Hugh Laurie Zagreb 1HUGH LAURIE & THE COPPER BOTTON BAND – Zagreb, MD Doma Sportova, 15.7.2014.

“Britansko vrijeme“ ipak nije dozvolilo koncert 15.srpnja na otvorenom pa je 3500 fanova uživalo u maloj dvorani Doma Sportova. Nakon pola sata čekanja svijetla su se ugasila i počela je najava benda. Uz ritam „What A Man“ na pozornici se ukazao i sam majstor ceremonije Hugh Laurie uz ovacije publike. Laurie, svima daleko poznatiji kao primarno glumac, i to iz superpopularne serije „Dr. House“. Nakon naklona publici sjeda za klavir i priključuje se bendu uz „Iko Iko“. Uslijedilo je klasično pozdravljanje publike na hrvatskom jeziku i ispričavanje što nije naučio više riječi a i ispričao se zbog promjene lokacije iako kiša nije pala aludirajući na naslov svog drugog albuma.

Uz još pokoji komentar krenuli smo na 2 i pol sata dugo putovanje preko St. Louisa i New Orleansea usput stajući odati počast Ray Charlesu s „What kind of man are you“ s Gaby Moreno i Jean McClain kao vokalima koje će veliki dio večeri provesti na središtu pozornice. Kad vam put započne uz „Let the good times roll“ znate da ne može loše završiti. Otišli smo i u Argentinu sada prema riječima Hugh Laurieja najnesretniju zemlju na svijetu aludirajući na svjetsko prvenstvo u nogometu gdje smo zaplesali tango uz „Kiss of Fire“ meni osobno najdražu pjesmu s drugog albuma. No čuvši uživo glas Gaby Moreno prošli su me trnci i zavoljela sam ju još više, ništa čudno publika u dvorani jednako je reagirala (na obje pjevačice).

Jean McClain je na pozornici oživjela Bessie Smith u „Send me to ‘Lectric chair“ ali i donijela potpuno novu razinu ovoj pjesmi. Također Gaby i Jean se svojim vokalima savšeno nadopunju i isprepliću što su nam u nekoliko navrata pokazale a pogotovo na „Didin’t it rain“.

Cijeli naš put započeo je i završio u jednom dnevnom boravku u nekom drugom vremenu. Ako ste ljubitelj britanskih serija možda vam je za oko zapeo David Piltch iako Kanađanin neodoljivo je podsjećao na 11. doktora (iz serije „Dr. House“) kojeg je utjelovio Matt Smith (leptir mašna, fez, odjelo..). No opet možda sam samo ja ta koja je otputovala u neko drugo vrijeme a možda je ta atmosfera dnevnog boravka omogućila jače povezivanje s bendom i Lauriejem. The Copper Bottom Band nikako nije prateći bend ili ritam sekcija. To je 7 talentiranih, vrhunskih glazbenika koje je i Laurie u nekoliko navrata gurnuo u prvi plan a sebe prebacio u prateći vokal ili pijanistu. Donose jazz, blues i gospel s toliko ljubavi i energije da ako i niste ljubitelj postat ćete. Mnogi su se lako mogli duhom prebaciti u okružje Tennesseeja, Chicaga, Mississippija ili Memphisa. Također ako ste uživali slušajući albume mogu vam reći da uživo zvuče još bolje. Ako su vam bili premonotoni, uživo su bili bomba. Da zna pjevati i muški dio Cooper Banda, pokazali su nam negdje na pola koncerta kad su izvukli „najskuplju stvar koju posjeduju“ i izveli „Lazy River“ skoro pa a capella, i odvalili dvoranu.

Hugh Laurie Zagreb2

Dva i pol sata bez prekida uključujući dva gromoglasna, ovacijama dozivana bisa, Laurie je odao počast pjesmama i glazbenicima koje on i bend izuzetno vole, najavljujući svaku pjesmu uz imenovanje skladatelja iste uz nezaobilazan komentar „evo još jedne (jako) stare pjesme koje se ne smiju zaboraviti“. Jedini kvazi prekid koncerta bio je mini „predah za whiskey“ – tradiciju koju Laurie i bend izvode od prvog dana od kada su se sakupili: nazdravljanje sebi i publici uz autentičan whiskey – što u showu ispada jako zgodan i originalan detalj, uz završno Hughovo bacanje svoje čašice preko ramena direktno u šešir bubnjara.

U drugom bisu, uz ponovni Hughov dolazak na pozornicu uz komentar „Zagreb, jeb… ste sjajni“ aludirajući na ovacije, su nam uz ostalo izveli i „St. James Infirmary“ u verziji Louis Armstronga i krunu večeri „Wild Honey“, legendarnog Dr. Johna. Ispreplitale su se pjesme s oba albuma, a publikaje Lauriea i bend jednostavno obožavala.

Iako je posvuda najavljen kao dr. House (za mene će ipak on uvijek biti Prince Regent iz “Crne guje“) no jedno je sigurno: dr. House je na 2 i pol sata izliječio 3500 ljudi od crnila hrvatske svakodnevice.

Hvala vam Hugh Laurie i The Copper Bottom Band što ste nam bar na kratko donijeli dašak New Orleansea i nekih drugih vremena i izvabili nam dugotrajan osmijeh na lica.

Hugh Laurie Zagreb3

1. What a man (intro)