Riječki Diskurz u Močvari sinoć je uz pomoć također riječkog dua Leifert koncertom promovirao novi studijski album “Puls” koji je nedavno objavljen. S obzirom da se radi o jednom od najbitnijih i najboljih bendova nove generacije na ovim prostorima, očekivala sam minimum dobrano ispunjen Klub.
Na moje zaista veliko čuđenje Klub je bio praznjikav kada je konačno, s lijepim zakašnjenjem, prvi izašao na pozornicu eksperimentalni synth-pop dvojac Leifert.

LeifertMeni glazbeno potpuno nepoznate Petra i Gia Leifert, osnovale su bend nakon što se 2010. raspao lokalni bend Larva. Da su već izdržale do današnjih dana govori dosta, a uživo se to u Močvari i potvrdilo. Makar su predstavljene pjesme i naročito Petrine vokalne dionice prilično pravolinijske i jednostavne i svakako traže malo više rada u tom segmentu, od prve pjesme su zainteresirale publiku i manje više je tako ostalo do kraja njihovog polusatnog seta, koji je za sada aman taman jer bi sve više od toga prešlo u malo premonoton glazbeni nastup. No set kakav je bio je bio stvarno dobar. Kombinirajući vokal, bass gitaru, sintove i matrice, uspjele su stvoriti glazbu koja iako kvazi eksperimentalna, zaista jest malo pomaknuta elektronska glazba, koja pak lako ulazi u uši i ima dobar ritam. Svakako bend na kojeg treba obratiti pažnju.

Jako kasno, oko ponoći, nakon što se u Močvari doslovno nije pojavio nitko novi od publike (tako da sam išla provjeravati u svoj kalendar “tko to još u Zagrebu nastupa istu večer po drugim klubovima” i zaključila da je za petak navečer s relativno nikakvom drugom ponudom dobre glazbe u gradu zagrebačka publika jako zakazala), Diskurz, sada kvartet, počeo je svoj pakleni set od 50tak minuta s “Rezonancom/Raljama”. Na početku koncerta mi je bilo fascinantnije stajati malo sa strane i promatrati kako će se sada već etablirani Diskurz, koji svakako nije outsider na našoj rock sceni već dobrih 4-5 godina nositi s praznom dvoranom koja ni za kojeg izvođača nije lak zalogaj.

Diskurz live3Još od 2009. kada sam na Mars festivalu u Tvornici prvi puta uživo čula novi punk bend Diskurz, koji je tada još bio trio orginalne postave, klinci su prašili sve u šesnaest i sa svim svojim dječjim bolestima jako mladog i neiskusnog benda, osvojili me. Ako se sinoć u Močvari zagrebačka publika pokazala potpuno nesposobns prepoznati, podržati i pratiti bend koji je sigurno legitiman “rock’n’roll” nasljednik aktualnih vlasnika trona (ima ih nekoliko naravno), sam Diskurz je samo potvrdio upravo rečeno. Njih ništa nije moglo i nije smelo, a to je odlika snažnih izvođača.

Glazbeno, ova sada, nova, postava oko frontmana Bojana Bajića kao jedinog originalnog člana, uz dodatak četvrtog člana na drugoj gitari pokazala se kao ključni potez za daljnju glazbenu evoluciju Diskurza koji brzim koracima grabi naprijed.

Koncert je bio promocija njihovog svježe izdanog, čak trećeg studijskog albuma – “Puls”, s kojeg su odsvirali sve važnije pjesme: “Riff”, “Lov”, “Hodaj”, “Besmrtna”, “Šut” i “Puls” i koje su se izvrsno uklopile u stare stvari iako su stilski i žanrovski drugačije. Od početnog sirovog punka, Diskurz se je transformirao u iskonski alternativni rock kojeg se ne bi posramila i veća imena svjetske scene. I dalje je to sirovo sasvim u Diskurz trademarku, no to ih čini drugačijima i posebnima.

Diskurz live2Izvrsna svirka i stav “mi smo svoji i znamo tko smo i rasturamo”, oduševila je publiku, naravno. Ako sam i bila malo iziritirana sa skoro satnim kašnjenjem koncerta, nakon koncerta mogu reći da mi je žao što mi je trebalo od 2009. da ponovo gledam Diskurz uživo.
A da je u petak navečer bila glazbena ponuda u Zagrebu obogaćena i nekim velikim izvođačima, ova “mala nebitna” svirka u Močvari stala bi uz bok mnogima. Iz više razloga.

KONCERTNA FOTOGALERIJA – KLIK OVDJE!

Izvještaj i foto: Anastazija Vržina