Jedna od apsolutno najvećih rock zvijezda stare države, bend Bajaga i Instruktori ova su tri prethodna dana obilježili 30-godišnjicu rada i istovremeno nastupa u Zagrebu, kada su nastupili u kultnom klubu Kulušić na poziv našeg legendarnog rock kritičara, Bajaga-1pokojnog Dražena Vrdoljaka koji je Momčila Bajagića Bajagu “dovukao” da svira u klubu nagovorivši da okupi nekoliko muzičara i dođe u Zagreb da odsvira netom objavljeni Bajagin solo album “Pozitivna geografija” (Bajaga je tada bio stalni ritam gitarista jednako slavne beogradske Riblje Čorbe).

Kao što je Bajaga rekao: “Bez Dražena nikad ništa ne bi bilo isto”, Bajaga je nakon toga izbačen iz Čorbe upravo radi toga što je ostalim članovima (čitaj: Bori Ðorđeviću) smetao njegov solo rad. U biti je time Bajagi učinjena usluga: već s drugim albumom “Sa druge strane jastuka” Bajaga i Instruktori su zaposjeli rock YU-tron pa ili na ili pri vrhu ostali dugi niz godina.

Ova tri koncerta Bajaga je odlučio posvetiti Vrdoljaku, a rasprodana tri dana Tvornice kulture pokazala su da publika i dalje voli pravi rock’n’roll.

Bajaga-2Omiljeni lik koji svoje, mahom zabavne pjesme nije mogao uklopiti u hard rock zvuk Riblje Čorbe, uvijek je bio i definitivno ostao good guy, pristojan, pozitivan, dobročudan i nimalo divlji rocker. Što je kako godine odmiču sve vidljivije i uočljivije i prilikom nastupa uživo. Bajagin rock’n’roll u 21. stoljeću ima samo naznake oštrine i žestine, ali zato ima u izobilju pozitive i nasmijanih lica. Što vam je draže – stvar je ukusa, no vrlo vjerojatno, s ovih pozicija, danas mnogi ne bi mogli shvatiti da je Bajaga zaista i bio bok uz bok Čorbi, Dugmetu, Jagodama… i ostalim žestokim rockerima.

No šarmu i karizmi Bajaginoj i dan danas je teško odoljeti, a bendu odreći profesionalnu i energičnu svirku. Rezultat je, uz različite set liste za sva tri dana – izvrsna tri koncerta s raspoloženom i veselom publikom i odličnom atmosferom (drugo nisam niti očekivala).

Bajaga-3Početak koncerta sve do dolaska prvog gosta, blues gitarista na pedal steel gitari, našeg Davora Rodika na prvoj od tri pjesama, “Godine prolaze” (Rodik se na pozornicu vratio i 2. bisu na “Zažmuri” i “Verujem – ne verujem”) bio je lagano u sleep modu, malo je nedostajalo “ono nešto”, žara, energije što li. Nakon Rodika je sve krenulo uzlaznom linijom, a tek je dolaskom drugog gosta, vrlo popularnog bivšeg člana orginalne postave Instruktora, Dejana Cukića, koncert dobio šamar i pravi uzlet. Cukiću i pedesete godine života nisu ostavile traga, osim vizualno, u eksplozivnoj energiji koju je uvijek razbacivao na nastupima. Yu-Mick Jagger ništa nije izgubio od svega toga, jednako je opaljen kao što je i nekad bio.

U prvom dijelu koncerta je naročito fenomenalno izvedena bila “Bam, bam, bam (Jahači magle)” koju je Bajaga posvetio Vrdoljakovoj kćeri. Žika Milenković je i dalje ostao glasnogovornik benda, zabavan u najavama, poskočan i angažiran, dok je Bajaga-4Bajaga kao i nekad, minimalno govorio u svom stilu “tih, miran, povučen” ali očigledno razgaljen prijemom publike s nesilaznim smiješkom na licu.

Neke su pjesme dobile drugačiji aranžman i to je zaista ispalo dobro i svježe. Bajaga se sa set-listom zadržao uglavnom na pjesmama prijeratnih albuma, no činjenica je da su to uglavnom i najjače i najpoznatije stvari. Kraj regularnog dijela donio nam je hat-tick istih: “220 u voltima”, “Plavi safir” i “Ti se ljubiš”, nakon čega smo dobili ni manje ni više nego čak tri bisa i zaokružili treći, “osmomartovski” koncert u velikom stilu – na preko 2 sata i 45 minuta.

Na kraju ovog intenzivnog koncertnog tjedna, nisam mogla da se otmem uspoređivanju koncertnih događanja: dva su nam izvođača došla iz Srbije, oba zaista velika imena ne samo stare države nego i danas, oba su rasprodala po tri koncerta zaredom u Zagrebu i oba su širila veselje i pozitivnu energiju – a istovremeno su toliko različiti i glazbeno i lirikom.

Možda je to bio neobičan splet koncertnih okolnosti, ali je bio sjajan.

Set-lista:
1. S druge strane jastuka