Domaća metal publika nažalost ne poznaje dovoljno odličan češki hard-heavy-folk-power festival Masters Of Rock koji zadnjih 11 godina mami 30-ak tisuća metalaca iz cijelog svijeta. Festival nije organičen na četiri navedena žanra metal glazbe, nađe se i poneki death ili black bend, ali definitivno je baziran na heavy-power bendovima. Održava se u malom mjestu Vizovice u pokrajini Zlin. Prvotno je festival trajao2 ili 3 dana no nakon par godina se proširuje na 4 dana i traje drugi tjedan u sedmom mjesecu od četvrtka do nedjelje. Do sada kao glavni headlineri gostovala su velika imena iz svijeta metala, neki od njih su: Manowar, Def Leppard, Motorhead, Twisted Sister, Nightwish… dok je ova godina bila rezervirana za Avantasiu!

DAN 1: HEAVY METAL BREAKDOWN!

Iz Zagreba krenuli smo u srijedu 10.07. da stignemo odmorni na prvi dan festivala.  Smjestili smo se u mjestu Otrokovice koje je udaljeno 40-tak minuta od samog festivala. Zbog nestrpljivosti probudili smo se ranije i uputili prema mjestu Zlin preuzeti svoje MOR-Acceptrezervirane ulaznice, te okrijepiti se pred odlazak na festival. Prvi dan festivala počinje u 14 sati i završava u 02 ujutro. Oko 15 sati već smo bili pred ulazom u festivalsko područje, pokupili svoje narukvice i obišli sve što se na festivalu može vidjeti, a to je ogromna merchandise ulica, raznovrsna ponuda hrane i naravno odlične češke pive. Ravno u 16 sati uputili smo se ispred glavnog stagea pogledati ruski folk metal bend Arkonu. Prije Arkone nastupili su Fleret i Trollfest. Odlična Arkona sa setlistom od sat vremena namamila je nekih 8 do 10 tisuća ljudi ispred glavnog stagea. Za nas su bili prvi bend koji smo pogledali i odlično su nas zagrijali za odličan nastavak koji slijedi. Prvi dan festivala za mene i moju ekipu bio je vjerojatno jedan od boljih zbog odličnog rasporeda i 5 bendova koji su skoro jedni za drugim nastupali. Nakon Arkone slijedi kratka pauza od 20 minuta i njemački power metal bend Primal Fear. Zadnji put nastupali su 2010. godine i jednako dobro razvalili publiku. Ove godine imali su veću i bolju satnicu koja je rezultirala još jednim nabijenim žestokim koncertom. Po prvi puta na Masters Of Rock festivalu nastupio je njemački heavy metal bend Grave Digger i definitivno još jedan odličan koncert prvog dana. Klasična Grave Digger setlista s nekim iznenađenjima izazvala je ugodno odobravanje dobro popunjenog koncertnog prostora. Nakon njih na stage izlaze Leningrad Cowboysi koje nismo gledali, ali ih vrijedi spomenuti jer su ipak bili pred-headliner večeri. Tijekom koncerta Leningrad Cowboysa mi smo večerali i pripremali već istrošene glasnice, te ukočene vratove za zadnja dva benda dana. Prvi dan festivala obilježio je headlinerski nastup Accepta koji uvijek razvali i do sada nikada nije razočarao Masters Of Rock i češku publiku. Accept je svirao sve najbolje hitove i kroz sat i pol vremena potvrdio da možda zaslužuje u budućnosti biti pozvan kao glavni headliner. Iza Accepta ostalo je sat i 15 minuta za nastup britanskog power-speed metal benda Dragonforce koji su svojim nastupom prizvali kratki ljetni pljusak koji je pridonio magičnoj atmosferi. Iako bend ima novog vokala moram im skinuti kapu i reći da su kao zadnji bend dana zadržali nekih 10-tak tisuća ljudi na nogama do samog kraja.

