CROWBAR, MONOX, KATRAN – 17. 6. 2014., ZAGREB, MOČVARA

a9_CrowbarLegendarni američki sludge metal bend Crowbar, predvođen neponovljivim Kirkom Windsteinom, čovjekom zaduženim za proboj južnjačkog, sporog i teškog sludge zvuka kakav je obilježio američku scenu sredinom devedesetih, konačno je opet zasvirao pred zagrebačkom publikom. Radi se o bendu kojeg se smatra jednim od pionira američkog južnjačkog sludge metala koji je zakormilario prema jednom drukčijem pravcu nakon svakakvih nazadaka na metal sceni tada zbog grungea i sličnih komercijaliziranih žanrova namijenjenih divljanju mladeži i time osvježio američke metal krugove. Jučer su dobrano protresli Močvaru koja je ovoga puta bila dobro posjećena. Na moje ugodno iznenađenje zbog dobrog odaziva publike, Crowbar je dao sve od sebe u prepunoj Močvari, unatoč tome što je još do prije par tjedana prodaja karata išla u nezahvalnom smjeru, ali u zadnjih desetak dana, stvari su se naveliko popravile i ljudi su podržali događaj. Tu im svaka čast jer su Crowbar bend takvog kalibra da to i zaslužuju. Predgrupe Monox i Katran, ljudi nisu podržali u velikom broju, a to se nažalost često događa u nas Hrvata, jer većina ljudi dolazi gledati samo headlinera, a za ostale ih boli briga. U tome leži i korijen problema nazadovanja mladih domaćih bendova koji se tek probijaju ili su već neko vrijeme na sceni, ali se stvari ne miču naprijed u očekivanom smjeru jer ih ni domaća publika ne podržava. A ako ih ona ne podržava, kako će onda netko drugi. Takav me odaziv uvijek razočara.

Monox su riječki death metal bend koji postoji čak od 2002. Dečki ispoljavaju dosta veliku količinu žestine, što se i vidi na pozornici, a sve bi bilo još bolje da je publika bila malo više zainteresirana. Ako do sada niste imali prilike poslušati ovaj perspektivan bend, čiji je kvalitetan nastup mogao ispasti puno više od samo pukog zagrijavanja da je bilo nešto više prisutnih. Njihovu glazbu svakako preporučam, ovi Riječani vjeruju u ono što rade, a na nama je da ih što vjernije podržimo. Stoga osluhnite i provjerite njihovu žestinu na službenoj fejsbuk stranici. Katran također nije razočarao, uvjerljiv i čvrst hardcore s dosta dobrim vokalom polako je počeo buditi interes kod publike. Dobro odrađenim i intenzivnim nastupom, bend je apsolutno pokazao da je dostojan biti predgrupa velikom imenu kao što je Crowbar. Ovaj četveročlani bend će nadam se i dalje nastaviti prašiti na način kao što to sada rade jer se doista unesu u svoju glazbu, a ako ih još niste imali prilike proučiti i čuti dobre materijale, svakako preporučam njihovu stranicu gdje možete kupiti album u digitalnom obliku. Nadamo se da ćemo ih opet vidjeti na nekom od nadolazećih koncerata.

a11_CrowbarŠto se tiče nastupa Crowbara, tu nema zamjerke. Otkako je Kirk prošle godine napustio Down kako bi se posvetio radu s Crowbarom, istina, bez njega ne bi bilo samog benda, kao niti nekih drugih, budući da je njegov utjecaj neporeciv, ta odluka polučila je odličan rezultat. Nedavno objavljeni ”Symmetry In Black” čiju recenziju možete pročitati na našem portalu, odlično prolazi kod publike koja je i na jučerašnjem zagrebačkom koncertu dobro reagirala na nove pjesme. Kirk je kao i ostatak benda u sastavu Matthew Brunson (gitara), Jeff Golden (bas) i Tommy Buckley (bubnjevi), nevjerojatno stabilna figura na pozornici, a ima glasa kao u priči, bolje nego na nekim albumima otprije dvadesetak go dina, poput memorabilnih ”Odd Fellows Rest“ i „Broken Glass“. Prije svog nastupa članovi benda družili su se i slikali s fanovima, vidjelo se da im je drago opet biti u Hrvatskoj jer su zadnji put nastupili prije 13 godina. Odradili su tonsku probu nekih 4 sata prije koncerta, jako su se angažirali oko kvalitete zvuka, nosili su sami i postavljali svoju opremu i merchandise. Poslije koncerta su se također slikali s fanovima i bili opušteni kao da smo svi dio jedne metal obitelji. Sam nastup je bio vrlo intenzivan, svatko je znao svoj posao, bend međusobno povezan, organiziran i osjetilo se iskustvo i vjernost tome što rade. Oko 22:30 bend je započeo žestoku svirku s „Burn Your World“ s legendarnog albuma „Broken Glass“. Na ugodno iznenađenje mnogih, bilo je starih stvari s „Crowbar“ albuma iz ’92. poput „High Rate Extinction“ i neizostavne „All I Had (I Gave)“ pred kraj. Zatim su prepunu i pregrijanu Močvaru uzdrmali i s „Conquering“ također s albuma „Broken Glass“, a nova stvar sa ”Symmetry in Black-a”, ”Walk With Knowledge Wisely” itekako je potaknula publiku na suradnju i bend je dobio pozitivne odgovore na svoju izvedbu. Poznata „Cemetary Angels“ također je izazvala komešanje u publici i naguravanje u prednjim redovima, a pred kraj koncerta uz „Planets Collide“, već spomenuti nezaobilazni hit „All I Had (I Gave)“ i „Self-Inflicted“ na bisu, dosljedno su zaokružili intenzivno odsviranu set-listu. Odličan koncert, iako bih rekla, malo prekratak, ali ovaj put s dobrim odazivom fanova. Ipak sam očekivala malo više od 13 pjesama, koncert, iako vrlo snažnog karaktera i odanosti svirci od strane benda, brzo je proletio. Komunikacija s bendom bila je za svaku pohvalu. Nadam se da će članovima benda odaziv publike ostati u dobrom sjećanju i da na sljedeći koncert nećemo morati dugo čekati.

Set lista:
Burn Your World
High Rate Extinction