IRDORATH, BAD BLOOD, LIV, MEPHISTO’S REQUIEM, DISTANCE OR DIE – ZAGREB, ŽELJEZNIČAR, 11. 10. 2014.

irdorathSubota navečer, Željezničar, iznad 20 stupnjeva, sve se posložilo taman kako bi počelo pravo metal bombardiranje bubnjića za što je bilo zaslužno pet sjajnih bendova.
Nastupali su austrijski Irdorath i četiri naša domaća benda Mephisto’s Requiem, Bad Blood, LIV i Distance Or Die. Nažalost, i ovaj je događaj, još prije nego što se datum ozbiljno približio u kalendaru, bio osuđen na slabu podršku domaće publike i to iz dva razloga. Prvi je nastup Živog Blata i Vatrenog Poljupca u Tvornici (ne biste vjerovali, i oni koji vole Vucu došli su i u Željezničaru na svoje, vidjet ćemo poslije zašto), a drugi spada u skupinu svakodnevnih hrvatskih problema vezanih uz neimaštinu nam nesavladivu iz čijih se ralja ne možemo izbaviti. Vezano uz drugi razlog, jedno mi nije jasno i ponavlja se, koliko je meni poznato, ca. zadnje desetljeće. Jako je trendi sjediti ispred kluba, dati pare za pive, vina, i sl. što je više od iznosa za ovakav event pa reći „Neću ići na koncert, stajat ću ispred i pričat…“, nego izdvojiti pravo bogatstvo od 25 kn i podržati domaću scenu. To mi nikako ne ide u glavu gdje je tu logika već unazad nekoliko godina. Ako vi izvučete neku novu konkluziju logičkim operacijama koje su meni, barem dosada, možda nepoznate, molim vas da to podijelite sa mnom i ostatkom uredništva. Moram naglasiti da sam na koncert došla ponajprije kao fan i bodritelj domaće metal scene, a tek onda kao novinar. Ovo pišem jer smatram da svi bendovi koji su nas ovu subotu zabavili, zaslužuju podršku domaće publike.