DAN 2. – WASTING THE DAWN

U petak, drugog festivalskog dana (dijelu naše ekipe koji je pristigao kasno prošle večeri petak je bio prvi dan festivala), na Masters Of Rock stižemo oko 14:30, dovoljno rano za dio nastupa Neonfly-a, ali i dovoljno kasno za nastupe bendova Gate Crasher, Seven, Daniel Krob i Dark Gamballe koji su već od jutra zagrijavali publiku okupljenu pred velikom festivalskom pozornicom.

06-ElevenkingTalijanski folk metalci Elevenking prvi su bend čiji nastup gledamo u cijelosti. Vrlo pitki, primjetnog outfita i sa zamjetnom angažiranošću tijekom nastupa vrlo su brzo rasplesali i raspjevali publiku, a nije bilo teško primijetiti ni da je ženski dio populacije okupljen u prvim redovima poklonio pažnju vokalistu i frontmanu Damni.

Odlični nizozemski hard rockeri Audrey Horne na pozornicu su stupili nakon energičnog i dinamičnog Elevenking i krenuli upečatljivo sa „Redemption Blues“ i „Youngblood“ pokazavši odmah na početku nastupa svoju izvrsnost. Žestoki rock zvuci i bend koji je vrlo samouvjereno prezentirao svoje uspješnice poput  „This Ends Here“, „Threshold“ ili „Blaze Of Ashes“ publiku su navele na pjevanje u glas sa Toschijem koji se ujedno dokazao kao vođa benda koji itekako zna animirati publiku i podići atmosferu.

Legendarni američki metalci Prong zavladali su Masters Of Rock-om nakon Audrey Horne razvalivši sa svojim čvrstim zvukom i miljenicama publike poput „For Dear Life“, „Eternal Heat“, „Lost And Found“, „Carved Into Stone“ te na kraju žestokog nastupa sa „Power of the Damager“. Prong definitivno imaju ‘ono nešto’, ne samo žestoki i prepoznatljivi metal zvuk predvođen čvrstim glasom Tommyja Victora već i karizmu benda koji će i najtvrdokornije natjerati na mahanje glavama na čvrsti metal zvuk.

28-The 69 EyesNakon američkih metal velikana – nešto potpuno drugačije. Finski broj 1 goth’n’rockeri – The 69 Eyes. U svojoj prepoznatljivoj maniri „izgubljenih dječaka“, od glave do pete odjeveni u crno i kožu, prepoznatljivog mračnog stava, The 69 Eyes otvaraju sa „Love Runs Away“ sa aktualnog albuma „X“ i odmah daju do znanja da vampire iz Helsinkija treba shvatiti vrlo ozbiljno. Nakon vrlo kratkog nastupa na Nova Rock samo mjesec dana ranije, vidjeti The 69 Eyes u punom izdanju i čuti uživo presjek nekih od najvećih uspješnica njihove karijere poput mračne „Gothic Girl“, sleazy „Perfect Skin“ i „Dead Girls Are Easy“, fenomenalne „The Chair“, ali i uzdanica s aktualnog studijskog albuma poput miljenica vaše izvjestiteljice „I Know What You Did Last Summer“ ili „If You Love Me The Morning After“ gozba je za sve ljubitelje mračnog ”true blood” rock zvuka. A kada svoj rockerski nabrijan i energijom ispunjen nastup začine sa neponovljivim „Wasting The Dawn“ i „Brandon Lee“ publika je neosporno „under the charm“!

Nakon zavodljivih gothic rock zvuka pravo je vrijeme za sinergiju metala i klasike. Na pozornicu izlaze Rage & Lingua Mortis Orchestra i predstavljaju nešto zaista posebno. Legendarni njemački metalci koji će sljedeće godine proslaviti 30 godina svoje bogate karijere, a za samo nekoliko tjedana objaviti album „LMO“ u kombinaciji sa filharmonijskim orkestrom na Masters Of Rock je predstavio dvije strane svog lica. Najprije ono nabrijano metal zbog kojeg ih svi volimo, a potom i ono nježnije prošarano klasičnim simfonijama ujedinjena u „From the Cradle to the Grave“, „Empty Hollow“, „Prelude of Souls“, „Innocent“, „No Regrets“ ili „Straight to Hell“. Rage ne samo da su festivalskim prostorom proširili vrlo pozitivnu energiju već su postigli ono što ne uspjeva mnogima – festivalski nastup učiniti vrlo opipljivim, izuzetno emotivnim i harmoničnim, a sve pod vodstvom uvijek iznova fantastičnih Victora Smolskog i Petera Wagnera.

