Prvi rock/metal festival u Unsko-sanskom kantonu/županiji BiH (a i šire) se održao 26.srpnja ove godine u Velikoj Kladuši, pod nazivom Old Tower Festival.
Program je počeo u 20:30 sati, kad su se, nakon službenog otvaranja festa, ljubiteljima snažnog glazbenog izričaja prvo predstavila dva mlada banda iz Velike Kladuše, Silence i Ni Kjun vs. Churchill. Nakon njih, stage su preuzeli band iznenađenja u vidu Bišćana po imenu Neron, inače glazbenih entuzijasta koji su počastili publiku klasičnim metal repertoarom.
Oko 23 sata svoje vlastite uratke su predstavili gosti iz Dubrovnika – band F.E.B.R.A., koji iza sebe imaju snimljen demo te video spot za pjesmu “In Scar”, te su stoga bili i više nego revni u dokazivanju svog glazbenog umjeća, toliko da su svi posjetitelji ubrzo bili “zaraženi” njihovom headbanging groznicom! Sirovom energijom i izvrsnim glasom razvalili su stage: Ivan Bozga (vokal), koji je često raspaljivao metalce povicima “Big Kladuša!” punim entuzijazma, zatim Marijan Desin (gitara), Vlaho Santini (bass) i Ivuša Gojan (bubnjevi), a dobrom zvuku nije zasmetala ni činjenica da je jedno od dodatnih pojačala riknulo nepažnjom Neronovog on-site tonca (poenta basne – ne daj smrtnicima pristup opremi!;)).
Oduševljenu publiku su zatim preuzeli headlineri večeri, poznati riječki Father, koji su u svoj savršeno odsviran set ubacili i dvije obrade bandova Korn i SOAD, što je dodatno rasplamsalo užitak posjetitelja festivala. Mihael Prošen (vokal) , Davor Tomić – Pinky na gitari, Franjo Jardas na gitari, Dario Pažanin – bass i Igor Malobabić kao zamjenski bubnjar (umjesto stalnog bubnjara Saše Vukosava, koji je nažalost imao prethodne obaveze) su po prvi put na ovim prostorima BiH imali mogućnost odsvirati pjesme sa svog izvrsnog prvijenca “Inspirita” i pokazati ono što će krajem ove godine i Britanci imati prilike vidjeti – naime, band od druge polovice listopada nastupa na turneji po Velikoj Britaniji.
Između nastupa slušali su se The 69 Eyes, Charon, Deathstars, ali i Gunsi, Scissor Sisters, Static-X i drugi bandovi za one više mainstream ukusa, a zabavljanje posjetitelja festa su svojim objektivima hvatali službeni fotografi i snimatelji, što je dalo ovoj manifestaciji dodatni festivalski ugođaj�br /> Svirka se završila oko 1 sat iza ponoći, a razlog ponešto preuranjenog završetka cijelog festivala je više od 50 prijava na buku koje je gradska policija zaprimila te noći! Reći da se svirka “čula” u gradu i šire je understatement of the year, pošto su se stihovi pjesama jasno mogli razaznati na nekoliko kilometara zračne linije oko dvorca – informacije začudo ljubaznih ‘cajaca su ipak primljene i kao ujedno jedan od dokaza uspjeha festa.
Nakon završetka Old Towera 2006, druženje se nastavilo u gradu do jutra (gdje drugo, nego u parku uz ostatke zalihe festivalskog alkohola;)), a članovi oba hrvatska banda su izrazili svoje iskreno oduševljenje publikom i organizacijom festivala, uz obećanje da će ih Old Tower Fest ponovno ugostiti, možda već iduće godine.

THE STORY BEHIND

Za one koji se pitaju otkud ideja i sam naziv festa – oboje je poteklo od srednjovjekovnog dvorca “Stari Grad” koji se nalazi iznad ovog grada, i datira još od vremena prije Turaka. Razlikuje se od ostalih utvrda diljem BiH po specifičnoj arhitekturi koja je, kreiranjem velikog prostora na otvorenom unutar samog dvorca toliko stoljeća kasnije omogućila i savršeno mjesto za održavanje ovakvog događaja. Karakteristično obilježje “Starog Grada” je upravo njegova najviša kula ili “Old Tower”, kraj koje se nalazi stage, te je po njoj fest i dobio ime, kažu organizatori. Old Tower Fest je djelo dviju djevojaka iz mlade online promocijske kuće “Bloody Organ Promotions” i Lire-udruženja glazbenika Velike Kladuše, koje za ovaj festival imaju mnogo daljih planova i priprema. ” OTF je glazbeni događaj koji za glavni cilj ima rađanje jednog tradicionalnog eventa, koji bi svake godine u Veliku Kladušu dovodio raznovrsne bandove iz BiH i europskih zemalja te predstavljao Veliku Kladušu na mapi svjetskih glazbenih festivala, pošto su nam uzori događaji poput Exita u Srbiji i Szigeta u Mađarskoj”, dodaju organizatorice.
Pripreme za iduće poglavlje ovog festa su već u tijeku, a 2007. bi prema planovima Bloody Organa trebala potpuno biti u znaku gothic-metala.
Dakle, vidimo se na Old Tower Festivalu 2007!!!!

Izvještaj: Ilhana Škrgić