God Is An Astronaut1Ovu koncertu sezonu obilježio je još jedan vrlo kvalitetan koncert, i to kreativnih irskih post-rockera God Is An Astronaut. Nekoliko dana prije održavanja koncerta, organizatori su najavili da se događaj premješta iz Tvornice u Močvaru. Čim je objavljena vijest o promjeni mjesta održavanja koncerta, planula je prodaja ulaznica. Koncert je počeo oko 21:45 u krcatoj Močvari, ako ste htjeli bolje vidjeti bend i upiti atmosferu, morali ste malo više napora uložiti u proguravanje naprijed. Na samom početku, već prvim taktovima, moglo se osjetiti da su se momci jako angažirali oko zvuka i da su, svaka im čast, ispeglali ozvučenje do savršenstva. Nije bilo nikakve prevlasti gitare nad klavijaturama ili obrnuto, stoga se moglo zaključiti da nas čeka zbilja profesionalan i do zadnjeg detalja uštiman koncert. Bend na ovoj turneji promovira posljednji album „Origins“ koji je izašao u rujnu prošle godine. Od 2002. kad su započinjali karijeru objavljivanjem „The End Of The Beginning“ i polako svojim specifičnim pristupom instrumentalnom rocku osvajali brojne poklonike diljem svijeta, svakim novim albumom donose jedinstvenu mješavinu space rocka i ambijentale. Ipak, čini se da će mnogima kao njihov najdraži album i najreprezentativniji za njihov zvuk ostati „All Is Violent, All Is Bright“, s kojeg su na oduševljenje mnogih, na ovom koncertu svirali dosta pjesama, uključujući i istoimenu. Bend na turneji svira u četveročlanoj postavi: Torsten Kinsella (gitara), Niels Kinsella (bas), Jamie Dean (klavijature, gitara) i Stephen Whelan (bubnjevi). GodIsAnAstronaut2Bend često ističe da se vokal nikako ne bi uklopio u njihov izričaj, što je istina, jer upravo je snaga instrumentalne izvedbe i sposobnost da svaku pjesmu učine nepredvidljivom, ali opet smirujućom i pravim umjetničnim komadom, ono što ove Irce čini posebnima. Međutim, glavni gitarist benda, Torsten Kinsella, u nekoliko je pjesama izveo jednostavne vokalne melodije koje su služile samo kao ukras glavnim instrumentalnim idejama i za pojačavanje atmosfere. Iako je na pozornici vladao odličan sklad među četveročlanim bendom, svojom se izvedbom i na gitari i na klavijaturama istaknuo talentirani Jamie Dean. Sa set-liste treba obavezno spomenuti „Reverse World“, „A Deafening Distance“, „The End Of The Beginning“, „Fragile“, „Forever Lost“, „Worlds In Collision“ te novu još neizdanu „Dark Passenger“ s novog albuma koji je tek u pripremi. Njezin je početak obilježilo Torstenovo uštimavanje i provjeravanje zna li sve akorde kako treba. Bend je imao zaista vanserijski i izuzetno topao kontakt s publikom. Osim što su najavili skoro sve pjesme, hvalili su i hrvatsku publiku i istaknuli da će svakako što prije ovdje opet zasvirati. Prekrasnu „Forever Lost“ posvetili su svima onima koji su nekog izgubili. Spomenuli su da će Niels postati otac po drugi put kao i da nisu neki preveliki ljubitelji konzumiranja alkohola, da bi rađe naručili jogurt od jagode ili tako nešto, na što su komentari fanova bili „Kakvi ste vi to Irci ako ne pijete alkohol!“ itd. GodIsAnAstronaut3Takvi momenti definitivno su ljude približili bendu i stvorili još ugodniju, klupsku i prijateljsku atmosferu. Nakon „Fire Flies And Empty Skies“, publika je pozivala bend na bis, prilikom kojeg je Torsten najavio da nas sad napuštamo post-rock i prelazimo na heavy rock. Efektan bis uveličale su tri odlične „Red Moon Lagoon“, „Suicide By Star“ i „Route 666“. Na kraju, treba reći da su GIAA bend kojeg vole fanovi različitih žanrova, od metalaca, hard rokera do alternativaca i poklonika indie rocka pa i ambijentalne i elektro glazbe. Svojim jedinstvenim izričajem bend nas uspijeva sve ujediniti. Neće proći dugo, sigurna sam da ćemo, čim izađe novi album, ponovo dočekati God Is An Astronaut, bend koji stvara neovozemaljsku atmosferu, kojeg slušate dok vježbate, trčite ili šetate kilometrima, pa i npr. učite za ispite, pritom se prepuštajući nekoj drugoj dimenziji raznih osjećaja i zvukova. God Is An Astronaut 4
Setlist:
1. Weightless
2. Transmissions