Vratimo se mi nastupima naših bendova. Prvi su bili Mephisto’s Requiem, koje sam nažalost dospjela čuti pri samom kraju nastupa i zamjeram si zbog toga. No to ne znači da neću posvetiti pokoji redak samome radu benda. Mladi bend koji svira industrial metal prožet i death metal utjecajima, djeluje od 2008. Do sada su nastupali u klubovima poput KSET-a, Rune, Aquariusa, a kao svoje uzore navode bendove poput Psyclon Nine i Dimmu Borgir. Neke od poznatijih pjesama su im „Jigsaw“, „Six Names Within“ i „Collector“.
Nakon njih, ekipa se već polako počela skupljati u klubu i bodriti LIV čiji je nastup te večeri bio jedan od najboljih. Vokal Leo me jako ugodno iznenadio svojim rasponom i energijom na granici između Halforda, Phila Anselma i Bobbyja Ellswortha. Izvrstan i energičan nastup, moram priznati da su bili bolji uživo nego što zvuče na demo-u. Neki od ludih thrash plesnjaka po kojima su poznati su „Conspiracy“, „Alcoholic Suicide“ i „Imprisoned“. Solaže su im doista bile impresivne za gledati, ne samo za slušati. Osjeća se da dečki uživaju u tome što sviraju, a zasluženo su dobili i dosta pozitivan odgovor publike.
Svjetla se gase i priprema se pozornica za austrijske black/death metalce Irdorath. Tročlani bend, unatoč čvrstoj svirci, nije uspio previše zainteresirati prisutne, ali bez obzira na sve, osjećalo se da im je drago što prvi put sviraju u Hrvatskoj. Bend je osnovan 2005. i do sada su izdali tri albuma; „Götterdämmerung“, „Dekonstrukteur des Fleisches” i „I Am Risen“. Posljednji album ”I Am Risen”, izdali su pod okriljem diskografske kuće Noisehead Records, a miksao ga je i masterirao Andy Classen u svom Stage One Studio-u, poznat po producentskom radu s brojnim zvučnim imenima te kao bivši član Holy Moses.
Nakon njih pozornicu su razorili Bad Blood, čakovečko-zagrebački hardcore kvartet čiji sam fan već duže vrijeme. Prošle su godine izdali hvaljen album „Silence=Death”, a u pjesmi i spotu za ”Freedumb State Of Mind” gostovao je Gary Meskil iz legendarnih Pro-Pain, koji su jedan od najvećih uzora benda. Odlična energija, komunikacija s publikom, pobunjenički vokal Branka Nađa, mehanički precizne solaže Brune Grobelšeka, odlična bas izvedba Nenada Ratajca i fokusiranost i točnost bubnjara Hrvoja Štefanca zaslužni su za sve bolju reputaciju kakvu bend gradi uživo svakim nastupom i potvrđuje ju pred publikom. Svi koji su za vrijeme njihove svirke odlučili stajati ispred kluba i ”lijepo si pospominjati”, može ih biti sram…
Set-lista najboljeg nastupa večeri, osim nastupa LIV-a, je bila sljedeća: Private Hell, Freedumb State Of Mind, Invictus, Gratitude, History, Cast The Stone, Predators, Enough i Set It Off.
Novi EP ”Counterstrike” je izašao, stoga posjetite njihovu stranicu, poslušajte nove pjesme, ako niste, i preporučam da svakako uhvatite bend na nekom od sljedećih nastupa jer su Bad Blood definitivno jedno od ozbiljnijih imena domaće scene čija vas muzika jednostavno ponese. Još se nisam riješila muskulfibera od subote!
A za kraj, kad umor nije još uzeo svoj danak i nisam ni znala koliko je sati, nije me iskreno ni bilo briga, na pozornicu izlaze doista posebne persone. Distance Or Die u šarenim trenirkama i zlatnim lancima spremni su publici u svom stilu podariti ogromnu dozu ultimativne – zajebancije (smijeh od uha do uha). Momci su prije dosta godina, dok još nisu bili bend pod današnjim imenom, snimili zezatorske video uratke „The Worst Singer In Metal History“ Pt1 i Pt2. Samo upišite to u youtube, ako osjećate da vam je svega dosta, želite sve poslat kvragu i za promjenu se – previjati od smijeha. S prvim su videom dosegli čak više od milijun pregleda na youtube-u. Urlanje od smijeha na maksimumu vam ne gine. Bend je izdao do sada „Demo Or Die“, a u pripremi je i prvi LP. Da, i ljubitelji Vuce su došli na svoje, kao što sam rekla na početku. Sudbina je, kako je i sam bend konstatirao, htjela da oni budu s nama u Željezničaru, a ne na koncertu „jedne od najvećih legendi hrvatskog heavy metala“, u Tvornici. Zato su za sve fanove Vuce (shit, nisam), odsvirali i njegovu obradu. Tko bi rekao, najednom se nešto veći broj ljudi počeo gurati i u prve redove. Bend me doista nasmijao, ne samo ležernim pristupom svirci, nego i improviziranom pirotehnikom i outfitom prije svega.
Na kraju, nadam se da će publika osvijestiti konačno važnost praćenja domaćih bendova i da neće sve ostati samo na pijenju pred klubom koje je u zadnjih nekoliko godina domaćoj publici postalo važnije od samih koncerata. Ne kritiziram nikoga niti želim nekome davati upute kako će se ponašati, nego ljudi moraju shvatiti da, ako ne podržavaju bendove, neovisno o cijeni koncerta, neovisno radi li se o domaćem ili inozemnom bendu, izvođač neće moći financirati sljedeći album ni buduće nastupe. To je činjenica koja mnogima nije jasna. Zato, potičem sve da ubuduće dođu uvijek u što većem broju na nastupe domaćih bendova, da ne gledam stalno ista poznata lica, nego da dođu i mlađi fanovi i, kao posljednje, da postanu svjesni da izgovori na kakve često nailazimo na društvenim mrežama ili licem u lice, zaista nemaju smisla. Dođite, podržite bendove koji su tu za vas jer vole ono što rade i, ono najvažnije – uživajte u žestokoj glazbi!

Izvještaj: Buna Bernarda Juretić