GOOD VIBRATIONS: TYSTNADEN, E.N.D., KRYN – VINTAGE INDUSTRIAL BAR 15. 10. 2014.

Ove srijede u Vintage Industrial Baru ponovno je hrvatske metal fanove okupila i ujedinila dobra svirka. Nastupala su dva domaća benda E.N.D. i Kryn te Talijani Tystnaden.
Good Vibrations event u sklopu kojega se održao koncert, organizira se već treću godinu i to dosta uspješno. Vintage je, uz to što mi se nalazi skoro u neposrednom susjedstvu, jedno od najdražih mjesta za izlazak zbog muzike, atmosfere koju bendovi stvore na pozornici, ali i zbog općenito odlično uređenog prostora.
Prije nastupa bendova i nakon svirke DJ Kneža je sve prisutne uveseljavao svojom slušaonom, pa su nas u stanju pripravnosti konstantno držale stvari bendova poput In Flames, Meshuggah itd. Vintage je uvijek imao više nego solidno ozvučenje i osvjetljenje, nikad nisam niti s jednog događanja odlazila nezadovoljna. Sam klub je iz mjeseca u mjesec sve bolji i program se sve više unaprjeđuje pa tako mladi bendovi imaju priliku predstaviti svoj rad na najbolji mogući način.
Prvi bend koji je nastupao bili su Tystnaden iz Italije. Zanimljiv talijanski bend, ali skandinavskog imena (na švedskom ime benda znači tišina ili šutnja).
2_TysnadenPjevačica Giada Etro publiku je pozdravila na hrvatskom, a nama je bilo drago da možemo vidjeti još jedan bend na čelu sa ženskim vokalom koji se pokazao i kao dobar frontwoman, suvereno vladajući pozornicom. Giada je također članica i naših poznatih Riječana Ashes You Leave. Izričaj benda dosta je kompleksan, a odlikuju ga, osim ženskog vokala, i povremeno kontrastiranje muškog scream vokala, kao i moderan, slojevit zvuk klavijatura. Jasno je da se radi o progresivnijem zvuku, ženski vokal u svakoj pjesmi je intonativno točan, melodije i rifovi na tragu su bendova poput Dream Theater i Amorphis. Kompleksan zvuk osnažuju sedmožične gitare i pratnja klavijatura. Bend je do sada izdao dva dema i tri albuma, od kojih je posljednji „Anima“ izdan prije 2 godine. Nakon Tystnadena klub se počeo još više popunjavati, što nam je bilo jako drago vidjeti. Sredina tjedna, a ipak se skupio značajan broj ljudi, unatoč recesiji i sličnome.
17_ENDPozornicu su sljedeći pokorili E.N.D. Najbolji i najžešći nastup večeri, definitivno. Bez ustručavanja možemo reći da smo svjedočili ritmičnoj i bučnoj thrash metal svirci kakva nam je nedostajala u posljednje vrijeme na ovim prostorima. Bend u sastavu Alen Babin (gitara, vokal), Davor Babin (bubnjevi) i Ivan Car (bas) ispunio je Vintage žestokim thrash rifovima, ali osjeća se i moderniji groove na tragu Meshuggah. Iskusni su što se tiče inozemnih nastupa, od kojih možemo izdvojiti nastupe na Brutal Assaultu i MetalCampu. Bend je prošle godine izdao novi album „Illustrating Evil“ pa smo imali prilike čuti nekoliko odličnih pjesama s posljednjeg uratka. Na set listi su se našle sljedeće pjesme: „Condemned To Servitude“, „Low Profile“, „Broken World“, „Fragile“, „Sentenced“, „Disowned“, „All Foregone“, „Deception“, „Mysery Path“ i „Free Yourself“. Pred kraj nastupa svjedočili smo kostolomnom „wall of death-u“, a zadnji put sam sličan brutalni odgovor fanova na poticaj benda vidjela na Exodusu prije tri godine. Izvrsna komunikacija s publikom nije nedostajala, bend je osvojio sve prisutne odličnom energijom na pozornici. Obožavam Zadar kao grad, a ovi Zadrani definitivno pridonose obožavanju zadarskih bendova.
Posljednji su nastupili riječki Kryn. Moderan zvuk, ali dosta uvjerljiv. Počeci benda sežu u 2008., a novi album „Scars Remind Me“ promovirali su u veljači ove godine upravo u Vintage-u. Najveći adut benda je vrlo raznovrstan Karlov vokal koji se vješto prebacuje iz čistih u duboke growl vokale i obrnuto. Vrlo impresivna svirka uživo zainteresirala je poveći broj ljudi te večeri. Kryn uz pjevača Karla Horvata čine još gitaristi Rade Malobabić i Mario Tomašković, basist Marko Vladilo i bubnjar Igor Malobabić.
20_KrynKarlo je neprestano poticao fanove na suradnju, energije i glasa momak ima zaista ko’ u priči. Osim njegove izvrsne interpretacije pjesama, bilo je impresivno doživjeti i pjevanje pjesama benda od strane fanova. Bilo je mnogo onih koji su znali riječi skoro svih pjesama. Sinergija publike i benda, kao i ravnopravna suradnja i držanje samih članova benda na pozornici svakako je ono što bismo osobno željeli vidjeti još mnogo puta, i to na otvorenome! Pjesme kojima je bend pokorio Vintage i zavrijedio poštovanje publike su „Meditiva“, „The Silent“, „New Disease“, „A/d/d/i/c/t/“, „Hurt“ (obrada Nine Inch Nailsa), zatim „Second“, „B.l.e.a.k.“ i „Released“, a ne smijemo zaboraviti navesti ni jedan od najmemorabilnijih trenutaka; Kryn je obradio Korn! Na pitanje „Može jedna obrada?“ publika baš ne daje neki odgovor niti pokazuje entuzijazam, ali već prvim rifom kroz glavu prolazi misao „Ajme…pa… to je “Did My Time“!!!“ Pjesma je odsvirana s toliko energije da se ni Korn koji su je napisali ne bi posramili. Ako Korn opet dođu u Hrvatsku, zna se tko bi trebao biti domaća predgrupa. Respect, smrzla sam se! Ovo sigurno nećemo zaboraviti, svaka čast odličnim autorskim stvarima, no „Did My Time“ će se pamtiti kao jedan od najboljih momenata nastupa. Nakon nastupa uživali smo u slušaoni i opet moramo reći da nam je drago što se klub ispunio i domaći metalci odlučili podržati odlične bendove te večeri.
Sljedeće srijede nastupaju Stoned Jesus, Hesperian Death Horse i Elephant Stalker pa vas pozivamo da opet dođete u sve većem broju osjetiti dobre vibracije.

Izvještaj: Buna Bernarda Juretić