EDITORS + JONATHAN – Zagreb, Tvornica Kulture, 04.09.2014.

Editors_04092014-3411

Hladna jesen Zagrebu je sinoć donijela pakleno vrući početak koncertne sezone. Novopreuređena Tvornica sa nižom pozornicom publici je omogućila intimniju atmosferu i još veću blizinu najdražih i najboljih mogućih bendova za otvaranje sezone – Jonathana i Editorsa. Riječki Jonathan je toliko procvao u zadnjih godinu dana, da su se i strani mediji raspisali o njihovoj neponovljivoj energiji, jakim pjesmama od kojih je svaka dovoljno kvalificirana da bude singl te samoj pojavi i karizmi ovih dečkiju na pozornici. Bend se u manje od godinu dana od prvog koncerta iz Malog pogona preselio u Veliki, a kvaliteta live svirke i oduševljenje koje izazivaju sa tih nekoliko pjesama u 40-minutnom setu ispunjena dvorana je dočekala ovoga puta spremno ih prateći uz naučene tekstove ‘Mama I’m Ready’, ‘Maggie’ ili ‘School’ s njihovog debi LP-a Bliss.
JonatHan_04092014-3323Ako ovako nastave, iduće godine u ovo vrijeme biti će preveliki za predgrupu i tražit će se karta više za njihov samostalan koncert u ovoj velikoj dvorani.

Glavne zvijezde večeri, a maltene i cijele jesenske sezone – Editorsi, već iznimno dobro poznati hrvatskoj publici, uspjeli su u Tvornicu natiskati takvu gomilu publike da se jedva dolazilo do zraka. Možda je ipak optimistično prodana koja karta previše.
No, krenuli su u svirku tako žestoko da su nam odmah skrenuli misli od pomanjkanja kisika i uzdizali nas svakim novim tonom iznad površine, ka pozornici. Iako dosta loše prihvaćen od fanova i kritike, aktualni album se uživo pokazao kao čista suprotnost onom očekivanom – novoj, previše elektroniziranoj i umjetnoj svirci. Nova ‘Sugar’ u kombinaciji sa starim provjerenim podizačima atmosfere ‘Munich’ i ‘An End Has A Start’ najavile su jaku i elektricitetom nabijenu večer pred nama. Mračni muževni bariton Tom Smitha stvarao je melankoličnu, gotovo sanjivu atmosferu posve suprotnošću popraćenom fizičkom energijom, plesom, pokretima uz svesrdni dodatak ostatka benda: energičnim bubnjevima i neukročenim, neobuzdanim plesom gitara.

Editors_04092014-

Izvrsno složena setlista, uz ‘Bullets’ i ‘Bones’ na sredini kao priprema za magični završetak prvog dijela uz iznenađujuće predivnu ‘Nothing’ s novog albuma. U jednom trenutku se Smith primio akustične gitare i uz povlačenje ostatka benda, ostao sam na stageu izvodeći ‘The Weight’.
Koncert je završio fantastičnim novim hitom ‘A Ton of Love’ koji je ponavljajućim refrenom ”Desiiiire, Desiiiire…” u potpunosti razgalio publiku, no samo do zadnje i najpoznatije, ”Papillon” koja je sve odvela u nemoguće razine totalne nirvane. Editorsi su ponovno potvrdili da su jedan od najboljih live bendova današnjice i da postaju samo bolji i bolji u koncertima bez obzira na uspješnost (i kvalitetu) albuma i tako potvrdio postoje sjajni bendovi koji moguće nekog i ne oduševljavaju posebno studijskom glazbom, ali uživo im se mora skinuti kapa dolje.

Uistinu nezaboravna večer sa dva izvanredna benda kao najbolja moguća uvertira za veliku koncertnu sezona koja nas čeka.

Editors_04092014--2

SETLISTA: