temperatura nije omela The 69 Eyes da energiju kojom obiluju njihovi nastupi pretoče na okupljenu publiku koja se gusto zbila u prvim redovima „wavebreaker“ pita velike bine. Nastavak u mračnom gothic tonu sa „Gothic Girl“ oduševio je publiku koja je glasno pozdravila i „Never Say Die“ dok je, već smo navikli, sveopće oduševljenje okupljenih uslijedilo na „Brandon Lee“ pa potom završnu „Lost Boys“. Zbog određenih tehničkih poteškoća pri postavljanju pozornice za veliki Kiss, The 69 Eyes su bili primorani skratiti svoj nastup na Nova Rock festivalu. Unatoč tomu, bend iza kojeg stoji više od 20 godina pregaženih rock kilometara i fanovi koji će i na dobrih 30 stupnjeva Celzijusevih entuzijastično popratiti svaku odsviranu i otpjevanu notu, Nova Rock festivalu su se predstavili u punom sjaju.

Amaranthe, švedsko-danski bend čija se karijera uspinje strelovitom brzinom nastupio je nakon The 69 Eyes. Početni tehnički problemi nisu omeli Amaranthe da sa iznimno pitkom mješavinom melodičnog metala i pop melodija zavedu austrijsku publiku i njihove goste, a Jake E i Elize Ryd svojim su vokalnim ekspresijama oduševili okupljene ispred pozornice.

CradleOfFilth-NovaRockBritanski velikani black metala, Cradle Of Filth, izlaze na plavu binu nakon Amaranthe i počinju sa “Tragic Kingdom” i “For Your Vulgar Delectation”. Dani Filth svojim neumoljivim vriskovima kao i dubokim growlom plijeni pažnju publike koja prati ritam pjesama “Summer Dying Fast”, “Nymphetamine (Fix)” dok bend neumorno praši svoje žestoke bitove uzduž i poprijeko Pannonia Fields II. Ako je netko do tada i sumnjao, sada mu je jasno – Cradle Of Filth mračna su i opaka veličina koja traje i koja zahvaljujući svom jedisntvenom glazbenom izričaju neumorno stvara novu i novu bazu fanova koja s užitkom i entuzijazmom prati svaki pokret članova benda na pozornici opako mašući glavama u znak uživanja.

Nakon Cradle of Filth na plavu su binu izašli britanski metal heroji Dragonforce. Kao Dragonforce-NovaRocki Amaranthe suočili su se sa tehničkim poteškoćama pa publika nije čula vokal tijekom uvodne pjesme „Fury of the Storm“ što je
rezultiralo uzvicima „Soundchek! Soundcheck!“. No već je „Cry Thunder“ publiku natjerala na entuzijastično pjevanje sa Marcom Hudsonom. Dragonforce pažnju plijene melodičnošću i dobrim vokalnim ekspresijama, a duga plava kosa Marca Hudsona dodatni je adut za ženski dio publike.

Nakon melodičnog metal zvuka koje su nam prezentirali Britanci došlo je vrijeme i za red metalcore zvuka kojeg su na plavu binu donijeli Parkway Drive. Žestoki i divlji, Australci su otvorili sa  „Sparks“ i „Old Ghost/New Regrets“ te vrlo brzo osiguranju ispred pozornice zadali mnogo posla jer su pojedinici nošeni žestokim notama svako malo na rukama publike doplovili do nultog reda. Parkway Drive čista su metalcore energija, bend koji zna kako publiku dovesti do energetskog ludila.

Švedski melodični metalci Amon Amarth zauzimaju plavu binu u nastavku. Publika nagurana u prvim redovima ludi već na uvodnu „War of the Gods“ dok potpuni delirij nastaje već u uvodnom dijelu nastupa kad bend najavljuje „Destroyer of the Universe“. Divlja atmosfera proparana metal riffovima nastavlja se u tonu koji je započo sa Parkway Drive, osiguranje ima pune ruke posla, a raspoloženje publike je na vrhuncu tijekom zaključnih „Twilight of the Thunder God“ i „Guardians of Asgaard“. Amon Amarth i njihov žestok nastup dokaz su da su vikinzi uvijek „in“.

HIM-NovaRockNakon niza žestokog metal zvuka plavu binu i publiku ispred nje zauzimaju melankolični zvuci glazbenih uspješnica finskih velikana love metala, grupe HIM. Bend predvođen idolom jedne generacije, karizmatičnim Ville Valom, nedavno je objavio svoj novi
studijski album, a na Nova Rock festivalu osim „All Lips Go Blue“ i „Tears of Tape“ sa istoimenog, netom spomenutog albuma su izveli i presjek svoje dosadašnje karijere  razveselivši fanove sa hitovima poput „Right Here In My Arms“, „Funeral of Hearts“. „Rip Out The Wings Of The Butterfly“, „Join Me“ili „Wicked Game“. HIM su definitivno u odličnoj sviračkoj i vokalnoj formi, no čini se da unatoč glazbenoj izvrsnosti u bendu nedostaje tračak atmosfere koja bi se prenijela na publiku i entuzijastično označila koncert jednim od najboljih na festivalu. Svejedno, HIM su bili odličan uvod u spektakl koji je uslijedio kada su glavne zvijezde večeri izašle na binu.