50-Devin Townsend ProjectJedna sasvim drugačija priča pristigla iz Kanade zauzela je binu nakon simfoničnog ugođaja kojega su nam upriličili Rage & Lingua Mortis Orchestra. Devin Townsend Project, djelo koga drugoga do Devina Townsenda, na Masters Of Rock je donio dozu ekstremnog metala, industrial metala, progresivnog rocka, elektronike i tko zna čega sve ne – u jednom. Iznimni kanadski umjetnik, genijalni um, svoj je nastup otvorio sa „Truth“ i pomalo zbunjenu publiku vrlo brzo osvojio sa fantastičnim vizijama „Life“, „Where We Belong“, „Kingdom“, „Liberation“, „Grace“ ili „Bad Devil“ dokazavši još jednom svoju genijalnost. Njegov je nastup, baš kao i onaj prošlogodišnji u Tvornici kulture prije Fear Factory, prštao energijom, brzinom, žestinom, ali i vrlo pitkim humorom sa dozom sarkazma, ali i samokritike.

Petak zatvaramo sa Certain Death, bendom koji je nastupio umjesto ranije najavljenih The Exploited koji su, nažalost, morali otkazati svoj nastup na ovogodišnjem festivalu. Originalno oformljen kao side project Exploited-ovog gitarista Steeda, s dva vokala i ritmičnim metal zvukom, Certain Death su i u 01:00 iza ponoći stvorili pozitivan kaos ispred pozornice i zaključili vrlo dinamičan i stilski različit drugi festivalski dan.

DAN 3. – UNDER THE SPELL

U subotu, trećeg dana, stižemo u Vizovice naspavani i orni za nove glazbene pobjede na nastup grupe Amaranthe, i nažalost prekasno za Warhawk, NIL, Egotrip, S.S.o.G.E. i Desmond koji su publiku od poprilično ranih jutarnjih sati animirali na dan okupan suncem, pivom i dobrom glazbom.

70-AmarantheAmaranthe smo, kao i The 69 Eyes, imali prilike vidjeti na Nova Rock-u, a čini se da je švedsko-danska mješavina metala i pop glazbe najveći pehist ovogodišnjih festivala jer, baš kao i u Austriji, i u Češkoj su ih pratili tehnički problemi pa smo tijekom uvodnih skladbi „Invictible“ i „ Leave Everything Behind“ mogli čuti samo dva od tri vokala. No, to nije pretjerano zasmetalo ni publici, ni bendu pa su vrlo simpatična Elize Ryd i Jake E sa svojim „čistim vokalima“ zaveli publiku dok im se, konačno, u trećoj pjesmi „1.000.000 Lightyears“ pridružio i Andreas Solveström sa svojim hrapavim vokalom. Amaranthe imaju energiju, imaju tehničku i sviračku uigranost, imaju fantastične vokale. No, imaju i mješavinu metala i pop glazbe zanimljiviju „radio friendly“ nego alternativnoj publici. Unatoč tomu, palac gore za Amaranthe!

Brainstorm. U bendu svira Milan Lončarić koji je porijeklom iz Petrinje i prepoznao je nas u publici jer smo nosili Hrvatsku zastavu. Brainstorm je izveo jedan od najjačih nastupa festivala. Zadnji put svirali su kao zadnji bend jednog festivalskog dana, pa nisu imali savršen zvuk i raspoloženog pjevača Andya kao ovaj put. Andy se pred kraj koncerta penjao na skele pozornice i posebno upozoravao svakog tko stoji s rukama u džepovima da ih digne i uživa u koncertu. Izveli su klasični set od sat vremena, bolji koncert od prvog koncerta u Hrvatskoj, točnije u Zagrebu.

