JOSIPA LISAC – Zagreb, Tvornica kulture, 10.12.2014.

Josipa Lisac, dozvoliti ću si luksuz i reći iako bi samu Josipu to moglo naljutiti, jedina istinska diva hrvatske glazbene scene, sinoć je u rasprodanom velikom pogonu Tvornice kulture održala tradicionalni koncert ljubavi u spomen na Karla Metikoša koji je preminuo na sinoćnji datum prije 23 godine. Kako vrijeme leti!

IMGP8256-1Josipa Lisac – nenadmašna, neuništiva, vječna. I tu bi zapravo trebala završiti sa ispisivanjem redaka o koncertu u Tvornici jer sve više od toga je suviše. Koliko je Josipa Lisac jedinstvena nepotrebno je naglašavati, no svakako treba istaknuti snagu ljubavi koja zrači kroz njezinu neprolaznu zaljubljenost u Karla Metikoša za kojeg je mnogo puta rekla da joj je otkrio život u punom sjaju. Tako je i Tvornicu sinoć zagrnula plaštom te ljubavi i Zagrebu priredila još jednu večer za pamćenje.

Josipa Lisac prije svega je iznimna glazbenica i umjetnica neponovljivog talenta, čvrsta osobnost čija se publika, ako je suditi po onima okupljenima u Tvornici, pomlađuje i broji pripadnike svih subkultura i glazbenih pravaca. Sinoćnji koncert Josipa je obojila koloričnom paletom aranžmana svojih svevremenskih pjesama na tragu jazz improvizacije i tako im im udahnula novi život. Pokušala je Josipa u prvi plan ispoljiti kvalitetu pratećih glazbenika dajući im prostora za iskazivanje vlastitih osobnosti kroz snagu improvizacije, no…. treba li reći da kada Josipa Lisac zapjeva vrijeme kao da stane? Glas kakav se više neće dogoditi, emotivnost kakva se rijetko viđa, jedinstvena i snažna interpretacija, IMGP8271-1iskrenost, pronicavost, maštovistost, hrabrost – sve nam je ovo istinska umjetnica podarila u nešto više od dva sata koliko je trajalo širenje nota Tvornicom u spomen na njezinog Karla. A publika se, činilo se pomalo tiho ili čak bojažljivo no predano prepustila Josipinim bezvremenskim pjesmama. Ili kako bi Karlo Metikoš, povjerila nam je, rekao „arijama“ među kojima su svakako najviše pažnje plijenile „Gdje Dunav ljubi nebo“, „Ležaj od suza“, „O jednoj mladosti“ tijekom koje je publika u Tvornici gotovo prestala disati, „Danas sam luda“ i na samom kraju „Magla“ koja je publiku probudila iz snova o ljubavi i natjerala na tiho pjevanje uz jednu, jedinu i neponovljivu Josipu čiju izvedbu nitko, ali baš nitko ne može nadmašiti.

Velika umjetnica je na sinoćnjem koncertu ugostila tri mlade nade hrvatske glazbene scene, talentirane i posebne Dinu Rizvić, Dunju Ercegović a’lla Lovely Quinces i Luciju Ćustić Luce od kojih je Luce najviše zabljesnula i baš poput IMGP8360-1Josipe Lisac Tvornicu bacila na koljena te bila zasluženo nagrađena glasnim aplauzom. Josipa Lisac tako je dodatno učvrstila svoju sponu sa mladim, talentiranim individuama koje sanjaju o vrlo posebnom životu umjetnika koji pod svjetlima reflektora govore o snazi individualnosti koja ih čini „totalno drukčijim od drugih“. Ove tri djevojke besprijekorno su se uklopile u Josipin jazz izričaj koncerta u Tvornici, no koliko god bila oduševljena ne mogu prešutjeti da bi ovakvom konceptu i ruhu vječnih skladbi Josipe Lisac više odgovarao sjedeći tip koncerta. Unatoč tomu, publika je po završetku koncerta iz Tvornice izašla punih srca s nadom da će Josipa Lisac uskoro opet zapjevati u Zagrebu jer, doista, ovakav se talent, osobnost i vokalna osebujenost više neće ponoviti na ovim prostorima.

Izvještaj i foto: Ivana Sataić