VALHALLA: PERFECT GENTLEMENSCH, DIAMOND DUST, GODSBANE, TIME DECAY – Zagreb, Mocvara, 25.10.2014.

Zagrebački Time Decay otvorio je ovo izdanje Valhalle u Močvari na iznenađujuće energičan, čvrst i uravnotežen način.
5_Time_DecayHeavy petorka koja je nastala iz pepela Moon Flasha prezentirala je svirački zreo i kompetentan pogled na neke od ključnih momenata metala osamdesetih i devedesetih, a instrumentalističkim se umijećem posebno isticao gitarist Radovan Sević. Pjevač Filip Perković posjeduje potrebnu karizmu, a nema se čega sramiti niti što se tiče vokalnih kapaciteta i tehnike. Auditorij koji se na nastupu ovog kvinteta okupio u relativno velikom broju s posebnim je entuzijazmom pozdravio završnu izvedbu kompozicije Iron Maidena „Caught Somewhere in Time“. Skandiranje imena grupe zasigurno je posebno oduševilo njezine članove. Sastav koji je otvorio večer zapravo je ostvario najsmisleniji nastup, bez imalo iznevjerenih očekivanja. Upravo suprotno.
Crikvenički Godsbane povremeno je zvučao poprilično raštimano, čak i izvan tempa, ali grupa koja balansira na razmeđi thrasha i heavyja definitivno posjeduje određenu dozu šarma i privlačnosti potrebnu da se svidi barem određenom dijelu publike. Koja se, iskreno rečeno, pomalo osula u odnosu na nastup Time Decaya. Vokalno i instrumentalno umijeće frontmana Renata Antića koji je u stanju višestruko odsvirati kompleksne solo dionice na gitari, kao i solidno i korektno otpjevati pjesme poput Metallicine „Creeping Death“, ipak evidentno prednjači nad doprinosom ostalih članova benda. Uz određene korekcije Godsbane može zvučati „svjetski“, ali to nije do kraja pokazao na ovom nastupu. S obzirom na iskustvo i vrijeme provedeno na sceni, ipak se može reći da smo očekivali više i bolje.
9_Diamond_DustZatim je uslijedio riječki Diamond Dust. Zanimljivo je da su nastupili bez basista. Pjevačeve dosjetke vezane uz tu činjenicu ipak nisu uspjele prikriti manjkavosti u zvuku grupe izazvane upravo tim iznenađujućim nedostatkom važne karike glede ritma. Dvojac gitarista solidno je odsvirao svoje dionice, ali pjevač Jakov Hrkać je više puta iskazao sklonost prenemaganju na bini, pa se cjelokupni dojam o nastupu Diamond Dusta (nažalost) ipak ne može ocijeniti zadovoljavajućim. Činilo se da se publika prvenstveno priprema za pojavu planirane glavne atrakcije večeri – Perfect Gentlemenscha, grupe koja je preuzela (ne)zahvalnu zadaću Helloween tributea.
Dotični su uspjeli dovesti okupljeni auditorij (ili barem njegov određeni dio) praktički do ekstaze inteligentno koncipiranom set listom koja je sadržavala većinu koncertnih favorita legendarnih njemačkih power metalaca koje bi njihovi obožavatelji inače očekivali.
14_GentlemenschGlavni vokal Srđan Vuković se očigledno trudi, ali, naravno, on nije Michael Kiske. Ostatak grupe je prilično darovit, pa je nastup u trajanju od nešto više od sat vremena protekao dinamično, bez praznih hodova. Od tribute bendova načelno se očekuje stremljenje prema vjernosti originalu, a ne eksperimentiranje i muzičko filozofiranje. Može se reći da su Perfect Gentlemensch odradili taj zadatak, ali permanentno je postojao osjećaj da nedostaje završni dodir – ono što odvaja more raznih tribute sastava od onih rijetkih projekata bliskih perfekciji (nasumično mogu navesti One ili, ako se malo odmaknemo od metala, The Musical Box). Iskreno, malo tko i očekuje tako nešto od ovog kvinteta, ali mora se napomenuti da su klasici „Halloween“, „Future World“, „Keeper of the Seven Keys“, „Dr. Stein“, „I Want Out“ (izvedena u sklopu bisa) itd., izvedeni sa strašću i entuzijazmom koji su sami po sebi dovoljan dokaz da ovaj bend voli ono što radi. A to je hvalevrijedna činjenica.

Izvještaj: Zvonimir Lucić (www.cmar-net.org)