Kiss…. Legendarni glam rockeri na čelu sa Gene Simmonsom i Paulom Stanleyem u velikom stilu (i naravno, na platformama visine impersivnih 10-ak cm) izlaze u velikom stilu i otvaraju sa „Psycho Circus“ jasno dajući do znanja što nas očekuje do kraja nastupa. Kiss su, vjerovali ili ne, na Nova Rock ispalili više pirotehničkih sredstava od Rammstein, letjeli iznad publike i na vrh pozornice, Gene Simmons je nebrojeno puta isplazio jezik, a publika se opustila već na drugu pjesmu „Shout It Out Loud“ te uz pjevanje i pljesak popratila svaku sljedeću – „I Love It Loud“, Kiss-NovaRock„Hell or Hallelujah“, „War Machine“ koju je Gene iskoristio za svoj mali plameni spektakl dok je tijekom „God Of Thunder“ uslijedio i show sa umjetnom krvlju zbog koje smo se načas uplašili da je Gene ostao bez svog svjetski poznatog jezika. Kiss možda nisu u svakom trenu pokazali sviračku i vokalnu genijalnost, ali su definitivno dokazali zašto su puna dva desetljeća jedan od najvećih bendova koji kroče našom planetom.
Njihov vizualni identitet je prepoznatljiv, nastup energičan i prepun humorističnih trenutaka, pozornica impozantna. Kiss imaju sve što glam rock zvijezde najvećeg kalibra trebaju imati i zato se, bez ikakve dvojbe, njihov nastup može deklarirati vrhuncem Nova Rock festivala.

Treći i posljednji dan Nova Rock festivala otvaramo nešto kasnije nego večer prije, nastupom grupe Papa Roach koji se bez mnogo razmišljanja može proglasiti najenergičnijim nastupom Nova Rock 2013. Jacoby Shaddix i njegovi momci nastupili su na manjoj, crvenoj pozornici u kasnijem poslijepodnevnom terminu i na publiku razasuli toliko količinu energije i žestokih riffova kroz pjesme poput „Still Swingin’“, PapaRoach-NovaRock„Burn“, „Silence Is the Enemy“ ili „Last Resort“, da se oko pozornice uslijed skakanja podigla prašina poput magle, a u stage diving se uključio i momak u invalidskim kolicima koji je nošen na rukama publike stigao skoro do pozornice i zaslužio poseban pozdrav s bine.
Nakon Papa Roach uslijedilo je još malo žestokog zvuka kojeg su donijeli Velšani Bullet For My Valentine koji su dobro zagrijanu publiku nastavili tjerati na skakanje pjesmama „Your Betrayal“, „Riot“, „Temper Temper“ te na kraju svojim svevremenskim hitom „Tears Don’t Fall“ kojeg je publika otpjevala u glas sa Matt Tuckom i njegovom ekipom.

Korn, američki nu metal velikani svoj su set otvorili sa „Blind“ i „Twist“ i pošteno protresli Panonia Fields II. Fanovi  koji su satima čekali ispred pozornice glasno su podržali izuzetno energičnog Jonathana Davisa koji itekako zna kako upravljati masom. „No Place To Hide“, „Here to Stay“, „Get Up!“, „Got the Life“ samo su neke od pjesama koje su publiku natjerale na reakciju i još jednom pokazale da su Korn veliko ime s pokrićem.

Volbeat-NovaRockZa zatvaranje festivalskih događanja na manjoj bini u ulozi headlinera bili su zaduženi Danci Volbeat. Hrvatska publika upoznala ih je kao one koji su razvalili prije Metallice na legendarnom kišnom
koncertu u Zagrebu. S jednakim intenzitetom i dinamikom Volbeat su natupili i na Nova Rock, a publika koja ih je čekala od ranih poslijepodnevnih sati zbijena u prve redove ispred pozornice sada je zauzela ne samo „wave-breaker“ pit već i cijelo područje ispred crvene bine i sa Michalom
Poulsenom
i momcima među kojima se svakako ističe sviračko umijeće Roba Caggiana koji se nedavno pridružio bendu otpjevala presjek njihove dosadašnje karijere. Momak u invalidskim kolicima koji je oduševio i Papa Roach nešto ranije se na Poulsenov poziv pridružio bendu na pozornici, a pjesme „Pearl Heart“, „Heaven nor Hell“, „Fallen“, „16 Dollars“, „The Hangman’s Body Count“, te na bisu „Cape Of Hero“ ili „The Mirror and the Reaper“ raspoloženje su u publici dovele do vrhunca.Pred Volbeat je zasigurno još mnogo velikih festivala, i headlinerskih uloga. U potpunosti zasluženo jer energija, komunikacija i prisnost s publikom koju su pokazali na Nova Rock 2013. karika su koja će ovaj fantastični bend povezati sa samim vrhom rock/metal scene od kojeg ih dijeli samo nekoliko koraka.

Vatromet je nakon završnih koncerata zaključio deveto izdanje Nova Rock festivala. Umorni no prepuni dobrih vibracija i nezaboravnih sjećanja vraćamo se u Hrvatsku pogleda uprtih prema Nova Rock festivalu 2014.

FESTIVALSKA FOTO GALERIJA – KLIK!

Izvještaj i foto: Ivana Sataić