Nakon Brainstorma, stižu Waltari, Finci poznati po svojim dinamčnim nastupima i kombinaciji glazbenih stilova što ih čini vrlo zanimljivim bendom s etiketom „must see“. Očekivano, Waltari predvođeni Kärtsy Hatakkom, je brzo osvojio publiku i proširio poruku o nesputanosti i neograničenjima, poruku o ljubavi i uživanju u životu i dobro zagrijanu publiku prepustio portugalskim velikanima mračnog metal zvuka – Moonspell.

84-MoonspellNakon prošlogodišnjeg uživanja u Moonspell klasicima u kombinciji sa novim uspješnicama sa aktualnog albuma „Alfa Noir/Omega White“, Moonspell je na Masters Of Rock stigao sa posebnim setom sastavljenim od pjesama sa prva dva studijska albuma „Wolfheart“ i „Irreligious“. Beskompromisno, Moonspell nastup otvara sa „Wolfshade (A Werewolf Masquerade)“, publika instantno pada u delirij, a karizmatični Fernando Ribeiro i njegov bend svoje čini nad Vizovicama šire sa „Love Crimes“ u kojoj im se pridružuje Mariangela Demurtas iz grupe Tristania, „… Of Dream and Drama“, „Vampiria“, „An Erotic Alchemy“, legendarnom „Alma Mater“, „Opium“, „Awake“, „Raven Claws“ i finalno sa jednom i neponovljivom „Full Moon Madness“. Energija i raspoloženje koje je Moonspell stvorio na Masters Of Rock teško će se ponoviti. Nevjerojatna karizma, uvjerljivost, čvrstoća i perfektnost za uho i oko Moonspell svrstavaju u jedan od ponajboljih metal bendova mračnog prizvuka, a sve to prikazali su i na Masters Of Rock i publiku okupanu zadnjim sunčevim zrakama subote natjerali da se osjećaju kao da plešu pod srebrnim sjajem punog mjeseca.

102-LordiA onda je uslijedila drugačija glazbena priča. Pred do posljednjeg mjesta ispunjeni festivalski prostor izlaze finski „spooky“ rockeri Lordi, bend koji je svjetsku popularnost stekao pobjedom na Eurosongu, a potom nastavio kročiti glazbenim stazama u maskama čudovišta. Lordi, inače odlični i vrlo vješti glazbenici, otvaraju svoj set sa „We’re Not Bad for Kids (We’re Worse)“, publika divlja, a sa pozornice pršte snopovi i snopovi svjetla te pokoji dobro usklađen pirotehnički efekt. Lordi suvereno vladaju pozornicom dok nižu svoje uspješnice „Who’s Your Daddy?“, „It Snows In Hell“, „Hard Rock Hallelujah“, „Devil Is A Looser“ ili „Sincerely With Love“. Nema nikakve sumnje, Lordi su pravi bend za stvoriti atmosferu i publiku dovesti do ludila, no nakon što na bini vidite Kiss… Lordi se unatoč svojoj izvrsnosti čine kao ništa više doli dobrog showa u maniri „spooky“ Kiss-a.

Treći festivalski dan zatvaram sa nastupom jednog i neponovoljivog Yngwie Malmsteena. Švedski gitaristički virtuoz se na 106-Malmsteenpozornici pojavio nakon, činilo se, tonske probe bez kraja, no svo čekanje i iščekivanje zaboravljeno je čim je neponovljivi Malmsteen istrčao na pozornicu sa svojom gitarom i zasvirao. Toliko je riječi ispisano na našim stranicama o vrhunskim umijećima virtuoza poput Joea Stariania, Stevea Vaia, Tommyja Emmanuela, Slasha…. a sada niz očaranosti izuzetnim prebiranjem po žicama moram nastaviti i sa Malmsteenom koji, osim što je vrhunski i izuzetni tehničar, ima i vrlo dinamičan i eksplozivan nastup u rock maniri što naprosto oduševljava. I osvaja. A još kada je zasvirao „Black Star“….. srce i duša bili su prepuni onih dobrih, dobrih, dobrih emocija. Duboki naklon gospodinu Malmsteenu!

