DEEP PURPLE & GIBONNI – Zadar, Jazine, 15.07.2014.

Rock spektakli uvijek su pozdravljena događanja kada treba začiniti ljetni odmor. Ako su još pod otvorenim zadarskim nebom, u neposrednoj blizini mora i uz odličan line-up, uistinu nešto posebno. Sinoć su britanske rock legendarne Deep Purple i jedan od najuspješnijih domaćih izvođača Gibonni protresli Jazine i oduševili publiku izvrsnom izvedbom šaljući pozitivnu vibru i osigurali odličan provod.

DeepPurple-Zadar01Mala zamjerka mora se uputiti, ali prije svega organizaciji. Koncert je isprva najavljivan za 20 h pa premješten za nešto kasnije, a Gibonnijev je nastup pomaknut na ponoćni termin, zbog čega su ostali upitnici na licima tko je tu kome zapravo predgrupa. Kako za sve postoji prvi put, naš se Gibo mogao pohvaliti da je imao najbolju predgrupu na svijetu. Eto, iz svega može izvući nešto dobro. A dok su čekali početak koncerta, fanovi su se dotle mogli odmoriti na Morskim orguljama uživajući u blaženom zadarskom zalasku sunca, poznatog po ostavljanju snažnog dojma na Alfreda Hitchcocka.

Legende koje smo svi s nestrpljenjem očekivali svirku su započele točno u 22 h. Nevjerojatan je osjećaj vidjeti bend čiji članovi imaju skoro 70 godina, kako se uvjerljivo drži na pozornici nakon toliko godina rada. Na jučerašnjem koncertu posebno su se, osim Iana Gillana, kojem je glas još uvijek vrlo jasan i, na naše iznenađenje, a vjerujem i ostalih, još uvijek nepokolebljiv u visokim tonovima, isticali bubnjar Ian Paice, klavijaturist Don Airey koji su svojim bravurama i soloima dovodili publiku u trans (konkretno Airey s Turskim maršem i dalmatinskom tradicionalnom Dva Bracanina, čime je izazvao iznenađenje publike, te basist Roger Glover. A Steve Morse doista pobuđuje posebne DeepPurple-Zadar03osjećaje uživo kod publike – izmamljuje tako meke tonove iz svoje gitare, toliko čiste, precizne i s estetskom toplinom na kakvoj mu mlađi kolege, ponajprije oni iz progressive metal žanra mogu samo pozavidjeti. Već dugo nismo vidjeli nekog gitarista koji toliko vlada svojim instrumentom, a da to ne pokazuje na pompozan način tako da publici počinje ići na živce. Steve Morse je pravi virtuoz i profesionalac čijoj izvedbi svjedočeći, čovjek osjeća na neki način poniznost, ali opet sa savršenim balansom i odmjerenošću. Posljednji album „Now What?!“ bend je izdao prošle godine pa se na set listi našlo i nekoliko atraktivnih pjesama s kojima je ovaj legendarni bend potvrdio svoju moć i činjenicu da zvuči bolje uživo nego na albumima. Dakle, našle su se tu Après Vous, mračna s rifovima koji utjeruju strah u kosti, Vincent Price i Uncommon Man. Među najjače izvedenim pjesmama ubrajaju se Into the Fire, Hard Lovin’ Man i Strange Kind DeepPurple-Zadar04of Woman. Ne treba posebno napominjati da smo se osjećali posebno s prvim taktovima jednog od hitova koji ih je posebno proslavio prije 30 godina „Perfect Strangers“, zatim „Space Truckin’“ koja je na nas ostavila vrlo snažan dojam i dakako uz neizostavnu „Smoke On The Water“ komunikacija između benda i publike bila je na najvišem nivou. Bis je bio nevjerojatan, „Hush“ je totalno podigla publiku, a posljednja „Black Night“ obilježila je večer i vjerujem da nitko od nas nije želio da prestane. Mnogima se osmijeh nije skidao s lica, nekima je izvedba bend nažalost bila vidno dosadna, ali rekli bismo na kraju da je ovaj koncert bio toliko energičan i da su svi članovi bili angažirani, da niste mogli samo statično gledati koncert i reći „Neki moraju u penziju.“ jer s Deep Purple to još nije slučaj. Ovaj je koncert bio svojevrstan vremeplov nastajanja heavy metal glazbe i potvrda da mlađi izvođači, velika većina, nemaju tu izvođačku žicu i vibru koja je potrebna da zavede publiku, kao što ima ovaj legendarni bend nakon skoro 50 godina! „Smoke On The Water“ je bez ikakve sumnje pjesma koja je ostavila trag na generacijama fanova i bit će poznata zasigurno i sljedećih 5 stoljeća kao jedan od najvećih i najutjecajnijih rock hitova. Nema djeteta koje je poslije postalo slavan glazbenik od 80-ih nadalje, da nije okidao prvi rif te stvari. Gillan i ostatak benda dokazali su svoju snagu na najbolji mogući način i nadamo se da će nas ove legende posjetiti još nekoliko puta, ako ne pod sjajnim i punim zadarskim mjesecom, na sličnoj atraktivnoj lokaciji kao što je taj divan grad u kojem se sve češće održavaju dobra događanja.

