TAMMERFEST
Tampere, Finska, 13. – 17.07.2005.

Tammerfest je urbani gradski festival koji se svake godine održava u Tampereu, u Finskoj. Ove godine, tijekom 5 dana i 5 noći u srpnju Tammerfest je širio poruku ljeta, užitka, glazbe i festivalske atmosfere cijelim gradom. Sve se događalo u srcu grada neovisno o tome radi li se o parku, klubu ili na ulici jer ne postoji smo jedno festivalsko područje. U gradu je više od 20 lokacija gdje se odvijaju festivalska događanja. Glavni koncerti na otvorenom održali su se u Ratina parku u petak 15.07. i subotu 16.07.2005. dok su se glavni koncerti u zatvorenom održali u Pakkahuone klubu od srijede do subote.
NegativePa iako smo kao dio Venia-Mag teama bile akreditirane za sve festivalske dane i događanja zbog obaveza kod kuće bile smo prisutne samo na središnjem open-air koncertu u Ratina parku 16. srpnja na kojem su nastupili bendovi Kilpi, Negative, The 69 Eyes i Yö. No, šečući Tampereom koji se nalazi nekih 180 km sjeverno od Helsinkija bilo je nemoguće ne primjetiti različita festivalska događanja koja Tammerfest čine pravim urbanim festivalom. Sam ulaz u prostor Ratina parka već je u vrijeme kada smo stigle ondje, a zbog ugovorenih intervjua bilo je to nekoliko sati prije početka glavnog koncerta, bio ispunjen u prepoznatljivom stilu odjevenim pripadnicima tamperske glam/goth subkulture. To nas, naravno, nije začudilo jer ipak su na najvećem festivalskom događaju na otvorenom nastupili Negative i The 69 Eyes! No, prije nego se osvrnemo na ovaj veliki open-air koncert ‘prošećimo’ svim danima Tammerfesta.
Festival je započeo 13. srpnja i ono što je toga dana zadobilo najviše pažnje nastup je grupa Lab i Bitch Alert u Ilves Bar & Night dok se istovremeno u London Pubu održao Toto Tribute feat. Lacu Laktinen koji inače svira u svjetski proslavljenom glam rock bendu Hanoi Rocks.
14.07. u Keskustoriju je nastupio u Finskoj još jedan poznati bend Egotrippi koji su nekoliko dana kasnije nastupili i u najpoznatijem finskom rock klubu Tavastiji. Istoga dana Music Bar ugostio je Red Hot Chilli Peppers Tribute dok se u London Pubu održao Bon Jovi Tribute a u Suomirockbaari Jee Jee Dead Bobrikov su svirali Dead Kennedys, Makkaraperunat Sex Pistols a Sonic Reducers MC5, Stooges & Sonics što je po našem sudu bio najzanimljiviji dogadaj dana.
15. 07. u sklopu Tammerfesta koncert je održao Brian Setzer i gledajući izvan okvira finskih bendova bio je to središnji festivalski događaj. Istoga dana u Ilves Amarillo Underwear su odsvirali pjesme Bon Jovija a u Music Baru Amadeus Finballs feat. Taage (Kiipi) svirali su Deep Purple.
The 69 Eyes16.07. održan je već spomenuti središnji open-air koncert kojeg je otvorio finski metal bend Kilpi kojemu upravo opis metal benda nije pripisao našu pažnju. No, u to smo vrijeme ionako imale ugovoreni intervju sa The 69 Eyes pa će Kilpi u svakom pogledu u našem osvrtu na festival ostati neocijenjeni. Bend koji se nakon njih popeo na pozornicu jedan je od najperspektivnijih finskih bendova trenutno – Negative. Ovaj bend koji inače i dolazi iz Tamperea već nas je na drugoj pjesmi ‘izvukao’ iz press area i odveo pred pozornicu gdje smo se pridružile finskim, uglavnom, sljedbenicama modernog glam rock zvuka. Oni koji su imali prilike čuti barem jedan od dva albuma koje je ovaj bend objavio zasigurno su primjetili kvalitetu zvuka i zanimljive stihove no kada tome pridodate i vrlo inspriran nastup cijelog benda slika koju nosite s koncerta neće izblijediti dugo vremena.

Negative su na pozornici zamijenili The 69 Eyes i o njihovom se nastupu zaista nema što reći iz razloga da ne ponavljamo hvalospjeve s kojima odlazimo sa svakog događaja vezanim uz njih. Bio nam je ovo prvi put da The 69 Eyes gledamo pred domaćom publikom, pa iako je iste bilo nešto manje nego što je to običaj na sličnim festivalskim događanjima najpoznatiji helsinški vampiri svoj su set odsvirali tradicionalno bez greške i u potpunosti predano. Tim više što je setlista obuhvatila neke od pjesama koje ponajbolje zvuče upravo dok se bend nalazi na pozornici kao što su “Devils”, “Feel Berlin”, “Hevioso”, “Wrap Your Troubles in Dreams” ili “Lost Boys”. Bend koji je zaključio središnji koncert u Ratina parku, Yö nažalost nismo pogledale jer smo se kada su oni izlazili na pozornici već nalazile na putu prema vlaku koji nas je vratio u Helsinki gdje nas je iste večeri očekivao Tuska 2005 Metal Festival Aftershow u klubu Gloria. Istoga dana u Ratina Parku, ali na drugoj pozornici svirali su Soul Relic, Day Eleven i Bloodfit što dovoljno govori o apetitima ne samo tamperške publike već i festivalskog organizacijskog teama.
17.07., zadnjeg dana Tammerfesta između ostalog u London Pubu odsviran je Ozzy Osborune & Black Sabbath Tribute feat. Taap & Jane (Kilpi) što nam daje zaključiti kako je Tammerfest sa svim glazbenim i inim zbivanjima mnogo više od obicnog urbanog festivala!

Tekst i foto: Ivana Sataić – Ivy