Za kraj večeri ostali su nam odlični Masterplan! Njemački power metalci vođeni Roland Grapowom i ostalom novijom postavom benda odradili su show u rangu Brainstorma. Promovirali su novi album, pa su tako svirali više pjesama s njega, ali opet show je bio velik i dostojan Masters Of Rock festivala. Od setliste izdvojio bih pjesmu ‘Keep Your Dream Alive’ na kojoj je okupljenih više od 10 tisuća ljudi poludilo kao i vaš reporter.

DAN 4. – WE DRINK YOUR BLOOD!

Prebrzo je došao i zadnji dan festivala, ali i dugo očekivani dan kada ćemo opet vidjeti nastup njemačkog benda Powerwolf. Prije njih dan su otvorili Debustrol, Dymytry, Emergency Gate i Harlej. Od ovih bendova vjerojatno bih nešto pogledao da nisu svirali tako rano. Zbog kasnog odlaska s trećeg dana stigao sam na pola koncerta njemačkog symphonic benda Xandria. Zanimljiv koncert i odlična vokalna izvedba Manuele Kraller bili su dobro otvaranje završnog dana. Ipak bih jedino zamjerio što na  pozornici nisu imali nikakav banner sa svojim imenom, pa ako nisi fan i ako nemaš raspored nastupa benda vjeojatno ne znaš tko svira dok ti netko ne kaže. Nakon Xandrie dolazi nastup odličnog američkog heavy benda Sanctuary. Sanctuary i Warrel Dane odsvirali su skoro sve pjesme sa svoja prva dva albuma i poneku noviju pjesmu. Oni su nažalost bili još jedan bend kojeg publika nije podržala od samog početka, tek se na polovici koncerta koncertni prostor ugodno popunio. Dečki su ipak svirali prekratko, tek sat vremena za ovako odličan koncert. Nakon njih sviraju Anneke van Giersbergen i Leaves’ Eyes & Atrocity koje nisam gledao jer nas je pobrala viroza i uzeli smo veću pauzu pred nastup Powerwolfa.

MOR-PowerwolfRavno u 19:30 na stage istrčavaju dečki iz Powerwolfa i uvodnom pjesmom ‘Sanctify With Dynamite’ započinju svoj nastup. Iako su po rasporedu svirali pred glavnog headlinera Avantasiu smatram da su pobrali veće ovacije publike i bolju reakciju. Show od sat vremena opet nije bio dovoljan za ovako dobar bend i promociju novog albuma, pa su odsvirali samo dvije nove pjesme, ali i sve stare klasike koji tjeraju publiku da pjeva zajedno s bendom. Klavijaturist i pjevač imaju standardan show i odnos prema publici. Powerwolf koncert je odličan za velike mase ljudi jer se svi uključe u nastup benda i doprinesu velikom spektaklu. Pjevač Attila Dorn je još jednom dokazao svoje vokalne moći i veličinu koji ovaj mladi bend predstavlja. Preporuka svakome da ih pogleda uživo.

Lagano smo došli do kraja ovog reporta i kratko osvrtanje na glavnog headlinera festivala Avantasiu. Nažalost zbog prisile odlaska na raniji vlak nismo bili u mogućnosti pogledati najavljeni trosatni Avantasia show, makar mislim da su svirali nekih 2 sata zbog toga što su puno kasnili. Odgledali smo 3-4 pjesme i one su mi bile dovoljne da poželim ostati do kraja koncerta. Nisam očekivao puno od nastupa, niti silnih gostiju koje je Tobias imao, ali ovo što sam vidio bilo je odlično. Ako budem imao priliku ponovno ih pogledati obavezno ću ostati na cijelom koncertu.

Masters Of Rock je još jednom dokazao da je jedan od najboljih europskih festivala alternativnog predznaka zbog prhvatljivih cijena i odličnih bendova.

Vidimo se sljedeće godine!

FESTIVALSKA FOTO GALERIJA – KLIK!