Mike Watt 2014Watt je kročio na pozornicu dupkom ispunjene Močvare baš kao što ga i opisuju – kao ‘čovjek u kombiju s basom u ruci’, ni ne pogledavši publiku – kao da je došao ravno sa svog posljednjeg koncerta.  Bez  glupiranja, on i ostala dva glazbenika (koji su se uštimavali dok je on ulazio na stage) uskočili su ravno u svirku.

Lupanje , šamaranje i krivulje bas linije u kombinaciji s nemogućim gitarskim dionicama i brzim akordima, dok ritmovi oponašaju fuzijsko – prljavi pogo. Watt i Watson dijele vokal, a pjesme su toliko kratke da je bilo gotovo nemoguće razlikovati jednu od druge.

Neobičnu glazbenu večer, prije samog Watta, najavili su francusko-belgijski mladi gitaristički genije – L’oeillere i britanski eksperimentalni duo Guess What.

L'oeillere 2014Nicolat Gardrat skriven pod pseudonimom L’oeillere svoju glazbu opisuje kao – “barbaric classical guitar compositions”, tj. akustične kompozicije zasnovane na klasičnoj glazbi, istovremeno isprepletene sa eksperimentalnim, bučnim i ambijentalnim repeticijama. Zamaskirani Guess What uz pomoć bubnjeva, udaraljki, ksilofona, harmonike i klavijatura po vlastitim riječima stvara glazbu koja je soundtrack za imaginarne low budget science fiction filmove. Vizualno i glazbeno jedinstven, njihov se stil teško može opisati jednom riječju. Bilo je to psihodelično crime jazz sleazy erotic bossanova retro putovanje kroz neistražene dijelove glazbenog svemira.

Iako rijetko snima solo albume, Mike je posljednjih dvadeset godina glazbeno aktivniji nego ikad prije. Nakon raspada legendarnih Minutemen i fIREHOUSE, na poziv Iggy Popa stalni je basist benda The Stooges. Njegov utjecaj u suvremenoj rock glazbi je nemjerljiv. Bendovi koji Minutemen i fIREHOSE navode kao glavni utjecaj broje se u stotinama. Među njima bio je i Kurt Cobain, članovi benda Beastie Boys, Sonic Youth, Black Flag, REM, Pere Ubu, kao i bend Red Hot Chili Peppers. A ako se zagledate u omot njihovog albuma ”Blood Sugar Sex Magik” vidjeti ćete da je posvećen upravo Wattu. Iako ga povezuju prije svega sa punk/noise svijetom, Mike Watt ne poznaje žanrovske granice. Garažni rock, free jazz, avangarda, noise, indie rock – među kojom god ekipom glazbenika njegov nos namiriše iskrenost, tu je sa svojim basom.

Guess What 2014Živuća legenda ne samo američke nego i svjetske underground scene MikeWatt održao je koncert mjeseca ove subote u zagrebačkoj Močvari. Zajedno sa gitaristom Tom Watsonom i bubnjarom Raul Moralesom koji čine The Missingmen predstavio je svoj treći album “Hyphenated Man” (2011.). Vrlo solidno ocijenjen od strane kritičara i nestrpljive publike koja je s uzbuđenjem prihvatila i napokon dočekala tu svojevrsnu posvetu  kultnom bendu Minutemen, odnosno Wttovom najboljem prijatelju i pjevaču D. Boonu. Ponovno povezivanje sa svojim pokojnim prijateljem i bendom uz magiju The Missingmen-a, ove je subote rezultiralo nadasve nesvakidašnjom rock predstavom na pozornici. U svom duhu prepoznatljive melodijske bass linije i duboki vokal koji kontrolira sve na i ispred stagea. Baš kao što je najavio bila je to ”45-minute song in 30 parts”. Bez pauze, pjesme poput ‘Hollowed-Out-Man’, ‘Cherry-Head-Lover-Man’ i ‘Pinned-To-The-Table-Man’ stapale su se jedna s drugom gotovo neprimjetno. Vrhunac je ipak bio bis sa malo poznatijim pjesmama koje su napokon razdragale ne baš očaranu publiku. Watsonu je prepušten glavni vokal, Watt je otišao svirati bas iza Moralesa i bubnjeva, a na njegovo su mjesto dolazile dvije predgrupe koje su odsvirale po jednu pjesmu sa bendom, i time doprinijele ovoj, iako veoma kratkoj, nadasve zanimljivoj i šarolikoj glazbenoj underground sceni.

Izvještaj i foto: Jana Zidanič