Tolmin i rijeka Soča već su dobro poznati kao lokacija na kojoj se održava jedan od najvećih europskih festivala, Metalcamp. Međutim, prošle godine ovaj prostor dobio je još jedan festival zvan Punk Rock Holiday na kojem se može čuti punk, hardcore, ska i slična glazba. Ove godine Punk Rock Holiday doživio je svoje drugo izdanje, a kao headlineri ovoga puta našli su se The Toy Dolls, Anti-Flag, Good Riddance i The Locos.

Krenuli smo dan ranije da nađemo mjesto za šatore u hladu, a i bilo nam je bilo jednostavnije da se ne moramo žuriti. Oko 18 sati stigli smo u Tolmin i lagano zauzeli mjesto u šumici blizu plaže, obavili kupovinu i festival je mogao početi.

Prvi službeni dan je bila srijeda 15.8. i nakon što smo pokupili akreditacije, dočekali ostatak ekipe i nešto pojeli, krenuli smo prema festivalskom prostoru. Budući da mi je ovaj prostor poznat od Metalcamp-a, bilo mi je u početku malo čudno vidjeti puno manje ljudi i drugačiji razmještaj pozornica, no to nije igralo ulogu u kvaliteti festivala. Cijene pića nisu toliko visoke kao na Metalcamp-u, ali opet su previsoke za naš standard, pa smo radije kupovali u dućanu. Festival su otvorili hrvatski What Matters Most, mladi hardcore bend iz Koprivnice, koji su odradili prilično dobar i žestok nastup, no nažalost vidjelo ih je relativno malo ljudi. Nakon njih pripremaju se i počinju slovenski In-Sane, melodični hardcore punk momci koji su prosvirali Sloveniju i okolicu, a ovdje su i dokazali da je to opravdano, budući da su odsvirali brz, melodičan, energičan i točan koncert. Publika se naveliko već skupila pred pozornicom jer je bilo vrijeme da počnu A Wilhelm Scream, američki veseljaci uvijek raspoloženi za zabavu. Tako je i bilo, odmah su počeli energično i veselo sa najvećim hitovima poput „I Wipe My Ass With Showbizz“, „Skid Rock“, „Famues Friends And Fashion Drunks“ i uz najveće oduševljenje publike završili sa „The King Is Dead“, zahvalili se i pozvali na kupanje u Soči. Nakon njih slijede još jedni veseljaci zvani Deez Nuts. Nažalost publike je bilo nešto manje nego na A Wilhelm Scream no i dalje je bilo dosta ljudi da se razbacaju na „DTD“, „Your Mother Should Have Swallowed You“ i na kraju svi hinično pjevaju „Like There’s No Tomorrow“. Boysetsfire nismo vidjeli od početka jer smo morali popiti nešto da ne dehidriramo, tako da smo došli mrvicu kasnije i odgledali njihov sasvim solidan nastup kojime su pripremili publiku za stare punk rockere MxPx koji i dalje praše veseli tinejdžerski punk rock zvuk. Bili smo najsretniji u trenutku sviranja „Secret Weapon“, a publika je vjerno pjevala sve hitove poput „Responsibility“ ili „Punk Rawk Show“. Predzadnji bend prvoga dana su veliki hardcore majstori iz New York-a, Sick of it all. Cijeli prostor ispunio se nabrijanom ruljom dok su veterani neumorno uništavali stage. Stage-diving nije stajao niti sekunde, mikrofon je stalno bio u publici, a atmosfera se zagrijavala sve više svakim udarcem bubnja. Redale su se „Take The Night Off“, „Death Or Jail“, „Us vs. Them“, na „Scratch The Surface“ je po običaju napravljen wall of death, a svoj nastup završili su sa „Step Down“ i prepustili posljednji termin Anti-Flagu. Anti-Flag je prvi bend s kojim sam počeo slušati punk, a budući da ih nikada prije nisam gledao, ovo mi je puno značilo i definitivno nisu razočarali. „Fuck Police Brutality“, „911 for peace“, „Death Of A Nation“ sve su to dobro poznate stvari koje su svirali u punom žaru u glas sa publikom, pružili su podršku djevojkama iz Pussy Riot koje su uhićene u Rusiji i prekinuli su koncert čim su vidjeli da zaštitari grublje postupaju sa fanovima na stage-u. Odlično raspoloženi, žestoki i sve ono što bi angažirani benvodi trebali biti, predstavili su i nove stvari „Broken bones“ i „The new sound“ sa zadnjeg albuma „The General Strike“ i dalje nastavili sa „Turncoat“, „This is the end (for you my friend)“ i svevremenskom „Die For Your Goverment“. Za kraj nešto neočekivano, bubnjar je prije zadnje pjesme preselio svoj set u prve redove publike i tamo je svirao dok je publika oko njega divljala. Ovim genijalnim nastupom završio je svirački dio prvog dana festivala, a fešta se preselila na plažu gdje se na malome beach stage-u se puštala muzika svih generacija i svih glazbenih smjerova do ranih jutarnjih sati.

