GIBONNI – Srbija, Beograd, Sava centar, 27.12.2014.

Blistava zraka čarolije u beogradskom hramu kulture

„Mene ne zanima elita novca, mene zanima elita duše“, riječi su koje je Gibonni pred kraj trećeg rasprodanog DSC01316koncerta u legendarnoj beogradskoj dvorani Sava centar uputio publici, i time je rekao baš sve. Gibonni je, to sam rekla nebrojeno puta do sada no nije nauštrb ponoviti, doista čovjek o kojem ne treba reći ništa jer oni koji razumiju – razumiju, a oni koji ne razumiju jednostavno nikada neće niti razumjeti tu jednu nevidljivu, ali opipljivu nit koja već više od dva desetljeća povezuje Gibu i njegovu publiku, i koja stvara nevjerojatnu energiju koja se na svakom koncertu bez iznimke može udisati i hraniti njome srcu i dušu.

U subotu, 27. prosinca Gibonni je održao svoj treći koncert u Sava centru u samo tjedan dana i zaokružio koncertnu godinu koja ga je po prvi puta u karijeri odvela i na europsku turneju na kojoj je predstavio svoj aktualni studijski uradak „20th Century Man“.  A ono što je privrijedio publici u drugoj po veličini beogradskoj dvorani (prvu, Kombank arenu je pokorio još prošle godine) nadmašilo je i samog Gibonnija i vjerojatno bi i zidovi Sava centra popucali pod snagom osjećaja da, eto, nisu samo zidovi.

DSC01380Spoj svega što je Gibonni u ranijim akustičnim eskpresijama svog opusa prezentirao publici bacavši je na noge tijekom Acoustic/Electric turneje prije nekoliko godina, na posebnom setu koncerata sa Matijom Dedićem pa potom opet u novom ruhu i na nedavnom koncertu u Beču, u Sava centru je bilo besprijekorno u svim elementima – zvuk doveden do savršensta, rasvjeta koja je do posljednje emocije izvukla ekspresivnost publike, ta prepoznatljiva i sveprisutna, skoro dodirljiva energija i snaga osjećaja koje se u valovima slijevaju od Gibe prema publici i nazad, nenadmašne izvedbe nevjerojatnog Matije Dedića koji akustičnom ruhu Gibonnijevih skladbi daje jedan potpuno novi okus samo su neki od elemenata koji su subotnji koncert u beogradskom Sava centru učinili izuzetno posebnim.

DSC01397Svoje treće druženje u nizu (prva dva koncerta u Sava centru održanma su 21. i 22. prosinca) jedinstveni je Gibo započeo sa „Mirakulom“ kojim je dominirao solo na violini nezamjenjivog Marka Ramljaka i vrlo je malo, tek pjesma-dvije, trebalo da publika ustane i zapleše uz svevremenske Gibine „Činim pravu stvar“, „U ljubav vjere nemam“, „Ne odustajem“, „Dvije duše“, „Ovo mi je škola“, „Cesarica“, “Anđeo u tebi” pa potom pusti pokoju suzu na vječne nositeljice osjećaja koje si ponekad ne priznajemo ni kada se u ogledalu pogledamo u oči već samo pred Gibom koji isto tako emotivno ogoljen do posljednjeg atoma stoji pred nama, „Libar“, „Zamoli me“, „Tempera“, „Divji cvit, „Kad sam nasamo s njom“ „Zlatne godine“. Sava centar  je bez ijednog propuštenog stiha pratila Gibu i prateće glazbenike, a trenutak kada je dvoranom odjeknulo klapsko pjevanje skladbe „Judi, zviri i beštimje“, a Sava centar ustala i gromoglasno zapljeskala bio je onaj kada mi je glavom prostrujao naslov pripovjetke Miroslava Krleže Hrvatski bog Mars, samo parafraziran u Hrvatski bog Gibonni jer, vjerujte mi, kad vam se nakon mnogo Gibonnijevih koncerata još uvijek naježi koža opis je koliko god zvučao pretjeran, vrlo ispravan.

DSC01320Ni nakon više od dva sata tijekom kojih se emotivna rešetka Gibonnija i publike višestruko ispreplela niti jedna strana nije posustala te je nakon sada već klasika za kraj, „Tolerance“ i uvijek iznova opijajuće „Posoljeni zrak i razlivena tinta“ Gibo i po drugi puta izašao na bis i za sam kraj publiku počastio pjesmom koju bih osobno češće voljela čuti na njegovim koncertima – „Tajna vještina“ i tako emocijama zapečatio nevjerojatnu dozu pozitivne energije u otvorena srca prepuna, bez imalo pretjerivanja, magije.

Subotnji koncert u Sava centru u Beogradu jedan je od onih koje bi i sama dvorana prepričavala da je živi svjedok odviranih nota, izrečenih riječi i proživljenih osjećaja. Reći nešto više od toga bilo bi previše jer neke riječi trebaju ostati žive samo među 4000 svjedoka istinske glazbene magije koja se ne događa samo u blagdansko vrijeme jer kako je nedavno izjavio Gibo: „ Moja muzika je muzika za kožu. Nije me briga da li je moja pjesma patetična, bitno mi je da li je trenutak kada je napišem onaj trenutak koji ne bih mijenjao ni za šta. Obraćam se samo mojoj sorti ljudi. Zato se moja muzika sluša kožom, ne glavom.“

Mirakul
Ovo mi je škola
Činim pravu stvar