Iced “motherfucking” Earth nije samo povik kojime Stu Block najavljuje kraj koncerta, nego i najbolji način kako opisati njihov show. Oni su brzi, glasni i žestoki, a njihov zagrebački nastup nije bio iznimka. Bili su fenomenalni, no ipak su neke stvari mogle biti bolje što se, napominjem, odnosi na sam prostor, a ne na bend.
05-Elm-StreetVrata Pogona su se otvorila u 19:30, a u 20h je australski heavy metal bend, Elm Street, počeo svirati. Netipično za Hrvate, koji do zadnje sekunde čekaju da uđu na koncert kako bi mogli piti vani, dvorana se brzo punila pa je tako skoro dva sata prije Iced Eartha ovaj bend svirao ispred 100-200 ljudi. Jako su dobro odsvirali svoju glazbu i izazvali dobre reakcije publike. Čine se kao obećavajući bend koje treba poslušati. Njihov je set trajao 30 minuta, a ostavio je dojam benda vrijednog slušanja i pokazali su da su više od pukog upotpunjavanja rasporeda.

Elm Street su bili zabavni, ali kad su Warbringer preuzeli pozornicu i počeli svirati cijeli je show prešao na sasvim novi nivo. Nikada prije nisam ni čuo za Warbringer i nevjerojatno je kako su me brzo uvukli u svoju glazbu. Sviraju thrash metal i to jako dobro.
19-WarbringerTijekom giga su se počeli stvarati moshpitovi, a tijekom “Living In A Whirlwind” jedan je zahvatio skoro pa cijelu dvoranu. Svirali su pred nekoliko stotina ljudi i totalno razvalili. Masa je izvikivala njihovo ime nekoliko puta i cjelokupna je atmosfera bila izvrsna i bez ikakve dvojbe mogu reći da bi u Zagrebu sljedeći put mogli napraviti headliner koncert. Za vrijeme jedne od posljednjih pjesama koncerta, nisam siguran je li “Total War” ili “Living Weapon”, John Kevill je stajao na ogradi ispred pozornice, a onda se bacio u iznenađenu publiku koja ga je uspjela uhvatiti. Zahvalio se nakon što se vratio na scenu iako je, kako je priznao, bio blizu da padne. Po završetku seta, publika je tražila još pa su odsvirali i “The Towers Of The Serpent” i tako priveli svoj 40-minutni show kraju čime je počela polusatna pauza do Iced Eartha.

