Ovogodišnji Hultsfredsfestival održan je od 14. do 16. lipnja i najveći je glazbeni festival u Švedskoj. Ove godine festival je posjetilo oko 23 000 ljudi a na 7 pozornica sviralo je oko 150 bendova tijekom tri festivalska dana. Festival se uvijek održava u predivnom području u bliznini jezera Hullingen koje se nalazi pored najveće pozornice Hawaii. Ondje možete mnogo više nego samo slušati glazbu i partijati! Možete na primjer kupovati u šatorima, probati različitu hranu, napraviti tetovažu, svnimiti svoju vlastitu melodiju za mobitel ili se kupati u jezeru. Jedan od šatora podržava festivalsku kampanju protiv droge gdje se možete opustiti i ondje vas izazovu da promijenite svoj stil. U vanjskom centru možete kupiti majice bendova ili dobiti potpis na album od određenog benda u dogovoreno vrijeme. Kada su primjerice Turbonegro imali vrijeme potpisivanja ljudi su čekali u dugom redu. Osjećaj i ljudi na festivalu uvijek su veseli i zabavni i zaista se radujemo Hultsfredsfestivalu sljedeće godine!!

Flogging Molly

Flogging Molly imali su čast otvoriti ovogodišnji Hultsfredsfestival i odradili su odličan posao! Dobili su odgovor od publike od samog početka pa do kraja, svi s pjevali, skakali i plesali ispred pozornice. Sunce je sjalo i može se reći da je bend uživao biti ondje! Pjevač i skladatelj Dave King vodio je svoj bend kroz brze i polagane pjesme i to je zaista bilo ispunjeno energijom. Dave King bio je dobro raspoložen a isto tako u njegovom je smjeru doletio zavidan broj donjeg rublja i cipela na pozornicu, on je sve samo pokupio, rekao: “Jesus” i bacio ih na pozornicu. Pitao je ima li crvenokosih u publici i tada zaključio da biti crvenokos je bitikorak bliže paklu. Neke od pjesama koje su odsvirali bile su: “Within A  Mile Of Home”, “Whistles In The Wind”, “Drunken Lullabies”, “Seven Deadly Sins”, “Whiskey On A Sunday”. Odsvirali su također i “Recconging For A Dinasour”, pjesmu o Georgeu W. Bushu.

Aiden

Aiden su svirali na manjoj pozornici nazvanoj Atlantis i bili su odlični uživo – zapravo mislili smo da su bolji bili uživo nego na albumu. Gomila ljudi ispunila je Atlantis i nestrpljivo čekala da Aiden izađu na pozornicu. Kad se bend konačno pojavio razvalili su u viskoj brzini koju su održali do kraja. Energija se strujala a vidjeti pjevača Willa kako baca mikrofon i igra se njima, mota žicu oko vrata a zatim ga ponovo baca bilo je nešto što nikada prije nismo imali prilike vidjeti – bilo je odlično!
Will je rekao da kada je osnovao bend prije četiri godine nikada nije mislio da će doći svirati u Švedsku. I bioje vrlo sretan što su ovdje! Također je rekao da planiraju vratiti se i svirati u Švedskoj u rujnu kada izađe njihov novi album. Uspio je čak nagovoriti publiku da zaigraju igru na način da naprave slobodan prostor u sredini a zatim se zalijeću jedni u druge stojeći što je bliže moguće! Tijekom koncerta Will je skočio s pozornice među publiku dva put što vjerojatno nije oduševilo osiguranje. Pokušali su ga odvući od gomile ali morali su čekati dok nije završio i sam krenuo s njima nazad na pozornicu. Neke od pjesama koje su svirali bile su: “Die Romantic”, “See You In Hell”, “The Suffering” i “Sleep Forever”.

