PARNI VALJAK – Zagreb, Mala dvorana Doma sportova, 29.05.2014.

„Nema predaje“ svirali su sinoć u dupkom punoj Maloj dvorani Doma sportova Parni Valjak i dokazali da se stvarno nisu predali, te da su još uvijek najveća rock institucija u Hrvatskoj. Ovaj koncert je,  nenadano, otkako su se dogodile katastrofalne poplave u Slavoniji i susjednim zemljama, dobio naziv „humanitarni“, te je sav prihod od koncerta otišao žrtvama poplava. Stvarno prekrasna gesta ovog velikog benda.

ParniValjak-1Početne nesporazume s press iskaznicama, kašnjenje koncerta od pola sata i (srećom riješene), tehničke probleme s fotoaparatom, zaboravili smo čim je Valjak stupio na pozornicu. Iskusni mačci odmah su razoružali publiku otvorivši koncert s legendarnom, veselom „Lutkom za bal“. Uslijedilo je zborsko pjevanje koje nije prestalo ni gotovo tri sata kasnije. Publika je upijala enormnu energiju koja se širila s pozornice, a čiji je epicentar bio nezaustavljivi Aki Rahimovski. Plesao je, skakao, penjao se po barskim stolicama, okretao poput zvrka… Sve to, dok mu je iz grla dopirao snažan vokal kojem su godine samo dodale šarm i zrelost.

Stare stvari su se izmijenjivale s novima, brze s laganima. U nijednom trenutku energija, što benda, što publike, nije posustala. „Showmanship“  (moje isprike, ali u hrvatskom jeziku nema riječi za to), Rahimovskog bio je samo šlag na stvarno besprijekorno muziciranje ostatka benda. Brkove solaže, kojemu se s vremena na vrijeme priključivao i Hus, snažni ritam Marinkovića i Preksaveca, te virtuozno „lupanje“ po tipkama Blaževića dali su izvrstan zvuk ovoj uigranoj (skoro) 40-ogodišnjoj mašineriji. Treba spomenuti i izvrsne back vokale, pogotovo Tinu Kresnik, koja je ParniValjak-2još jednom dokazala da je nezamjenjiva u duetima s Akijem.

„Zastave“, „Ljubavna“, „Nema predaje“, „Stvarno nestvarno“, „Ja u ljubav vjerujem“, „Nemirno more“, „Dok je tebe“, „Dođi“, „Jesen u meni“, „Ugasi me“ samo su neke od pjesama koje je sinoć Parni Valjak poklonio šarenoj publici sačinjenoj od tinejđera, starih rockera i gospođa u najboljim godinama koja je ispunila Malu dvoranu.  Izvrstan koncert ovih legendi hrvatskog rocka kojim su Aki i društvo još jednom oduševili Zagreb, napravili stvarno hvalevrijednu gestu i dokazali kako još uvijek nisu spremni za mirovinu.

P.S. Jesam li ja samo čula dijelove Springsteenove „Glory Days“ i „Child in Time“ Deep Purplea?

Izvještaj: Aleksandra Mladenović