InMusic Festival nakon tri izdanja sa VIP predznakom ove je godine promijenio glavnog sponzora, dobio T-Mobile predznak i opet na dva dana zauzeo staro, dobro poznato mjesto – Otok hrvatske mladeži na zagrebačkom Jarunu predstavivši u svom četvrtom izdanju imena poput Lilly Allen, Kraftwerk, Hatebreed, Dimmu Borgir, Franz Ferdinand, Anthrax ili Moby.
Budući da je prvi festivalski dan, srijeda, pao na radni dan na festivalu smo se ukazali netom prije izlaska Kraftwerka na pozornicu. Njemački electro pioniri izašli su pred zagrebačku publiku u jednoj od postava koju ne čini niti jedan originalni član no unatoč tome njihov gotovo do tehničkog savršenstva doveden zvuk koji proizvode uz pomoć četiri računala rasplesao je okupljene. Iako, možda, današnjoj publici ne pretjerano zanimljivi Kraftwerk su ono zbog čega su bili pozvani na festival – rasplesali su okupljene hitovima “The Man-Machine”, “Vitamin”, “Tour de France-Etape 2”, “The Model”, “The Robots”, “Aero Dynamik”, “Music Non Stop”, “Robots” i svojom pojavom na festivalu svrstali Zagreb u sam vrh koncertno poželjnih europskih gradova.
Glavna zvijezda prvog dana Tuborg Metal Stagea bio je norveški Dimmu Borgir. Nakon 15-minutnog kašnjenja započeli su svojih sat i pol svirke izvanrednim dolaskom na binu, te tako najavili sebe kao prave predstavnike norveškog black metala i time od prve minute oduševili sve prisutne. Započeli su energično u svom stilu s pjesmom “Spellbound” a publika je naprosto na prvih par taktova pjesme poludila. Osobno ne slušam njihovu glazbu, ali moram priznati da sam uživala u koncertu, te također moram naglasiti da cijelo vrijeme šire pozitivnu (ili bolje zbog njihovog stila reći negativnu vražju) vibru i zbog toga čine svoj koncert jednim koji će svakom prisutnom ostati u sjećanju. Izvrsna interakcija s publikom njihovog gitarista i basista, dok se pjevač, famozni Shagrath držao na nekoj određenoj distanci, samo između pjesama govoreći već klišejevske zahvale publici, kako je najbolja te kako će se sigurno Dimmu Borgir vratiti hrvatskim fanovima koji su očarali članove benda. S obzirom da se “dalo disati” u prvom redu rekla bih da i nije ih toliko prisustvovalo samom koncertu, razlog tome mora da je preskupa karta, bila jednodnevna ili festivalska. I tako su oni skoro doslovno zapalili publiku uz pomoć pirotehničke scenografije pjesmama kao “Kings of The Carnival”, “Allegiance”, “Allehelgens Dod I Helveds Rike” , “The Serpentine Offering”, “The Sinister Awakening” i završili s “Progenies”, uljudno se zahvalivši publici te bez naklona napustili pozornicu, pa se tako moglo pomisliti da će izaći možda na još jedan bis. Ali to je bio kraj koncerta, zbunjujući ali eto. Kako god, stvar je opće kulture da najbolji metal bendovi dolaze iz Skandinavije a Dimmu Borgir na InMusic festivalu to su još jednom dokazali.
U međuvremenu glavnu binu zagrijavali su Franz Ferdinand. S obzirom na prilično lošu posjećenost festivala, oni su uspjeli okupiti zavdian broj ljudi koji su sa velikim zanimanjem pratili njihov show, a svoje su vjerne fanove
rasplesali  pjesmama “Do You Want To”, “Walk Away”, poznatu “Take Me Out” , “The Fallen” i mnogim drugim. Premda su ih fanovi imali već prilike vidjeti u Hrvatskoj, dečki iz Franza Ferdinanda opravdali su, još jednom, svoj status na svjetskoj glazbenoj sceni.  Impresivnom interakcijom na hrvatskom jeziku tijekom koncerta Alex Kapranos dodatno je zapalio publiku, a Franz Ferdinand se pokazao kao odličan završetak prvog dana programa glavne bine festivala.
Drugi festivalski dan nama je započeo solidnim nastupom God Dethroneda na metal pozornici. Nizozemski death metalci u ranim su večernjim satima pred metal pozornicu okupili ne baš impresivan broj ljudi ali svojim su energičnim, no ipak možda trunčice preukočenim nastupom, okupljene dobrano zagrijavali za metal zvijezde večeri, grupu Anthrax. Istovremeno, na glavnoj pozornici nastupili su N*E*R*D, za one koji ne znaju američki rock, funk i hip-hop bend. Za naš ukus suviše naporni… pa smo  laganim hodom odšetali nazad do Tuborg Metal Stagea i pripremili se za Anthrax. Što se trenutak njihovog nastupa približavao prostor ispred pozornice popunjavao se a uz zagrižene fanove ondje su se našli i slučajni znatiželjnici. Anthrax energični od prve do posljednje note dokazali su da, iako su ih neki već otpisali kao stare i neinovativne, itekako imaju što pokazati. A nadolazeći bendovi imaju mnogo toga za naučiti od velikana newyorške metal scene koji su zagrebačku publiku zapalili, između ostalih, i pjesmama “Got The Time”, “Only” ili “I Am The Law”.
I za  kraj večeri, nesumnjivo središnji izvođač ovogodišnjeg InMusic festivala – Moby. Glazbena legenda oi kojoj ne treba mnogo govoriti. Moby nastup otvara sa “Porcelain” i nastavlja sa klasicima poput “We are all made of stars” dok publika svaku novu pjesmu pozdravlja sve bučnije dok atmosfera kulminira u pjesmama “Lift Me Up”, “Raining Again” ili “Why Does My Heart Feel So Bad?”.
Što reći na kraju? Ovogodišnji InMusic festival ponudio je mnogo i malo istovremeno, organizacijski je svakako napredovao no organizatori bi za sljedeću godinu možda trebali razmisliti o prikladnijoj cijeni ulaznica, posebice dnevnih, jer čini se da se hrvatska publika, iako žedna dobre glazbe, istu ne može priuštiti pod svaku cijenu. A uz ovako glasno prezentirane i snažne sponzore koji su na maleni jarunski otok doveli velikane svjestske glazbene scene mora li odlazak na festival doista biti luksuz?

Izvještaj: Ivana Sataić & Maja Trstenjak