Korn

Korn su na pozornicu izašli sa dva gitarista i tri bubnjara – jedan od njih bio je Joey Jordison iz Slipknot. Bilo je prilično zabavno vidjeti tri bubnjara na istoj pozornici a zajedno sa bassom svi su oni stvorili vrlo poseban i snažan zvuk. Bend je razvalio od početka i svirao pjesmu za pjesmom bez obraćanja publici. To nam se činilo prilično čudnim a i činilo se da i ostatak publike misli isto pa tako Korn nisu dobili mnogo odgovora od gomile. Nakon otprilike 25 minuta pjevač je izašao noseći gajde i svirajući neočekivani solo na gajdama. To je natjeralo publiku na plesanje i skakanje uokolo. Neke od pjesama koje su odsvirali bile su: “Coming Undone”, “Freek On a Leash”, “Falling Away From Me”, “Y’All Want A Single”. Odsvirali su i obradu Metallicine “One” a imali smo čast čuti i novu pjesmu “Heaven Shine” sa nadolazećeg albuma koji bi trebao izaći krajem srpnja.

Lamb of God

Mnogo ljudi došlo je vidjeti Lamb Of God i tijekom koncerta cijelo ih je vrijeme dolazilo još. Publika je bila divlja i zadala je mnogo posla osiguranju tijekom cijelog koncerta. Na početku su odsvirali “Walk With Me In Hell” i pozornica je bila prekrivena dimom. Bend je dobio adekvatan odgovor od publike koja je plesala i skakala. Kad su svirali pjesmu “Now You Got Something To Die For” pjevač je zamolio publiku da pjeva s njim što je velikodušno prihvaćeno! Kraj koncerta obilježila je gitaristička solaža a publika je skandirala Lamb Of God. Svirali su također i “Palace Burn” i “Black Cursed Sun”.

Ozzy Osbourne

Jednom drugom mediju, švedskom, Ozzy je rekao da voli svoju publiku i da ih jako poštuje. Publika je nejgova najbolja ljubavna afera koju je ikad imao. Dva tjedna živio je u hotelu u Stockholmu tijekom turneje koja je obuhvatila nordijske i baltičke zemlje. Odlučio je živjeti u tom hotelu jer su on i Sharon već jednom bili ondje i svidjelo im se. Osjeća da se ondje može opustiti između koncerata. Misli da njihov nastup postaje sve bolji i bolji kako turneja odmiče. Na Hultsfred je stigao u privatnom jet avionu nekoliko sati prije nastupa. Ozzy je imao najbrojniju publiku među svim izvođačima, cijeli festival čekao je samo njega ispred pozornice Hawaii. Nije im dopustio da ga dugo čekaju. U 22:00 začuo se veličanstveni intro i princ tame izašao je na pozornicu mašući publici koja mu je odgovorila neopisivom dozom uzbuđenja. Začuo se dobro poznati riff “Bark at the moon” i publika je zajedno sa Ozzyjem pjevala u zboru. Iznenadio je sve pršćući vodu iz neke vrste vodenog pištolja na ljude u prvim redovima a fotografi su potrčali po zaštitu za svoje kamere. Ali mislim da su svi mogli čuti da nešto nije u redu s njegovim glasom. Odgovor na to stigao je nakon druge pjesme “Mr. Crowley” kada nam je Ozzy rekao da mu je njegov liječnik zabranio da pjeva danas zbog infekcije grla. Ali  njego je odgovor na to bio: “jebi se, imam ljude koje moram vidjeti”. Svirao je jednu novu pjesmu sa novog albuma “Black Rain”. Zatim je viknuo: “Ne mogu vas čuti, jebem mu!” (i to je nastavio ponavljati sve dok publika na kratko nije utihnula), što je sve natjeralo da vrište iz petnih žila. Na polovini koncerta Zakk Wylde – koji je ranije toga dana imao svoj vlastiti performance sa svojim bendom Black Label Society – odsvirao je 10 minuta dugu solažu na gitari. To je Ozzyju dalo malo vremena da oporavi glas. Publika je doista cijenila njihvu gitarističku solažu. Wylde je doista dokazao da je odličan gitarist. Prije nego je završio svoj solo stavio je gitaru iza glave cijelo vrijeme svirajući a zatim je svirao svojim jezikom. Kada je Ozzy opet izašao na pozornicu i počeo pjevati bilo je očito da je pauza učinila čudo njegovom glasu. Nakon toga glasmu je iz pjesme u pjesmu bivao sve bolji.  Ozzy je vikao: ” što ste vi luđi, ja sam luđi”, “želim vidjeti kako ćete poludijeti”, “možete li jebeno poludjeti za mene?”. Završio je koncert sa tri pjesme: “Mama I am coming home” – tijekom te pjesme mogli ste vidjeti ljude kako u zraku mašu upaljačima, “Crazy Train” i “Paranoid”.

