GOGOL BORDELLO @ TVORNICA KULTURE, 15. 6. 2014.

Gogol Bordello je bend kojeg se na ovim prostorima dočekuje raširenih ruku, nasmijanih lica, s litrama alkohola i nogama koje su spremne za višesatno skakanje i plesanje.
Dvije godine nakon izvrsnog nastupa na INmusic festivalu i onog, meni najdražeg, u Tvornici kulture prije 6 godina, i njihovog prvog koncerta pred domaćom publikom davne 2004. u Močvari, gypsy punk energetska bomba se vratila i u potpunosti raspametila sve prisutne i ovim klupskim koncertom.
gogol_bordello_eugenePredgrupe nije bilo, a što se mene tiče, za Gogol Bordello ni ne treba nikakvo posebno zagrijavanje. Čim su izašli na pozornicu izvodeći We Rise Again, hit sa nedavno objavljenog albuma Pura Vida Conspiracy, masa ljudi, koja je ispunila Veliki pogon Tvornice, počela je nekontrolirano vrištati i skakati. Klima u dvorani je bila standardno tropska i zaista me fascinira kako smo uspjeli preživjeti taj tvornički kotao uz vatreni, uvijek energični nastup Gogol Bordella. Ostati miran dok hiperaktivni, žilavi Eugene Hütz i njegovo veselo karnevalsko, transkontinentalno društvo izvode Wonderlust King ili We’re coming rougher (Immigraniada) je nemoguća misija. Na pozornici je posebno dojmljiva bila i Elizabeth Sun, prateća pjevačica, perkusionistica i plesačica, čiji su zarazan sveprisutni osmijeh i vrckasti scenski nastup dodatno animirali publiku.
5aVrhunac koncerta je očekivano dostignut na “Start Wearing Purlple”, njihovoj vjerojatno najpopularnijoj pjesmi. Pivo se točilo u potocima, prazne i pune čaše su letjele zrakom, Eugene je sebe i prve redove zaljevao vinom… I baš sam si pomislila kako bi bilo divno prebaciti ovaj koncert na jednu od dunavskih splavi u Budimpešti. Ipak je to grad u kojem sam počela slušati ovaj šaroliki glazbeni kolektiv. Ali, ne smijem cjepidlačiti jer i Zagrebu je potrebna jedna multikulturalna injekcija da ga otvori nekim novim ljudima koji se ne boje i ne mrze sve što je drugačije.
Još jedan od vrhunaca je zasigurno bila izvedba pjesme “Alchohol” – izuzetno simpatična stvar koju Eugene zaljubljeno pjeva svirajući akustičnu gitaru.

Uz bendove ovog tipa lako je zaboraviti na svu negativnost koja hara ovim svijetom. Nekako sve padne u drugi plan uz veselu ekipu na pozornici koja uistinu uživa u onome što radi. Ljubav između benda i publike posebno je došla do izražaja na samom kraju koncerta kada je bend sasvim spontano izašao na još jedan neplanirani bis i odsvirao Sun is on my side, pa čak i onda kada smo svi zajedno pjevali Redemption Song koja se orila iz zvučnika.
Ovo je svakako bio koncert za pamćenje. Puna dva sata čistog užitka, bezrezrvne ljubavi i jedinstva između publike i Gogol Bordella. Tko je bio, sa smiješkom će se sjećati ove večeri… i čekati prvu sljedeću priliku da uskoči u ovaj optimistični vlak.

Izvještaj i foto: Martina Šestić