JOAN BAEZ – Zagreb, Kino SC, 19.10.2014.JoanBaez_19102014-5303
Glazbena ikona, aktivistica za ljudska prava i slobodu, sudionica Woodstocka, ”the queen of folk music”, legendarna Joan Baez, počastila je zagrebački Studentski centar nezaboravnom glazbenom večeri, ujedno i posljednom u sklopu svoje 60-dnevne mini europske turneje.

Rasprodana dvorana, uglavnom ispunjena starijom generacijom fanova, uz Baez se nostalgično prisjećala 60-ih; godina Woodstocka, Dylana, Lennona, The Banda, Earla, Cohena, The Animalsa čije je pjesme vješto ukomponirala u set miješajući ih sa dvije predivne španjolske pjesme – ‘Mi Venganza Personal’ i ‘Gracias a la Vida’ i nekoliko svojih koje je publika jedva dočekala jednoglasno pjevajući uz nju.

Ona, sa dugačkim šalom oko vrata i akustičnom gitarom stoji osvijetljena ljubičastom svjetlošću i pjeva besmrtne pjesme svojih prijatelja, ljubavnika, mentora i idola poput ‘Imagine’, ‘Suzanne’, ‘The House of the Rising Sun’, ‘Blowin’ in the Wind’ i ‘Forever Young’, jednako onako kako je prije pola stoljeća stajala na pozornici Woodstocka i uz sve njih bila simbol slobode, ljubavi i pravde.

Joan Baez, u 74. možda više nema onu jačinu, ali oštrina je zasigurno ostala ista bilo da pjeva na španjolskom, političke pjesme, gospel, country ili tradicionalne američke. No, trenutak večeri se dogodio kad je najavila da joj je rečeno kako iduću pjesmu sigurno svi znamo. Očekujući nešto Dylanovo, malo je reć da smo svi zinuli kad je krenula na tečnom hrvatskom pjevati Dugmetovu ‘Ima neka tajna veza’. Na pozornici je uz nju bila djevojka koja je sa njom otpjevala par dueta te izvrstan dvočlani prateći bend sa kojima je i veselo zaplesala.

Bila je ovo uistinu predivna, sentimentalna i romantična večer uz najnježniju, ali i najoštriju žensku ikonu američke folk glazbe.

1. God is God
2. Farewell Angelina