Gibo-DeepPurple01Nešto nakon ponoći penje se na binu Gibonni u društvu svoje brojne gostujuće postave. Riječ je o redom vrsnim glazbenicima iz cijele Lijepe naše, uz zanosnu tamnoputu pjevačicu Stephanie s izuzetnim vokalnim potencijalom. Gibina karizma u spoju sa zadivljujućim sviračkim i pjevačkim umijećem gostujućih glazbenika jedinstvena je kombinacija i ostavlja bez riječi, takvu kvalitetu uistinu treba tražiti na sceni. Za razliku od purpleovaca, koji su otvorili koncert novim, manje poznatim pjesmama (a zapravo se i dosljedno držali toga da promoviraju novi materijal pa tek ispresijecali set listu provjerenim hitovima), uočljivo je da je Gibonni bio aktivniji, odmah krećeizravno i animira publiku. Po tom je pitanju „pojeo“ Purple. Nastavlja u tom tonu, dobro je raspjevao i rasplesao publiku zapaženim hitovima poput ”Činim pravu stvar”, ”Dvije duše”, ”U ljubav vjere nemam”, ”Judi, zviri i beštimje”, ali i pobudio suptilne osjećaje Gibo-DeepPurple02emocionalno nabijenim stvarima poput ”Libar”, ”Mirakul”, ”Zlatne godine”, ”Posoljeni zrak i razlivena tinta”. Imala i njegova ekipa jam sesije tijekom kojih je pokazivala što može, premda nisu posvetili toliko vremena solažama koliko Deep Purple, koji su si uistinu dali oduška po tom pitanju. Tijekom nastupa nešto dužeg od sat i pol Gibo je priredio bujicu raznolikih doživljaja. Premda promovira novi album na engleskom jeziku ”20th Century Man”, išao je na provjereniju varijantu te tu i tamo ubacio koju novu stvar u klasičan set hitova. Zadivljuje činjenica koliko ostvaruje kontakt s publikom. Postavlja se uz sam rub ograde, zove na binu, neprestano koketira s fanovima i šalje poruke mira i ljubavi. Gibini su nastupi osebujni po tome što su, uz prvoklasan glazbeni aranžman, svojevrsna terapija punjenja pozitivnom energijom. Sinoćnji je nastup to apsolutno bio. Kad su već purpleovce potrpali na početak šoa, a zbog njih je realno određeni broj fanova došao, ipak je vrijedilo ostati do samog kraja pa onima koji su se pokupili nakon silaska rock legendi s bine može biti žao.

Zadar se pokazao kao odličan odabir za koncertne lokacije jer ima sve – sunce, more, a i publiku željnu provoda. Nama će koncert ostati u dobrom sjećanju, kao i svima prisutnima. Što domaćoj publici, što turistima koji su se zatekli na odmoru. Svakako treba više ovakvih događaja.

Izvještaj: Buna Bernarda Juretić i Tihana Klajzner