laibach1Slovenski Laibach sinoć je održao koncert u Velikom pogonu Tvornice kulture s potpuno novim audio-vizualnim programom promovirajući svoj novi album “Spectre”. Trideseti i kusur godina na sceni, kultni status, utjecaj na mnoge, daleko poznatije ili komercijalnije izvođače (Rammstein), utjecaj u slovenskom, i ne samo slovenskom društvu, ne samo u kulturnm segmentu – to bi bio neki sukus Laibacha.

Iako je koncert okupio većinom mnoštvo starije publike, ona je uglavnom ostala zakinuta za poznatiji opus ovog najpoznatijeg slovenskog kulturnog proizvoda, te nam je bend uglavnom odluèio pokazati svoje novo poglavlje u povijesti Laibacha. Novija članica benda Mina Špiler je u ovom “Spectre” performansu u biti centar večeri, zvonkim glasom je savršena antiteža Milanu Frasu, odnosno njegovom grubom, mrkom vokalu. Možda će nekima biti malo neobično što Fras nije glavna zvijezda večeri, no to je novi Laibach – a nakon toliko godina, neke promjene su svakk dobrodošle, jer na kraju Mina tek na prvu loptu “krade show” – sve je priređeno upravo tako bez Frasa ništa ne bi štimalo.

Skoro do kraja koncerta mogli smo zapravo preslušati posljednji i još uvijek vrlo svježi album.
TKo nije “Spectre” preslušao ranije, možda je malo neočekivano imao priliku za to na koncertu. Publika je dobro prihvatila novo Laibachovo ruho, kao i pjesme, iako se tijekom koncerta nismo mogli oteti dojmu da je većinu večeri nešto nedostajalo, atmosfera u Tvornici je bila previše iskulirana, publika premalo angažirana bez obzira na to što se izvodio novi materijal – Laibachova fan baza naime ne čeka mjesecima da presluša novi album. Prije bismo rekli da su pomno čekali da koncert aka predstava završi kako ni donijeli sud o “novom” Laibachu.

laibach2Tek na kraju publika je nagrađena sa par starijih hitova, poput „Tanz mit Laibach“, koji se dakako i dobro uklapa u militarističko- politički manifest albuma “Spectre” i tako ne odskače suviše od repertoara cijele večeri.
I dalje vizualni dojam nimalo ne zaostaje za audiom: vrhunski light-show neodoljiv je i nedijeljiv sastojak Laibachovih performansa i rijetko viđen na “ostalim” koncertima koji ga imaju možda i bogatijeg ali ne s takvom svrhom kao ovdje.

1. Eurovision
2. Walk with Me
3. Americana