TUSKA METAL FESTIVAL 2005
Helsinki, Kaisaniemi Park, 15.-17.07.2005.

Tuska 2005Tuska festival najveći je heavy metal festival u nordijskoj regiji i ujedno jedini koji se održava u samom centru grada. Ovogodišnja je Tuska u Kaisaniemi parku u Helsinkiju na ukupno tri pozornice ugostila neka od najvećih imena heavy metala kao što su Monster Magnet, Apocalyptica, Primal Fear, Dimmu Borgir, Testament, Accept, Sentenced ili Children of Bodom a festivalski se duh na ulicama Helsinkija osjetio još danima nakon festivala.
Iako smo svoje festivalske akreditacije iskoristile samo posljednjeg dana festivala i tako propustile vidjeti neke od bendove koje bi većina predstavnika domaće metal scene voljela vidjeti i unutar granica Hrvatske u festivalskom press area čule smo kako su prvog dana najupečatljivije nastupe imali Monster Magnet, Apocalyptica i Primal Fear dok je publika drugog dana najviše pozornosti posvetila Dimmu Borgiru, Testamentu i Švedanima Lake Of Tears.
17.07.2005., posljednji dan Tuske 2005. rezervirale smo za nastup jednog od najpriznatijih hard core bendova Children Of Bodom koji je, unatoč tome što su nastupili u ranim poslijepodnevnim satima, ispred glavne pozornice okupio čitavo jezero ljudi naoružanih raznoraznim Children Of Bodom rekvizitima – od majica i zastava do glasnog skandiranja. Bend se za ovakvu podršku odužio odličnim nastupom koji nas je posebice zadivio punoćom melodija i odličnim stapanjem istih s vokalom pa smo se na kraju nastupa rado pridružile skandiranju koje je Children Of Bodom vratilo na pozornicu.

Tuska 2005Nakon stanke koja je potrajala toliko da se na drugim pozornicama izmijene dva benda na glavnu izlazi Sentenced, bend koji smo proteklih nekoliko godina u nekoliko navrata propustile vidjeti uživo i koji je ovaj put bio jedan od primarnih razloga zašto se nalazimo u Kaisaniemi parku. Sveopće je poznato da se Sentenced nalazi na kraju svog glazbenog puta i stoga ovaj koncert ne samo za nekoga iz Hrvatske tko se nalazi na metal festivalu u Finskoj ima dodatnu važnost. Ne znamo je li razlog zbog kojeg je jezero ljudi ispred pozornice za vrijeme nastupa Sentenceda bilo veće nego za nastupa Children Of Bodom upravo to što je ovo bio najvjerojatnije i posljednji nastup benda pred helsinškom publikom ali ni sada nisu izostala bendovska obilježja u publici i više nego zamjetno glasna podrška iste. A Sentenced na pozornicu najprije iznose lijes a zatim se potpuno predaju nastupu koji je bio upravo kao da se nalaze na početku a ne na kraju svoje glazbene priče. Vidljivo emocijama nabijeni nastup sapleten od najvećih bendovskih uspješnica iz cjelokupne faze u kojoj se bendu pridružio karizmaticni Ville Laihiala sa zamjetnim fokusom na pjesme sa “The Funeral Album” Sentenced završavaju sa “End of the Road” i zauvijek napuštaju pozornicu Tuska festivala. Bez povratka. I mi pod snažnim dojmom napuštamo prostor ispred glavne pozornice. Upečatljiv nastup heavy metal benda koji korijene vuče još iz 80-ih godina, Accepta promatrale smo sa strane sa nešto manjim oduševljenjem nego nastupe prethodna dva benda.
Na kraju moramo naglasiti kako je organizacija samog festivala naprosto besprijekorna. Na samom festivalskom tlu sve funkcionira koordinirano – tehnika, osiguranje, bendovi, štandovi, publika…. a Tuska festival ujedno je i jedan od rijetkih koji jednoj novinarskoj ekipi dodijeljuje jednaki broj foto i novinarskih akreditacija zbog čega zaslužuju još jednu dodatnu pohvalu.

Tekst i foto: Ivana Sataić