URBAN & 4 – Zagreb, MSU, 05.07.2014.

Koncert na otvorenom za vrijeme vrućih ljetnih mjeseci zvuči privlačno, zar ne? Još kada tome pribrojite Damira Urbana, Muzej suvremene umjetnosti i izložbu Vlaste Delimar, dobijete jedan zaista solidan izlazak u subotu navečer.
urban01
Premda su se tmurni oblaci nadvili nad Zagreb to poslijepodne, do večeri su se odlučili smilovati poklonicima dobre svirke te napustiti krov muzeja suvremene umjetnosti. Prije dolaska na krov, posjetitelji su imali mogućnost pogledati izložbu Vlaste Delimar, umjetnice koja svojim radom još od 70-tih godina ruši stereotipe i očekivanja na temu ženskog tijela. Izložba sama po sebi je zaista zanimljiva te se definitivno može preporučiti za posjetu, iako se malo ljudi prije koncerta odlučilo na to.

Na krovu zgrade MSU-a pod vedrim nebom okupilo se više od tisuću ljudi. Dobro raspoloženi uz pokoju čašu pive publika je nestrpljivo iščekivala izlazak benda na pozornicu. Pozornica je bila dovoljno velika da na nju stane bend i ogromno platno iza kojeg se vide samo obrisi urban02od svjetala koja su se veselo igrala bojama po zidovima muzeja. Nešto prije deset sati izlazili su jedan po jedan član benda te započeli sa svirkom. Nakon treće pjesme platno je konačno maknuto na opću radost publike. Uvijek nasmijan i dobro raspoložen Urban je kratko pozdravio publiku a potom nastavio sa svirkom. Svirka je bila odlična! Izmjenjivali su se stari hitovi te pjesme s novog albuma. Urban je svirku prekidao nekoliko puta zbog kako je sam tvrdio čudnih frekvencija signala na bini. No, nakon što je to riješeno, pjesme su odrađene do kraja uz pratnju publike pjesmom i plesom. U jednom trenutku Urban je odlučio napustiti binu i spustiti se među publiku kako bi im pružio priliku da zapjevaju zajedno. To mu naravno nije pošlo za rukom, jer su se svi gurali ne da bi ugrabili mikrofon već da bi što prije opalili selfije za tegiranje na fejsaču. Urban je tada ponovno zaustavio svirku kako bi zamolio pojedince da to ne rade te se ubrzo vratio na binu. S posljednjim zvucima posljednje izvedbe članovi benda su se jedan po jedan opraštali od publike i napuštali binu –Saša Markovski (klavijature), Marco Bradaschia (bubnjevi), Sandi Bratonja (bas), Luka Toman (gitara). Urbanu se tada na bini pridružila Vlasta Delimar te su zajedno plesom zatvorili prvi dio svirke.

urban03Za početak bisa Urban je pozvao svog prijatelja i suradnika, odnosno šefa kako ga je i sam nazvao, Radu Šerbedžiju da mu se pridruži. Ideja je bila otpjevati pjesmu koju su prije nekoliko dana skladali za potrebe akademije u Rijeci gdje obojica surađuju. Premda nisu znali kako će ispasti ta improvizacija, cijela scena je djelovala jako simpatično – Urban drži tekst u ruci te pokušava s Radom pogoditi tonalitet prilikom pjevanja dok ih Sandi prati na gitari. Svima se svidjela ideja te smo ih svi oduševljeno podržali pljeskom. Nakon toga Urban i četvroka je odlučila sjesti u stolice i otpjevati nekoliko svojih balada u akustičnim verzijama. Premda se većina publike već bila razišla do tada, isplatilo se ostati i poslušati. U takvoj intimnoj atmosferi, ovaj koncert definitivno ostaje kako ga je i sam Urban nazvao „kulturni koncert na kulturnom mjestu za kulturne ljude“.

Izvještaj: Marina Mrčela