Drugi dan počinjemo opet laganim šopingom i kavicom u gradu i povratkom u kamp te kupanjem. Soča je definitivno jako hladna, a njena hladnoća je odlična za hlađenje cuge. Bilo kako bilo, nakratko sam pogledao austrijski Remedy na kojima se nije skupilo baš ljudi, iako dosta dobro sviraju melodični punk rock. Nakon njih su slovenski zabavljači Pigs Parlament sa atraktivnom pjevačicom koja toči cugu ekipi iz publike. Bila je kratka pauza poslije njih i ubrzo su nastupili odlični Death By Stereo koji su imali pomalo čudnu setlistu, ali odlično su odradili posao i aktivirali publiku. Off With Their Heads i The Adolescents još su podigli atmosferu i skupili publiku za odlične 7 Seconds, koji su dobrih sat vremena dominirali pozornicom i onda prepustili ponovno okupljenim legendama Good Riddance da zatvore drugi dan festivala, što su učinili sa stilom. Odsvirali su presjek hitova i to s istim žarom kao da su ponovno mladi, publika ih je lijepo podržala i neumorno u glas pjevala čitav koncert. Drugi dan završio je spektaklom, a party se preselio na plažu i u kamp, gdje je iz auta divljala muzika, a plesalo se na sve strane okolo.

Svako jutro moralo je početi kupanjem jer su vrućine bile preteške i svako osvježenje je super došlo, a ljepotu prirode i odmaranje na luftiću uz pivu nemoram ni spominjati. Ubrzo smo trčali vidjeti varaždinski Life in Peril koji sviraju žestoku verziju metaliziranog hardcore-a sa melodijama i breakdown-ovima, a trenutno su iskoristili priliku da odsviraju stvari koje će biti na njihovom novom albumu. Skupilo se nešto ljudi koji su ih podržali, usprkos tomu što je bilo dosta rano, a par bendova poslije njih dolaze Koffin Kats, odličan psychobilly bend koji je nedavno nastupao u Zagrebu. Oni su rasturili i rasplesali ekipu. Odlična glazba, odlična izvedba i genijalna predstava. Izmijenjali su sve instrumente, skakali po njima i sve odlično odsvirali. Pipes and Pints i Happy Ol’ McWeasel priuštili su nam malo irskog zabavnog zvuka uz koju obradu od bendova poput Flogging Molly ili nekih irskih narodnih, a nakon njih Nations Afire, punk rock/hardcore iz Los Angelesa koji meni nisu osobito zanimljivi, ali sudeći po fanovima, odradili su odličan nastup. Za kraj dana dolaze jedni od headlinera, The Locos, koji su napravili odličnu atmosferu i zabavili publiku koja je neumorno plesala i stage dive-ala na ska-punk hitove.

Zadnji dan nakon uobičajenih jutarnjih aktivnosti otišli smo pogledati talijanski Blame It On The Ocean koji sviraju neku dark verziju hardcore sa vokalom nalik Touche Amore i koji su odlično odradili svoj nastup. Nakon njih sviraju odlično raspoloženi melodičari Hogwash na kojima nažalost i nije bilo baš nešto ljudi. Nešto nakon njih dolaze Brutality Will Prevail. Meni nisu nikako sjeli jer su mi bili prespori, a ni vokal mi se na nekim dijelovima nije sviđao. Što se publike tiče, nešto više ih se skupilo i neki su bili jako zadovoljni nastupom, a nekim nije baš i nije najbolje pasao. Puno ljudi okupilo se na Osječanima Debeli Precjednik, koji promoviraju novi album Bruto Slavo i koji su napravili odličnu atmosferu, premda je tonac napravio dosta loš posao što se tiče zvuka. Premještanje i namještavanje pa nakon Debeloga stižu moćni Terror, za koje se može reći da su bili u top 3 nastupa festivala. Odlično raspoloženi nizali su „Never Alone“, „Betrayer“, „Return to strenght“, „Keep You Mouth Shut“ i slične. Circle pit je postajao veći i žešći, a sve više publike je bilo na pozornici. Pjevač je održao odličan govor o sceni i ponašanju na koncertima, pomaganju drugima u mosh-u i općenito problemima koji su danas prečesti, te se osvrnuo kako je ovo prekrasan prijateljski festival, a potom su nastavili dalje punom žestinom i završili sa „Keepers Of The Faith“. Za kraj još je valjalo pogledati The Toy Dolls koji su napravili svoj uobičajeni veseli punk rock show sa svim hitovima i prepoznatljivim Olginim vokalom. Od „Barry The Roofer“, „Nellie The Elephantdo „Idle gossip“, bilo je svega i svatko bi si nešto za sebe našao, a tako su i oni zatvorili muzičke aktivnosti, a Pigs Parlament su na pozornici na plaži održali karaoke na kojima su oni svirali, a ostali pjevali sve od NOFX preko Sex Pistolsa pa do Pantere.

Zadnje jutro pakiranje, kavica i put doma. Bio sam tužan što je završilo jer uz ovakve bendove, ovakav prostor i svoju ekipu, ovo mi je bilo najboljih pet dana u životu. Ovo je još mladi festival, pa za koju godinu očekujem brojku posjetitelja sličnu Metalcamp-u. Pohvala je to što su ToiToi uvijek bili puni wc papira i relativno čisti s obzirom na to kakvi znaju biti po festivalima. Jedina zamjerka je to što nismo imali gdje puniti mobitele. Svi su spominjali šator na kojemu se plaća punjenje, međutim nitko nije znao gdje je, pa smo se snalazili na sve načine, punili u backstageu kad smo uspjeli ili po kafićima u gradu, ali mislim da bi festival koji traje četiri dana to trebao imati. Sve u svemu, završio je definitivno odličan festival i nosimo puno uspomena sa sobom, a onda se svakako vraćamo i sljedeće godine.

FOTO GALERIJA – KLIK!

Izvještaj: Tomislav i Elena Crnković