SEBADOH + ESC LIFE – Tvornica kulture, 22.10.2014.Sebadoh22102014-7358
Lou Barlow, najpoznatiji po ulozi basista iz legendarnih Dinosaur Jr.-a, godinu dana nakon ubojitog zagrebačkog koncerta odlučio je svoj drugi bend, Sebadoh, po prvi put testirati na istom terenu, ujedno i jedinom regionalnom koncertu. Sebadoh je Barlow stvorio kao projekt sa strane dok je bio basist u Dinosaur Jr.-u još sredinom 80-ih. Isprva je bend bio poznat po svom hrapavom zvuku i oštrim personaliziranim lyrcsima, a kako se razvijao u Barlowov glavni bend, Lowenstein im se pridružio, zvuk je postajao uglađeniji, a publika je počela rasti.

Potpisali su za SubPop Records i izdali ponajbolje indie albume 90-ih, uključujući ‘Bubble and Scrape’, ‘Bakesale’ i ‘Sebadoh III’. Nikad se, doduše, nisu probili na radio ili MTV, ali su izgradili vjernu publiku koja je voljela njihovu kombinaciju grubog glasnog zvuka i osjetljivih balada. Sada, nakon 14 godina nesnimanja, povodom novog albuma ‘Defend Yourself’ otisnuli su se na turneju i priuštili nam prvu svirku u Zagrebu. Frenetične energične pjesme pune ljutnje i očaja izmjenjivale su se sa pokojom indie rock baladom dok su se obje gitare nadopunjavale odlično. Barlow i Lowenstein imaju svoje stilove sviranja i pjevanja te time donose različite utjecaje na zvuk benda. Više akustičan i folky Barlow na sredini koncerta mikrofon je prepustio ludom i glasnom Lowensteinu, tako da se tu našlo za svakog ponešto.

Bubnjar Bob D’Amico, čovjek kamena lica, ritam ubojica, bio je glavni pogon Sebadohovom spoju power-popa, punka i noisa kroz više od 20 pjesama u skoro dvosatnom setu. Nažalost, svirka je zaglušnjivala vokal koji se jedva čuo, a tehnički problemi i pauze nakon svake pjesme malo hladile atmosferu ionako neispunjenog Malog pogona Tvornice.

Sebadoh22102014-7314Pri kraju je Barlowu otkazala najdraža gitara koju smo svi zajedno tužno umirovili. Kako bi ponovno dignuo publiku, pitao nas je što želimo za zadnjih par brojeva. No, sve što smo izvikivali trebalo je biti odsvirano na netom umirovljenoj gitari. Nakon par pokušaja sa novom, odustao je i ponovno u ruke primio i magično oživio svoju staru drugaricu te publici priuštio par željenih pjesama. Sve u svemu, možda prevelika očekivanja za tako važno ime, a dobivena malo presolidna svirka.

No, zahvaljujući predgrupi, našim dečkima iz sve brže rastućeg odličnog ESC Lifea, večer je ostala ipak malo više nego prosječna. Kratka energična punk svirka sa svega par brojeva poput ‘She Won’t Dance’, ‘Useless’ ili ‘Bad Influence’ zagrijala je publiku vjerojatno i više od glavne točke te se time potvrdilo da su u manje od godinu dana od prvog koncerta stasali u izvrstan mladi bend i nove miljenike zagrebačke publike.

KONCERTNA FOTOGALERIJA – KLIK OVDJE!

Izvještaj: Jana Zidanič