FATES WARNING – Zagreb, Hard Place, 11.11.2014.
Sinoć je Zagreb počašćen istinskom progressive metal feštom. Američki pioniri progressive metala, Fates Warning, nastupili su u prepunom Hard Place-u. Bend u čijim redovima sviraju vrhunski instrumentalisti te ujedno i zvučna imena na metal sceni, koja mnogima od vas sigurno nisu strana, Jim Matheos, Bobby Jarzombek i Joey Vera, oduševio je odličnom izvedbom starih, ali i novih pjesama s aktualnog albuma „Darkness In A Different Light“. Bili smo skeptični glede zvuka koji je dopirao s pozornice kluba i nadali se solidnom ozvučenju, čija je kvaliteta varirala. Sviranje u klubu pred 150 do 200 ljudi ima i prednost i manu. Mana je jasnoća i kvaliteta zvuka, a prednost je uvijek dobra komunikacija i bliskost s publikom, koja se osjetila ne samo za vrijeme nastupa Fates Warninga, nego također i predgrupe.
1_HeadlessKao predgrupa su nastupili Headless iz Italije. Nastup je započeo oko 20:30, a vidno entuzijastična publika, nekolicina i s majicama Headless, počela je bodriti bend na početku nastupa. Publici su vjerojatno poznati po tome što im je bubnjar Scott Rockenfield koji je svoju karijeru izgradio ni manje ni više nego u jednom od najpopularnijih progressive metal bendova, ujedno uz Fates Warning i utemeljiteljima tog žanra – Queensryche-u. Njihov pjevač na prvi pogled dosta podsjeća na Halforda iz Judas Priest, u tome se svi slažemo, a vjerojatno će najzapamćeniji trenutak nastupa biti obrada „Breaking The Law“. Solidan nastup koji je publiku polako počeo mamiti prema prvim redovima.
4_FatesWarningOko 21:30 Fates Warning osvajaju pozornicu i efektno započinju svirku s „One Thousand Fires“. Ray Alder je doista vokalno davao sve od sebe i uživio se u vokalnu interpretaciju, ali u mnogim pjesmama njegov trud nažalost nije došao do izražaja zbog ozvučenja. Fanove to nije zaustavilo u uživanju i u prednjim su redovima mnogi znali riječi njihovih pjesama što nas je doista jako ugodno iznenadilo. Iskreno, s obzirom kakva je situacija bila u posljednje vrijeme s koncertima u Zagrebu, očekivali smo manji odaziv i podršku ovog velikog benda jer po onome što smo iskusili kroz razgovor s ljudima, mnogi ni ne znaju za ovaj bend ili su samo čuli nekoliko pjesama. Većini je Dream Theater prvo ime koje pada na pamet kad je progresiva u pitanju, ali bez obzira što nisu niti približno toliko pretenciozni kao Dream Theater niti su zabilježili toliko velik komercijalni uspjeh, zaslužuju da ih se podrži u velikom broju.
3_FatesWarningUz Matheosa na gitari koji je perfektan skladatelj i jedan od najboljih svjetskih gitarista, pamtit ćemo i energičnu izvedbu Bobbyja Jarzombeka na bubnjevima (poznat po suradnji s Demons & Wizards, Riot, Halford i mnogim drugima, a kratko je svirao i s Iced Earthom na turneji). Redale su se mnoge poznate pjesme od kojih treba izdvojiti „One“ (inače, oboje smo veliki fanovi albuma „Disconnected“), pa zatim odlična „Simple Human“ koju je većina lica iz publike s užitkom pjevala, i jedna od uspješnica sa zadnjeg albuma „I Am“. Uslijedila je još jedna koju treba svakako spomenuti i u kojoj Ray Alder ima jedan od najraznovrsnijih vokala „The Ivory Gate of Dreams: IV. Quietus“, s albuma „No Exit“. Definitivno jedna od najboljih izvedbi.
2_HeadlessMoramo napomenuti da je suradnja Matheosa na gitari i Vere na basu uživo bila vrhunska. Bend nastavlja publiku oduševljavati i s „A Pleasant Shade Of Gray, Part XI“, uspješnicom „Firefly“ i na kraju s „We Only Say Goodbye“ i „Monument“. Primijetili smo da je na „Monument-u“ Alder dva puta otpjevao krivi tekst, ali to je manji prigovor jer to je doista jako kompliciran tekst za pamtiti. Na kraju, neumorna i motivirana publika poziva bend na bis i oni vrhunski nastup završavaju s „The Eleventh Hour“ i s još jednom poznatom pjesmom koja je još samo nedostajala da zaokruži priču i uveliča odlične dojmove, „Point Of View“.
Odaziv publike i reakcije na svirku ovoga su nas puta potaknule na zaključak da za posjećenost nastupa metal bendova koji u Hrvatskoj nisu toliko razvikani, a vani su itekako priznati, još ima nade. Nastup Fates Warninga ostat će nam u sjećanju kao jedan od najkvalitetnijih ove godine i drago nam je što smo ovoga puta svjedočili popunjenom klubu i dobili informaciju da je ostalo 30-ak ulaznica na kraju. Ipak se ne radi o bilo kome, nego o bendu koji je uvelike pridonio metal sceni kreiravši progresivni žanr. Puna, ali i velika dvorana, odličan zvuk i entuzijazam publike ono je što ovaj bend doista zaslužuje.

Set-lista:
1. One Thousand Fires
2. Pale Fire