Treći po redu najveći hrvatski open-air festival ove se godine odžavao ponovo na Jarunu, no ovog puta je s kraja kolovoza prebačen na 3. i 4. lipnja. Zvijezde prvog i drugog dana bile su ni više ni manje nego Nick Cave&The Bad Seeds, te Prodigy, a i nastavak liste najavljenih bendova je bio impresivan: Serj Tankian, Stereo MC’s, Sons&Daughters, Amadou&Mariam, Tinariwen, Hot Chip, Seun Kuti, Kiril Džajkovski, Dreadzone, te zvijezde s ovih prostora: Vještice, Atheist Rap, ST!llness, Let3 i drugi.
Vidjelo se da su organiztaori festa učili na prošlogodišnjim pogreškama – tako ove godine redova za piće i hranu nije bilo, barem ne koliko ih je bilo prošle godine. Redovi za ulaz na festival su se povremeno stvarali, ali nisu bili pretjerani. Među ljudima se čulo nezadovoljstvo zbog preklapanja nastupa najzanimljivijih izvođača, što je razumljivo, ali neizbježno na svakom festivalu ove veličine – a, podsjetimo, ove je godine Vip INmusic uvršten na listu 10 najboljih ljetnih glazbenih festivala po izboru ni više ni manje nego The Times-a.
Čini se da je jedini pravi problem ovogodišnje Vip In-a bilo vrijeme, koje nije imalo previše milosti za posjetitelje, osobito prve večeri festivala. Kiša i zaista opako nevrijeme obrušili su se na Zagreb obje večeri, tako da je festival, koji je počeo već oko 6 sati poslijepodne nastupima domaćih izvođača, u početku bio poluprazan. No, ni najgore prijetnje nevremenom nisu spriječile fanove Nicka Cavea i Prodigyja da se oba dana odlično zabave na nastupima dvaju najvećih zvijezda festivala. Srećom, tada se i vrijeme primirilo na nekoliko sati, a nastupi su kasnili tek kojih pola sata.
Hot Chip, britanski bend koji je svirao na VIP Stage-u prije Nicka Cave i njegovih Bad Seeds-a, oduševio je sve prisutne. Prije njih je svirao The Go! Team, koji su također noviji britanski bend, kao i sve popularniji Sons&Daugters, koji su nastupali dan kasnije. Hot Chip dosad možda nisu bili toliko poznati među hrvatskom publikom, ali to se sad definitivno promijenilo. Paralelno su na Nokia Stage-u svirali prvo Amadou & Mariam, te nakon njih sin poznatog Felea i brat Femija koji je također ne tako davno posjetio Zagreb – Seun Kuti u pratnji zvanoj Egypt 80. Amadou&Mariam, slijepi par iz Malija koje je popularnijima u Europi učinio Manu Chao svojim gostovanjem na jednom njihovom albumu, bili su vrlo dobri, ali ih nije gledalo mnogo ljudi upravo zbog vremena.
Nick Cave se, nekoliko godina nakon svog samostalnog nastupa u Lisinskom, ovaj put zagrebačkoj publici predstavio u nešto drukčijem svjetlu, u pratnji Bad Seeds-a. kombinacija je to koju su mnogobrojni fanovi dugo potajno priželjkivali vidjeti u Hrvatskoj, i sada kada im se želja konačno ispunila, nitko nije ostao ravnodušan. Isporučili su presjek svojih najvećih hitova uz predstavljanje aktualnog albuma “Dig, Lazarus, Dig” u gotovo dvosatnoj svirci. Kao i na njegovom koncertu, nešto drukčija publika je dobila svoju dozu ekstatičnog uživanja u live nastupu sljedećeg dana na Prodigyju.
Jedne od najvećih zvijezda 90ih godina, bend koji je iskombinirao moderan zvuk elektronske glazbe sa sirovom energijom punka u nevjerojatan spoj čistog glazbenog adrenalina, oduševili su svoje fanove u intenzivnom nastupu u kojem su se i bend i publika dali do zadnjeg atoma snage – svirali su tek nešto više od sat vremena, ali više vjerojatno nitko ne bi mogao izdržati. Tim više što su prije njih nastupali vrlo dobri Stereo MC’s i Serj Tankian, koji su i sami dobro izmorili uživljenu publiku.
Serj je na svom prvom – i nadamo se ne zadnjem – zagrebačkom nastupu predstavio svoj prvi samostalni album “Elect The Dead” nastao u kratkom predahu od sad već dugogodišnjeg planetarnog uspjeha s matičnim bendom System of A Down. Stilski se album ne razlikuje mnogo od zadnjih uradaka S.O.A.D.-a, ali ipak sam nastup nije ni približno toliko intenzivan. Neki su mu zamjerili politiziranje i neizvođenje hitova System-a, no smatram da to uopće ne bi bilo potrebno jer Serj ovdje došao predstavljati samostalni rad, a što se System-a tiče, tko zna, možda i njih vidimo u bližoj ili daljoj budućnosti.
Sve u svemu, lista bendova je ove godine bila odlična, cijena u najranijoj pretprodaji povoljna s obzirom na najavljena imena, tako da možemo samo biti sretni što je festival iz godine u godinu sve bolji i organizacijski i što se bendova tiče i nadati se da će tako nastaviti i dalje.

Izvještaj: Sara Profeta