Da je Finska jedna od zemalja koja najviše brine o svojoj urbanoj i alternativnoj kulturi potvrđuje i Tammerfest koji se svake godine sredinom srpnja održava u Tampereu.
Ove godine ponovo sam imala zadovoljstvo na kratko biti dijelom ovog festival koji se u odnosu na prije dvije godine kada sam prvi puta posjetila Tampere dodatno razvio i isprofilirao u jedno od najpoželjnijih destinacija u Finskoj tijekom srpnja.
Ove godine festival se održao na ukupno 26 lokacija ugradu, uključujući kako gradske trgove i parkove tako i klubove, okupio 140 glazbenika iz Finske i Europe i 80 000 posjetilaca koji su u 4 festivalska dana imali prilike uživati u mnoštvu raznovrsne glazbe. Tako su 11.7. na pozornici na Vuolteentori, koja je ove godine bila centralna festivalska pozornica, nastupili Negative, nesumnjivi predvodnici u posljednje vrijeme prilično zamjetne glam scene iz Tamperea dok su istoga dana na Keskustori nastupali Poets Of The Fall, ponekad iz naklonosti nazvani finskim Coldplayom. Od zanimljivih i perspektivnih imena nikako ne smijem preskočiti Korpiklaani koji su 11.7. nastupili u poznatom baru/klubu Inferno, Tima Kotipelta, nadolazeće nade glam scene Jann Wilde & Rose Avenue koji su se predstavili 14.7. te poznate Šveđane Hellacopters koji su na festivalu nastupili 13.7.
No, središnji dan (i nažalost jedini koji smo proveli u Tampereu) za nas je bio 14.07. kada su na glavnoj festivalskoj pozornici nastupili Bloodpit i The 69 Eyes. Već u ranim poslijepodnevnim satima, nekoliko sati prije nego su Bloodpit izaši na pozornicu pred istom se okupilo nekoliko desetaka glam-gothic djevojčica (unatoč tome što je dobna granica za ulaz na festival bila 18 godina) koje su s velikim entuzijazmom i nestrpljenjem čekale oba benda. Ono što mi je zapelo za oko, a ujedno je vrlo pohvalno imamo li na umu kako u Hrvatskoj izgleda kraj jednog festivalskog dana, je to da je festivalska ponuda pića bila svedena na vodu i sokove, znači nije se mogla niti unijeti, niti kupiti niti jedna kap alkohola.
U 18:30, točno prema rasporedu, Bloodpit su izašli na pozornicu. S obzirom da sam imala zakazan intervju s bendom za vrijeme nakon nastupa i da ovaj bend prije nisam imala prilike vidjeti uživo posvetila sam im punu pažnju. Ovaj rock bend svojim je energičnim nastupom pred svojom publikom (i oni dolaze iz Tamperea!) ubrzo natjerao inače, u usporedbi sa hrvatskom publikom, prilično mirnu finsku publiku na skakutanje, pjevač i gitarist Matthau svojim je nastupom i pristupom publici natjerao one iste djevojčice koje su ga satima čekale na vrištanje. A što se naše ekipe tiče, bilo je ugodno napokon čuti uživo pjesme poput “Rotten to the Core” ili “Platitude” i uvjeriti se da su Bloodpit doista bend sa velikim potencijalom. Stoga me prilično rastužila vijest objavljena nekoliko dana kasnije da se bend razilazi zbog određenih problema s kojima je suočen vokalist. Nažalost, ni intervju na kraju nismo uspjeli odraditi….
20:30 bilo je vrijeme za The 69 Eyes, trenutno nesumnjivo koncertno najaktivniji finski bend. Vidjeti The 69 Eyes u Finskoj uvijek je poseban doživljaj, a vidjeti ih u Finskoj samo 14 dana prije njihovog prvog nastupa u Hrvatskoj taj doživljaj još dodatno naglašava. Mislim da ne ma potrebe sada govoriti o posebnosti The 69 Eyes nastupa, nabrajati odsvirane pjesme, iako ću reći da su nastup otvorili sa fenomenalnom “Framed In Blood” koja svaki puta iznova zvuči sve snažnije i odsvirali presjek zadnja tri albuma, uključujući naravno aktualni “Angels” koji su predstavili pjesmama “Never Say Die”, “Wings & Hearts” i “Perfect Skin” i izazvali pravu euforiju u publici. Da, The 69 Eyes opet su u Tampereu stvorili onaj dobar feeling i unijeli  nestrpljenje pred skori dolazak u Hrvatsku a ionako su već odavno klasa iznad svih bendova s kojima često dijele festivalske pozornice pa je suvišno raditi komparacije.
Nakon The 69 Eyes nije preostalo ništa drugo nego u dobrom raspoloženju uloviti posljednji vlak za Helsinki i nadati se da ćemo u skoroj budućnosti opet posjetiti Tampere i besprijekorno organiziran Tammerfest. Ne zaboravite, sljedeće godine održati će se od 09.-12.07.!

Izvještaj i foto: Ivana Sataić