To da je Sziget najveći glazbeni festival ne samo u Europi nego vrlo vjerojatno i u cijelom svijetu već je dobro poznato. Ovogodišnji je, 14. po redu, festival na svojem teritoriju veličine 160 oranica koji uključuje i 30 000 kvadratnih metara prostora za kampiranje na svojih 66 pozornica koje ukupno zauzimaju 3500 kvadratnih metara ugostio 500 domaćih i 250 stranih izvođača iz ukupno 44 zemlje. Ovi su podaci i više nego impresivni, posebice uzmemo li u obzir da je broj posjetitelja premašio prošlogodišnji prosjek od 385000, a treba istaknuti to da su tjedne ulaznice čija cijena uključuje i kamp rasprodane mjesecima prije festivala. Uz ove brojke zanimljiv je i podatak da je hitna medicinska služba na otoku imala više slučajeva uganuća gležnjeva nego predoziranja alkoholom ili opojnim sredstvima što dovoljno govori o kontroli i sigurnosti na samom festivalu. Financijski rezultat ovogodišnjeg Szigeta donio je dobitak od oko 1.801.576.00 eura što je otprilike 13.110.000,00 kuna.
Sumirajući nadalje statistiku ovogodišnjeg festivala nije teško zaključiti da je sadržajno Sziget Festival raznovrsnošću programa nadmašio sve do sada održane festivale a od svih zemalja najviše izvođača pristiglo je iz Velike Britanije, njih ukupno 44 među kojima posebice treba istaknuti Placebo, Franz Ferdinand, Prodigy, Roberta Planta i Radiohead. Veliku Britaniju slijede SAD sa udjelom od 24 izvođača mešu kojima prednjače Iggy And The Stooges, Scissor Sisters, Sick Of It All i Living Colour.
Prvog dana Szigeta 2006 na festivalskom se otoku okupilo 45 000 ljudi a glavni izvođači bili su Franz Ferdinand koji su kao i prošle godine bili headlineri na glavnoj pozornici te Cradle Of Filth, prava metal poslastica za otvorenje tjedne metal svečanosti na Hammer World pozornici. Prvi koncert na ovogodišnjem festivalu odsvirali su negdašnji gitarist Sex Pistolsa Glen Matlock and The Philistines a okupljeno mnoštvo ispred glavne pozornice najviše su obradovale pjesme Pistolsa “Pretty Vacant” i “Anarchy in the U.K.” Nakon njih red je došao na Therapy? sa izuzetnom dozom energije i setom koji se kretao od novih skladbi ali i onih dobro poznatih na pragu zvuka Joy Divison ili Die Laughing. No ipak, najveća se gužva stvorila neposredno pred nastup Franz Ferdinanda što i ne začuđuje jer Škoti su i ove godine odsvirali odličan koncert i opravdali status headlinera.
Drugog dana, 10. kolovoza 50-ak tisuća posjetitelja uživalo je u izvanrednom nastupu Ministry-ja i Jovanottija na glavnoj pozornici te Sick Of It All na metal pozornici. Istovremeno, Goran Bregović je na Pannon World Music pozornici okupio 12 000 ljudi. Ako je potrebno izdvajati najupečatljivijeg izvođača dana, odluka će pasti na Ministry koji su bez mnogo pretjerivanja odsvirali jednu od najjačih set lista ikada baziranu na “Rio Grande Blood”. No da ne bude zabune, ovaj koncert nije bio hit parada već više politička poruka koja kritizira Georgea Busha a Al Jourgensen još uvjek je nenadmašan na pozornici.
U petak, trećeg festivalskog dana najviše se posjetilaca okupilo ispred glavne pozornice kakobi vidjeli Scissor Sisters dok je glavni izvođač Hammer World pozornice bio Gamma Ray. Scissor Sisters predstavili su se u pravom svjetlo glam pop/rock kraljeva odsvirašvii uz mnogo blještavila sve od Billyja Joela do Studia 54, od Davida Bowiea do Eltona Johna. New Yorčani su ovakvom set listom i više nego zaslužili mjesto headlinera!
Sljedećeg dana, u subotu, koncert koji je zasjenio sve ostale bio je nastup Radioheada na glavnoj pozornici. Svi koji su prisustvovali ovom događaju nikako ne mogu pronaći riječi kojima bi opisali što se događalo za 120 minutnog nastupa ovih Britanaca ali svi su jednoglasni u stavu da je ovo bio jedan od najboljih i najvažnijih koncerata u proteklih nekoliko godina. Jer, ne postoji drugi bend ovog izričaja koji bi mogao dostići ili nadmašiti ovu harmoniju i melodičnost! Radiohead je duboko u zaboravu ostavio Fear Factori na Hammer pozornici.
No, zato se u nedjelju, petog festivalskog dana situacija drastično izmijenila. The Rasmus su bili headlineri na glavnoj pozornici i iako su, u to nema nikakve sumnje, pred istu privukli mnoštvo djevojčica koje su sa oduševljenjem gledale drugi nastup ovog, u Mađarskoj, vrlo popularnog finskog benda. Istovremeno, na metal pozornici nastupali su Cathedral, bend zbog kojeg su i neki domaći metalci krenuli put Szigeta. Konačni dojam? Svaka čast Cathedralu koji su tehnički i glazbeno odlično odsvirali svoju minutažu no glavna uzbuđenja uslijedila su u naredna dva dana.