Turbonegro

Tijekom cijelog dana kada su Turbonegro svirali njihove smo fanove Turbojugends viđali svugdje na festivalu pa smo prije press konferencije i koncerta naokolo razgovarali s njima i pitali ih što je tako posebno u Turbonegru?
Odgovori koje smo dobili bilo je – sve, ne samo glazba već i fantastični životni stil, ljudi, energija, sve koža, kvaliteta i ljubav.
Svi su potvrdili da su oni – Turbojugend bili velika potpora i da su pomogli bendu da postane ovako velik. Turbojugend imaju posebnu zajednicu na internetu kao i u stvarnom svijetu i kada susretne Turbojugend imate party na koji ćete ići i na kojem ćete biti najsrdačnije pozdravljeni.
Turbonegro su započeli svoj nastup sa “We’re gonna drop the atom bomb” sa zadnjeg albuma “Retox”. Zatim su uslijedile “All My Friends Are Dead”, “I Got Erection”, i “Sell Your Body” pa “Wasted Again” i “Fuck The World”.
Ostvarili su dobru povezanost s gomilom koja je unatoč kiši plesala i skakala ispred pozornice. Odsvirali su i dvije noe pjesme sa zadnjeg albuma “Do you dig destruction” i “Welcome to the garbage dump”. Dan prije koncerta na Hultsfredu Hank von Hell napunio je 35 pa mu je publika na kraju otpjevala sretan rođendan!

The Ark

The Ark su okupili zamjetnu gomilu koja ih je čekala kada su bend i pjevač Ola Salo izašli na najveću Hultsfredsfestivalsku pozornicu – Hawaii. Prva pjesma koju su odsvirali bila je “Echo chamber”, “The others” a kada su svirali “Tell me this night is over” publika je glasno skanidrali Olu da se vrati na pozornicu i mahala upaljačima! Ta je pjesma bila odlična uživo! Kada su svirali “Prayer for the weekend” i “It takes a fool to remain sane” zemlja se tresla jer svi su u publici plesali i skakali uokolo! Nakon pjesme “One of us is going to die young” Ola je govorio o smrti i kako se svi jako bojimo smrti ali ne bojimo se smrti ili umiranja već više toga da ćemo izgubiti svoja lica i rekao je da moramo izgubiti svoja lica i pomalo umrijeti da bismo počeli živjeti. The Ark su uživali žestoku podršku iz publike unatoč tome što je tijekom cijelog koncerta kišilo ali na sreću radilo se samo o malim kapima koje su padale a ne pljusku! Na kraju koncerta kada je bend uzeo kratku pauzu da promijeni outfit osiguranje je moralo pomesti pozornicu jer je bila puna vode! Tada je bend ponovo izašao i Ola rekao da nisu željeli biti dosadni i samo svirati pjesme s novog albuma ali da su jako sretni i povezani sa “Prayer for the weekend” da su jednostavno morali odsvirati neke pjesme s njega! Završili su koncert sa “The worrying kind” – i sa pjesmom za koju vjerujem da će biti njihov sljedeći single – “New Pollution”.

Izvještaj i foto: Helena Torstensson & Martina Tornemyr