FUTURE ISLANDS – Zagreb, Močvara, 11.10.2014.

Poslije otvaranja jesenske koncertne sezone nenadmašnom svirkom Editorsa u nakrcanoj Tvornici, razdragana indie-rock publika sinoć se preselila u dobru staru Močvaru. Možda nenadano rasprodani Future Islands ostavili su dosta fanova u očaju zadnja dva dana zbog nemogućnosti kupnje dodatnih ulaznica, bukiranja drugog koncerta ili neprebacivanja koncerta u veću dvoranu. Očito nema više zezancije i čekanja do zadnjeg dana da se kupi karta na ulazu, jer Zagreb je spremio paklenu jesen u kojoj nema mjesta za razmišljanja i dvoumljenja!
Future-Islands-6Future Islands, baltimorski synth-pop bend, nisu se proslavili preko noći. Iako je iza njih 4 albuma i 8 godina sviranja, tek su se u ožujku ove godine na talk-showu Davida Lettermana predstavili brojnijoj publici pred malim ekranima. Taj upečatljivi nastup u kojem su izveli ‘Seasons (Waiting on You)’ – prvi singl s novog albuma Singles – na Youtubeu je odgledan više od 1.5 miliijuna puta! Uz to, prelazak benda u novu izdavačku kuću 4AD također je vidno pomogao i doveo spomenuti, zadnji album na glazbene ljestvice.
No, valja napomenuti da Future Islands nisu nepoznati hrvatskoj publici. Imali su zapamćene nastupe u KSETu (2010.) i na Terraneu (2012.) kojih se dobro sjeća i odmah na početku nastupa spominje pjevač Samuel T. Herring. Vjerojatno upravo u njemu leži x faktor koji ih je početkom godine napokon pogurao naprijed, jer kad je nekoliko milijuna ljudi na televiziji vidjelo njegove plesne sposobnosti, sigurno je bar pola njih poželjelo to vidjeti vlastitim očima uživo na koncertu. Herring je na prvi pogled običan dosadan proćelavi dobroćudni susjed, ali kad stane na stage i počne glazba iz njega izbija ritam Jamesa Browna, Future-Islands-5glas koji zna dignuti negdje na granicu između Tom Waitsa i Frankensteina, a uz sve to kao da izgledom malo daje na Morrisseyja. Može se reć da je doslovno ‘otplesao’ svoj put do srca publike. Neviđeno upečatljiv spoj zrelog macho glasa i plesne synth podloge. Malo je reć da je publika od prve do zadnje minute razdragano plesala, skakala i uživala u svakom Herringovom pokretu. Čak je i on iznenađen ovakvim reakcijama i ponesen ludom atmosferom oduševljeno vikao:”I’m losin’ it!”. Toliko se iznojio da se do kraja koncerta kao dječak klizao po svojem znoju na stageu. Bila to ‘Seasons’ ili ‘Spirit’, osjećaj je na svakoj, koliko god poznata ili nepoznata bila, kao da je izvode prvi put. Takav žar i energija koje dolaze sa stagea, kao da je Samuel neki propovijednik koji se toliko uživljava u svoju propovijed da se doslovno udara šakom u prsa ili pada na pod zaklopljenih očiju. Sve je to kulminiralo zadnjom pjesmom na bisu kad se publika nije mogla više suzdržati i kao da je eksplodirala. Ljudi su se počeli penjati na stage, pjevati zagrljeni, plesati, skakati, raditi selfije sa pomalo zbunjenim pjevačem koji je ipak izdržao gomilu na stageu i do kraja pjesmu izveo ispred svih njih usredotočeno na masu ispod njega. Neobičan i veoma upečatljiv bend, izvrsna svirka i energija, nepredvidiv i jedinstven frontman, a atmosfera jednostavno neponovljiva. Močvara je sinoć u velikom stilu krenula u novu, uzbudljivu sezonu.

SETLISTA:
1. Give Us the Wind
2. Back in the Tall Grass