Ponedjeljak je bio rezerviran najprije za nastup Nizozemaca The Gathering. Nakon zagrebačkog, poluakustičnog, koncerta u sklopu promo turneje albuma “Sleepy Buildings..” bila je ovo idealna prilika doživjeti čaroliju u izvornom obliku. Jer, The Gathering su upravo to  – čarolija, čista magija! Bilo je dovoljno prije koncerta provesti u VIP/press prostoru nekoliko minuta u razgovoru s Anneke da bi se shvatilo koliko je ovaj bend poseban. Ne samo zbog Anneke, da ne bude zabune! Jer, The Gathering su već dugo kultni bend a Anneke je odavno rock heroina. Heroina kojoj nije potrebno nekoliko preodijevanja za vrijeme jednosatnog koncerta kako bi publiku održala budnom i zainteresiranom za glazbu. Anneke je dovoljno izaći na pozornici u trapericama i majici i zapjevati. Dovoljno da publiku istog trena baci u trans, začara svojim glasom i zajedno sa ostatkom benda povede u plovidbu najskrivenijim osjećajima. Stoga ne treba čuditi što je i u našim očima bilo zamjetnih suza. U svakom slučaju, uz presjek starih hitova i pjesama sa novog albuma “Home”, The Gathering su odsvirali jedan od najboljih koncerata na ovogodišnjem Szigetu.
Njihovom koncertu bez imalo oklijevanja može se pridružiti i nastup Placeba, headlinera na glavnoj pozornici pretposljednjeg festivalskog dana. S obzirom na to da album “Meds” smatram jednim od boljih izadnja ove godine a ne ubrajam se u stastvene Placebo fanove u ovaj sam koncert ušla bez ikakvih očekivanja, samo sa željom čuti neke od pjesama sa novog albuma. A kada su sa aktualnim singleom “Infa-Red” Placebo otvorili svoj nastup bilo je jasno da će sljedećih 75 minuta nadmašiti sva moja očekivanja. Odlično glazbeno uštimani, iako bez gotovo ikakvog kontakta sa publikom, i možda pomalo mehanički odsviravši presjek svojih najvećih uspješnica baziranih uglavnom na albumima “Sleeping With Ghosts” i “Meds” Placebo su oduševili svoje fanove. Ali i sve one koji su se više-manje zatekli pred glavnom pozornicom za vrijeme njihova nastupa. Nakon njih, The Exploited su ne samo napunili već i prepunili prostor šatora Hammer stagea do te mjere da je naprosto bilo nemoguće ući. Podsjetilo nas je to na nešto slično nekoliko godina ranije za vrijeme Apocalypticinog koncerta no ovaj put nismo ni pokušavali ući već smo se zaputili prema hotelu.
Zadnji festivalski dan, 15. kolovoza donio je nova uzbuđenja: Fince Ensiferum i Morbid Angel na Hammer World pozornici te Iggyja And The Stooges i Prodigy na glavnoj festivalskoj pozornici. Ensiferum su se, sa autogram sessionom, ispostavili kao jedan od najpristupačnijih bendova na festivalu dok su, Morbid Angel, unatoč tome što su odsvirali odličan koncert, do naših ušiju dospjeli samo iz pristojne udaljenosti od metal stagea.
No zato smo nastup Iggyja And The Stooges svim osjetilima doživjeli iz prvog reda ispred glavne pozornice utaborivši se ondje sat vremena prije početka koncerta. Upravo su Iggy And The Stooges privukli najviše Hrvata na festivalski otok i svojim koncertom stvorili jednu od najzamjećenijih gužvi na festivalu a ono što je uslijedilo već prve sekunde koncerta kada se Iggy pojavio na 14 metara visokoj i 84 kvadratnih metara velikoj pozornici i trajalo narednih 80-ak minuta nemoguće je opisati. To se jednostavno mora doživjeti! Jer, ako kažemo da je ovo bilo jedno od najveličanstvenijih koncertnih iskustava u našim životima (a cijeli naš team jednoglasno se složio s ovom konstatacijom!) reći ćemo premalo. A za nešto više ovdje je premalo mjesta. Ako kažemo da su Iggy And The Stooges bogovi punka biti ćemo u krivu. Isto tako u krivu ćemo biti i ako kažemo da smo bili sudionci jednog od najupečatljivijih rock koncerata. Jer Iggy And The Stooges nikako nisu samo punk ili samo rock. Oni su jednostavno punk’n’roll. I to punk’n’roll koji je doslovce pregazio glavnu pozornicu. Pritom nikako ne smijemo zaboraviti napomenuti kako su momci iz osiguranja obavili odličan posao. U jednom je trenutku za izvođenja “No Fun” Iggy 10-ak teenagera iz publike pozvao na pozornicu…. možete samo zamisliti kakav je kaos tada zavladao. Gotovo do kraja koncerta momci iz osiguranja bili su zauzeti hvatanjem podivljalih fanova koji su prebacujući se preko zaštitne ograde pokušali dokopati pozornice i Iggyja. Fascinantno i neponovljivo dvije su najčešće upotrebljavane riječi pri samom spomenu ovog koncerta.
Festival su zatvorili Prodigy. Isto kao i Iggy And The Stooges, The Gathering, Placebo ili Radohead – neponovljivi. Razumljivo, atmosfera koju su stvorili potpuno je drugačijeg tipa od one prouzročene Iggyjem And The Stooges. No ništa manje žestoka. Ujedno, Prodigy je okupio najviše ljudi na ovogodišnjem festivalu. Ništa čudno, svirali su ovdje prije 10 godina!
Prodigy su zatvorili još jedno festivalsko poglavlje, četrnaesto. Još je jedan iznimni glazbeni tjedan prošao gotovo u jednom treptaju. Ako ste ga propustili, potrudite se sljedeće godine biti dijelom nenadmašne festivalske atmosfere! Sa Sziget Festivalom jedno je sigurno – pamtiti ćete ga!

Izvještaj: Ivana Sataić