Najveći festival na Balkanu, koji okuplja preko 100 000 ljudi svake godine, održao se 10-13.7. u Novom Sadu na Petrovaradinskoj tvrđavi na kojoj je nastupilo oko 600 izvođača na 20 bina. Festival je s razlogom dobio nagradu za najbolji koncert u Europi, jer odlikuje raznolikosću žanrova, pa tako svatko može naći nešto za sebe – od dancea do rocka, od hip hop-a do heavy metala….
Zvijezda prvog dana, je trebala biti hip hop grupa N.E.R.D. koji su svirali pred više od 10000 ljudi na main stageu, no zasjenila ih je finska grupa Nightwish koji su održali koncert za pamćenje. Već u 5 sati popodne kada su se vrata festivala otvorila u prvi redovi bili su popunjeni vjernim Nightwish fanovima. Točno na vrijeme u 19:00 počeli su svirati DMT, a nakon njih su sljijedili The BellRays koji su prenjeli neku pozitivnu vibru među Nightwish fanove. I tada je nastupio momenat koji smo svi čekali. Točno u 21:15 (svaka čast organizatorima) zvijezde večeri izašle su na binu. Publika je doslovno poludjela, jer to je ipak bio prvi Nightwish koncert u Srbiji, državi u kojoj žive mnogi Nightwish fanovi, a bilo je fanova koji su došli iz država diljem svijeta. Počeli su energično s pjesmom Bye Bye Beautiful, te su odsvirali većinu starih hitova – Nemo, Dark Chest of Wonders, Sleeping Sun, Everdream, Siren; te neke pjesme s novog albuma – The Poet and the Pendulum, Sahara, Whoever Brings the night, Amaranth. Nova pjevačica Anette je sve ugodno iznenadila svojom glazbenom sposobnošću, te ostvarila izvanredan kontakt s publikom kao i ostali dio benda. Svojim odličnim energičnim preformanceom te vizualnim pirotehničkim sredstvima ostavili su publiku u transu, te odsvirajući posljednju pjesmu Wish I had an Angel predstavili se kao najbolji bend cijelog festivala.
Nakon njih su sljedili američki reperi N.E.R.D. predvođeni Pharrellom Williamsem, te uz The Streets, I ostale održavali atmosferu na Main Stageu do ranih jutarnjih sati.
Sljedećih dana main stage su zagrijali Paul Weller koji je predstavio svoj novi album 22 Dreams te nakon solidnog koncerta njegovo mjesto preuzimaju Primal Scream. U subotu glavna zvijezda je bio Manu Chao koji je par dana prije Exita održao koncert u Pulskoj areni, no prije njega su izvrsne koncerte održali Gogol Bordello koji je svojim kreativnim performanceom oduševio sve okupljene, nakon njega je usljedila poznata glumica Juliette Lewis sa svojim bendom The Licks. Nedjelja je bila dan stvoren za sve ljubitelje punka. Nakon The Hivesa, Ministry-a i Pekinške Patke, u kasnim noćnim satima na binu su izašli najočekivaniji izvođač Exita – Sex Pistolsi , čiji su fanovi nakon mnogo godina napokon došli na svoje, no vrijeme čini svoje, ali Sex Pistolsi predvođeni Johnnyjem Rottenom uspjeli su zadovoljiti svoje vjerne obožavatelje.
Dance area bila je također puna ljubitelja te vrste glazbe, te je okupljala najpoznatije svjetske DJ-e kroz sva 4 dana festivala kao Sven Vath, Francois K, Soulwax, Laurent Garnier, Tiga, Axwell, Sharam i Dubfire….
Na fusion stageu nastupali su neki domaći izvođači kao Jinx, Let 3, Grupa Tvog Života, Edo Maajka, Disciplin A Kitschme, i zvijezda Fusion Stagea Marky Ramone.
Izvrsna atmosfera bila je na svakoj bini, od World Music stagea (Terrakota, Panonnia all Stars Ska Orchestra, Besh o Drom, Orkestra del Sol…), preko Tuborg Happy Novi Sad stagea (Luka Baumann, Anja Schneider, Seba, DatA, Danger, Paradox…), Latino, Roots and Flowers, Exit music Live, Positive Vibration Reggae, Urbanbug, pa do Battery Elektrane. No među svim tim stagevima, osim Main stagea i Dance Areae, najviše se isticao Explosive stage, koji je ove godine ugostio najbolje rock/metal/goth izvođače. Najviše pozornosti ove godine od publike su dobili Finci The 69 Eyes, koji su prošle godine održali izvrstan koncert i u Hrvatskoj u sklopu festivala Viva la Pola. Počeli su svoj mračan i misteriozan koncert s pjesmom Angels s istoimenog albuma, i jednostavno odmah na početku ostavili publiku u transu. Mr. Jyrki 69 je sve prisutne iznenadio svojim znanjem hrvatskog/srpskog jezika te se svim prisutnima zahvalio na našem jeziku zbog čega se svi ponosimo njime. Prenijeli su finsku goth’n’roll energiju na sve prisutne izvodeći pjesme kao Rocker, Never Say Die, Brandon Lee, Framed in Blood…..
I da, Jyrki, hvala na čestitkama za pobjedu na Euroviziji.
Oni su najavili grupu Rotting Christ, te sljedećih dana na toj bini su nastupala imena kao Sham 69, Tiamat i Ritam Nereda.
Sve u svemu, 4 dana izvrsne zabave, veselja, ujedinjenosti i ljubavi.Takvih festivala bi trebalo biti puno više na ovim prostorima, te je Exit dokazao da takvo nešto ovdje uspijeva.