RAGE, TRI-STATE CORNER, LION TWIN – Mađarska, Budimpešta, A38, 01.10.2014.

Nismo se ni odmorili od Brainstorma, evo već putujemo za Budimpeštu, nas 8, da vidimo Rage. Meni prvi put u životu, a jedan su mi od najdražih bendova. Mislim da ne moram posebno objašnjavati zašto je tek sad ovo prvi put, svima je poznato što se nadogađalo na ovim prostorima u vezi tog benda. Stigli smo u Budimpeštu par sati prije koncerta da malo vidimo grad i popijemo kavu, pivo, što god tko želi. Ušli smo na koncertni prostor, 20ak minuta prije prvog benda. Dvorana je inače u potpalublju broda, a klub se zove A38. Zgodno mjesto.

Lion Twin 5Prva od dvije predgrupe se zove Lion Twin i dolaze iz Njemačke. Predvođeni vokalisticom, ovaj bend postoji tek godinu i pol dana, a već su izdali jedan album, ”Nashville”. Moram priznati da bend nisam slušao prije nego sam ih vidio i mogu reći da su dobri, eto, najkraće rečeno. Solidni riffovi, iz srca 80-ih, pod utjecajem Accepta, Saxona, Judas Priesta i ostalih legendi. Pjevačica zvuči kao i svaka druga i to je možda moja jedina zamjera. Da se razumijemo, ne zvuči loše, samo ne zvuči toliko drugačije. No, moram joj priznati ima karizmu i nadam se da će snimit još koji album. Na početku koncerta je bilo oko 20-ak ljudi, dok se na kraju koncerta brojka podigla do čak možda 100.

Tristate Corner 2Kad je Lion Twin završio, stage se brzo pripremio za sljedeći bend, Tri-State Corner čiji su članovi iz Grčke, Poljske i Njemačke. Broj ljudi se sad uspeo na možda 150. Kako ni za ovaj bend nikad nisam čuo dok ih nisam vidio, nisam znao što očekivati, ali dok su pripremali stage, po zanimljivoj naslovnici albuma se moglo naslutiti o čemu je riječ. Naime, naslovnica novog albuma ima spartansku kacigu i prekrižene gitaru i buzuki. Buzuki je inače grčki tradicionalni trzalački instrument, a mi smo ga od milja zvali: bendžo. Je, je, znam da nije ni sličnog izgleda, ali koga briga? Kada je bend krenuo svirati, mene su imali odmah na prvoj pjesmi. Totalno sam oduševljen, tako da čim sam došao doma do laptopa sam ih malo proučio. Jučer sam pisao kako Alestorm nakon zagrebačkog koncerta (koji je 4. u Hrvatskoj, a ne treći kako sam rekao, isprika na propustu) ne mislim poslušati, dok me ovaj bend zainteresirao odmah. Možda zato što se ja lako navučem na orijentalne melodije i grčke bendove (Validor, Battleroar, Sacred Blood, itd.). Nisu svi iz ekipe dijelili moje oduševljenje, ali nitko im ne može poreći da su uspjeli zagrijat i zabavit publiku, pogotovo jako komunikativni pjevač. Do kraja koncerta broj ljudi je možda već bio oko tristotinjak.

TRI-STATE CORNER setlista:
1. History Goes On
2. Faster
3. Free Prison
4. Nothing At All
5. Sooner Or Later
6. Sleepless
7. Kapia Stigma
8. Deja Vu
9. Pulp Fiction
10. Ela Na This
11. My Savior
12. Sudden Turn
13. Home

Rage-6Nakon Grka, Poljaka i Nijemca, stage se priprema za legendarni Rage. Napokon. 20-ak minuta spremanja i na razglasu se čuje uvod iz pjesme ”Carved In Stone”. Osobno, meni najdraža Rageova pjesma, tako da osobno meni koncert nije mogao početi bolje. Malo sam se osvrnuo oko sebe, i vidim da se mjesto fino popunilo, oko 350 ljudi, ono što ja zovem: taman. Nije bilo pretrpano, a nije bilo ni prazno, kako sam nekoliko puta svjedočio dok su legende svirali (čitaj: Grave Digger, Zagreb, 2011.). Zaronili su malo u 90.-e sa ”Sent By The Devil”, a zamjerka pri izvedbi te pjesme je to što su ju svirali skraćeno, zadnje dvije minute su izbacili, ali svejedno vrhunska izvedba. Nastavili su nizat hit iza hita, pa su tako prošli ”War Of Rage-12Worlds”, ”Great Old Ones”, ”Enough Is Enough” koja je isto tako bila skraćena, ”Invisible Horizons” i ”Down”. Nakon toga, Andre i Peavy su prepustili stage Victoru Smolskom, koji nas je počastio solažom od otprilike 5 minuta trajanja. Osobno za ovu i za sve solaže na svim koncertima lijepo kažem: ne, hvala. To je oduvijek bilo nepotrebno. Svaku pjesmu koju si svirao ima solaže tako da znamo Victore da dobro sviraš, među najboljim si, ali nemoj još dodatno solirat, umaraš nas. Zapravo, ironično je to što sam se odmorio i umorio u istom trenu. Trio se opet ujedinjuje na stageu i počinju svirati instrumentalni ”Unity”, kojem opet ne sviraju zadnje dvije minute. ”Forever Dead” sa albuma ”21” prolazi ne toliko upečatljivo, mada je meni osobno to jedna od dražih pjesama sa tog albuma. Victor nam daje kratku povijest pjesme ”Straight To Hell” koju onda sviraju, a opet kao i ”Forever Dead”, prolazi, možda ne uz dovoljno pozornosti koliko treba. Najveće iznenađenje u setu je definitivno ”The Missing Link”, jer nikad nisam ni pomislio da bi to mogao čuti, a nakon takvog neočekivanog izbora vraćaju se u sedlo sa očitim ”Don’t Fear The Winter” gdje publika jako surađuje. Isto tako publika puno surađuje i na zadnjoj pjesmi u regularnom dijelu koncerta, njihovoj najpoznatijoj (uvjetno rečeno) pjesmi, ”Higher Than The Sky”. Na bis se vraćaju sa ”Set This World On Fire” i ”Soundchaser”, jako dobar izbor za bis. I nakon bisa se vraćaju na još jedan bis, odnosno da odsviraju još 4 pjesme u akustičnoj izvedbi. One su: ”Into The Light”, ”Feel My Pain”, ”Turn The Page” i ”Empty Hollow”. Više novog nego starog, a pridružio im se pjevač Tri-State Cornera na back vokalu i bongo bubnju. Osobno koncert je mogao proći i bez toga, ali je lijepo uvijek vidjeti nešto neobično i neočekivano na stageu. Sumirano, publika dobra, bend izvrstan, izbor pjesama solidan.

Nažalost, kada smo došli do auta, vidjeli smo nešto što nam je zasjenilo cijeli koncert. Netko nam je rabio prozor na kombiju, ušao i pokrao stvari u sveukupnoj vrijednosti od par tisuća kuna. Jedno jako neugodno iskustvo, a povratak nazad je bio poprilično mukotrpan bez jednog prozora. Skupo plaćena lekcija: ne ostavljati ništa vrijedno u autu (ako ti je auto parkiran negdje u Budimpešti).

RAGE setlista:
1. Carved In Stone
2. Sent By The Devil