Oko 22h dvorana se zamračila, počela je svirati pjesma “Plagues Of Babylon”, publika je počela vikati i minutu kasnije pojavio se bend. Iced Earth su bili čudesni pa ću odmah prijeći na probleme da ih ne moram kasnije spominjati.
27-Iced-EarthKao prvo, bilo je problema sa zvukom. Bend je bio preglasan, ne heavy “fucking” metal glasan, nego tako da je koncert završio jučer, a meni u ušima još uvijek zuji. Glasnoća ne bi ni bila problem, međutim instrumenti su potpuno ugušili vokal Stua Blocka. Tijekom “Plagues Of Babylon”, imao sam osjećaj da rade karaoke verziju. Srećom pa su negdje polovinom pjesme “Democide” tonci sredili Stuov mikrofon pa ga se malo bolje čulo što je bilo dobro ako ste upoznati s pjesmama, ali ako vam novi album nije poznat niste mogli pratiti ni trećinu koncerta što je sramotno budući da Stu ima zaista nevjerojatan glas i trebao je biti glasniji. Napominjem da nije samo Stuov glas bio ugušen, nego i svi back vokali. Mislio sam da problem leži u tome što sam stajao odmah uz ogradu, ali sam se pred kraj koncerta prošetao dvoranom i uvidio da je situacija još gora. U centru dvorane i sa strane zvuk je bio katastrofalan, dok je na samom dnu dvorane bilo malo bolje čisto zato što je bilo tiše. Sve u svemu, šteta što tonska oprema nije bila dostojna zadatku. Daleko od toga da je upropasitla koncert, ali nije mu ni pripomogla. Drugi problem s dvoranom je taj što je dvorana bila puna i manjak kisika je bio očit. Bilo je teško disati pa je tijekom kratkih pauza za vrijeme koncerta, publika hvatala zrak umjesto da vrišti i doziva bend. Nije to veliki problem, samo malena primjedba. Sada kada sam završio s problemima, ‘ajmo se fokusirati na bend.
34-Iced-EarthIced Earth sviraju već preko 20 godina i još su uvijek u punoj snazi, a po mom mišljenju postaju i sve bolji i bolji. Trećina setliste je bila sa albuma Plagues Of Babylon i jako je dobro prihvaćena unatoč tome što je album objavljen prije manje od tri tjedna. U preko sat i pol na pozornici odsvirali su 18 pjesama od kojih je 11 sa albuma Plagues Of Babylon (6) i Something Wicked This Way Comes (5). Setlista koju smo objavili prije koncerta je bila prilično točna s time da su pjesme “Jekyll & Hyde” i “Peacemaker” zamijenili sa pjesmama “V” i “Burning Times”. Kao i uvijek Iced Earth su od početka do kraja napravili pravi show, nisu se uopće suzdržavali, a dali su sve od sebe. Tijekom izvođenja pjesama moglo se osjetiti emocije i ljubav prema glazbi koju ovaj bend gaji.
Stu Block je pokazao svoje znanje hrvatskih fraza kao što je “dobra večer” i često ih je koristio. Često bi nabrijavao publiku i bio je u centru pažnje cijelo vrijeme. Njegovo mi se ponašanje na pozornici svidjelo nakon što sam pogledao DVD “Live From Ancient Kourion”, a sada sam još zadovoljniji nakon što sam ga čuo uživo. Stvarno je izvrstan dodatak bendu i nadam se da će s njima snimiti još mnogo albuma i posjetiti Zagreb na svakoj sljedećoj turneji. Publiku je nazvao svojom obitelji i osjećalo se da je iskren, tako zaista mislim da to nije tek fraza koju koristi kako bi se umiljavao ljudima. A opet, on je Kanađanin pa je možda to razlog njegove ljubaznosti 🙂
25-Iced-EarthAko ste plakali tijekom “Watching Over Me” sigurno ste plakali tijekom “If I Could See You” koju je Schaffer napisao nakon smrti svog djeda i Stu mu se na tome zahvalio jer mu to puno znači budući da mu je majka prije šest mjeseci izgubila bitku s rakom. Emocije su bile toliko opipljive i iskrene tijekom izvedbe da se i publika uključila. Nastavili su svirati nove i stare stvari te došli do “Red Baron/Blue Max” za koju smatram da ju je sam Stu izabrao kako bi ispustio svoje visoke vriskove. Imam osjećaj da je to pjesma u kojoj je najviše uživao. Koncert je nastavljen uz sve same hitove i završio sa “A Question Of Heaven” koju je publika otpjevala skupa s bendom. Nakon kraja glavnog dijela showa, bend se vraća na pozornicu s pripremljenim bisom. Kada su započeli sa Dystopijom, publika je eksplodirala, zajednički se pjevalo “Watching Over Me”, a za kraj je ostala “Iced Earth”.
Ovo je bio izvrstan show koji je u manjoj mjeri pokvario neadekvatan sustav ozvučenja. Dvorana je bila krcata i možda je moglo stati još više ljudi. Set lista je bila čudesna i iako je dosta ljudi htjelo čuti pjesme “The Hunter” ili “Melancholy”, mogu samo reći da uopće nisu nedostajale. Iced Earth postaje sve bolji i ne mogu dočekati sljedeći album i koncert, a ovaj izvještaj mogu završiti samo riječima – Iced “motherfucking” Earth.

FOTO GALERIJA – KLIK!

1. Plagues of Babylon
2. Democide