THE GASLIGHT ANTHEM – Zagreb, Tvornica Kulture, 09.11.2014.TheGaslightAnthem_09112014-6939
Iako, složit će se mnogi, par godina prekasno, Zagreb je sinoć napokon ugostio predugo iščekivane alt-rock dečke iz Jerseyja – The Gaslight Anthem.

Trenutno na turneji kojom promoviraju svoj peti studijski uradak u sedam godina djelovanja na sceni, ‘Get Hurt’, po prvi put predstavljeni Hrvatskoj i regiji, bez problema su napunili veliki pogon Tvornice što našim, što slovenskim hipsterima koji su u prvim redovima izvikivali svaku riječ svih pjesama ili onim mrvicu starijim fanovima u Springsteen majicama koji su ih primjetili po prvi put kad je The Boss s njima stupio na stage 2009. i otpjevao najveći hit ”59 Sound’. Očekivanja su bila poprilično velika. No, prije zvijezda večeri, već od 19.30 zagrijavali su nas Bayside i iznenađujuće novo otkriće, fantastični Deer Tick!
I još jedna lijepa stvar za početak večeri – publika se okupila, i to ne u malom broju, ovako rano u Tvornici i ispratila ova dva benda kako su i zaslužili. Možda smo napokon naučili kulturu dolaska na koncerte na vrijeme. Točno u 21.30, kako je i najavljeno, svi na svojim mjestima, Gaslight počinje izlaziti na stage. Očekivano otvaranje sa novom ‘Stay Vicious’. Brian Fallon od početka do kraja nabrijan, pun energije i sa velikim dječačkim osmijehom na licu. Toliko uzbuđen što prvi put nastupaju na ovom području, na veliko iznenađenje svih nas, odmah su krenuli na drugu stvar, ujedno i najveći hit benda – ”59 Sound’!

TheGaslightAnthem_09112014-6926Očekujući to tek pri kraju, publika je na sekundu ostala zatečena, ali je s prvim taktovima podivljala u ritmu bubnjeva. Fallon je odmah na početku koncerta naglasio da oni nisu jedan od bendova koji uzima pauze i dopušta da ih publika zove natrag na stage na bisu. Oni su cijelo vrijeme tu bez stanke, a ako se trebaju presvući, presvući će se na stageu, makar ne vide razloga za to. Slijede ponajbolja sa novog albuma ‘1,000 Years’, hit sa prošlog ‘Handwritten’ i neizbježna stara ‘Old White Lincoln’ koju je cijela publika pjevala u jednoglasju.

Fallon oduševljava svojom dubinom i snagom svog glasa te se bez problema s tjeskobnih pjevušenja prebacuje na visoke glasne i hrapave dionice refrena. Dvosatna svirka, 25 pjesama, a bend kao podmazana mašina savršeno uklizava i juri kroz svaku. Jedine stanke su bile Fallonove, moglo bi se reći, napušene pošalice između pjesama kojima se samo on simpatično smijao dok je publika nestrpljivo izvikivala: ”Sviraj stare!”. I uistinu, jedina stvar koja je nedostajala ovoj svirci su stare pjesme sa dva najbolja albuma Sink or Swim i ’59 Sound.

Novih je bilo na setlisti čak devet. Ne bi to bio problem da nisu sve bile poredane na sredini seta, pa je time onaj najvažniji dio svirke, iako i dalje jednako dinamičan, izgubio na raznovrnosti i tempu kod publike. Možda je bend mislio da smo ih mi tek sad otkrili s obzirom da nam je toliko godina trebalo da ih dovedemo, pa zbog toga nisu htjeli riskirati sa starijima. Jedna ‘American Slang’ i recimo ‘Meet Me By The River’s Edge’ bi itekako doprinijele da i druga polovica publike koja ne zna sve nove riječi, ostavi srce ovom bendu kao što se to, sigurna sam, sinoć dogodilo i od strane ovih odličnih simpatičnih dečkiju iz New Jerseyja.

TheGaslightAnthem_09112014-6924Setlista:
1. Stay Vicious
2. ’59 Sound