Wooden Shijps1Bend Wooden Shjips osnovao je 2006. u San Franciscu gitarist Ripley. Ripleyeva vizija bila je raditi sa ne-glazbenicima kako bi stvorio primitivan, osnovan psihodelični zvuk, inspiriran članovima Velvet Undergrounda i švedskog jam benda Träd, Gräs & Stenar/Pärson Sound. (Dodatno ‘j’ je dodano u ime benda po uzoru na švedske grupe iz 60-ih.)

Ovog ponedjeljka je i uistinu Močvara svjedočila jednom od najboljih space rock/psychedelic bendova današnjice. U Zagrebu su promovirali svoj četvrti album Back To Land, koji na najbolji način predstavlja tranziciju benda kako geografski, iz San Francisca u Portland, tako i glazbeno u plesnijem i otvorenijem stilu, te je na više mjesta proglašen najboljim izdanjem Wooden Shjipsa.

Već su nas dugačkim mračnim instrumentalnim uvodom počeli odvlačiti u njihov vlastiti mini kozmos u kojem ćemo dva sata ostati zarobljeni, bez pojma o vremenu i glave potpuno oslobođene ikakvih briga i misli. Strogo ritmičko ponavljanje protkano nevidljivim plaštom beskonačne fuzije šalje publiku na samu granicu paranoje i mira. U totalnu hipnozu.

Wooden Shijps2Psihodelična melankolija uokvirena je velikim električnim rock zvukovima gitare na početku i kraju svake pjesme, što je jedini način da se raspozna prijelaz s jedne na drugu pjesmu. No, ipak su većinom poznatije pjesme poput Lazy Bones, Down By The Sea ili Flight uspjele kod publike izazvati glasniju reakciju, tj. izvući je iz hipnoze.
Jednostavnost sekvenca glavnih akorda omotanih u iskrivljenom zvuku gitare, gotovo kretenski, a ipak visoko učinkoviti metronomski ritmovi, pulsirajući bas i klavijature koje plešu okolo i boje srž glazbenih komponenti i sve to usporeno javljanjem mekanog vokala. Popraćeno vizualnim efektima u pozadini, miješanje kraut rocka, psihodelije, garage-a i drone-a je uspješno prezentiralo samu srž ove vrste glazbe.

Iako možda preteško i prehipnotično, za prave psihodelija fanove zasigurno koncert kojeg će se s užitkom sjećati.

Izvještaj i foto: Jana Zidanič

Naslovna foto preuzeta s: http://coolmusiccentral.blogspot.com