O nastupu Amorphisa konstantno se pričalo nekoliko mjeseci prije, odmah po najavljivanju. Finski bend, koji je simpatije hrvatske publike osvojio 2008. nastupom na Zagreb Metal Festu u Boogaloo-u, godinama unaprjeđuje svoj zvuk, što progresivnim, što utjecajima inspiriranima narodnim finskim melodijama. Prije samog koncerta, nakon intervjua s gitaristom Esom Holopainenom, kojeg ćete uskoro moći pročitati na našem portalu, otišli smo na meet&greet u Dallas Music Shop u Tkalčićevoj. Nekih 40-ak fanova s entuzijazmom na licu, došlo se upoznati sa svojim najdražim bendom. Bilo je uzbudljivo vidjeti hrpu mladih duša, uglavnom srednjoškolaca, koji se vesele što će vidjeti svoje metal heroje. To me podsjetilo na moje najbolje srednjoškolske dane prije skoro 10 godina.

Hamfred-Zagreb-IvySam koncert u Tvornici počeo je u ca. 20:45 nastupom benda Hamferd s Farskih otoka. Hamferd sviraju dosta otegnut i nejednostavno upijajući doom metal pa je publika bila podijeljena: bilo je onih koji su sa zanimanjem pratili nastup benda s podignutim pogledima, a bilo je i onih koji su se itekako suzdržavali od zijevanja. Doom se ili voli ili ne voli, ili shvaća ili ne shvaća, ali jedno je sigurno – imaju izvrsnog pjevača. Dobar dubok growl, kakav priliči stvaranju sumorne atmosfere, isprepleten sa emocionalno snažnim clean dijelovima. Jako dobro, većinom sam se tijekom nastupa fokusirala na njegovu pojavu na pozornici, s obzirom da je ostatak benda bio poprilično statičan, a niti ne može biti drukčije s obzirom na sami stil glazbe. Odjeća za nastup bila je itekako zanimljiva, crna odijela, crne kravate s bijelim košuljama ispod , prva asocijacija – pogrebno poduzeće. Sve u svemu, unatoč nekim komentarima poslije i želji mnogih fanova da nastup potraje što kraće jer ovo „nije zagrijavanje za koncert Amorphisa“ bendu treba odati priznanje jer su u svom žanru i više nego solidni. Radi se o vrlo mladom bendu koji je svoj prvi studijski album „Evst“ izdao prošle godine, a osnovani su 2008. Dobiti šansu nastupati s bendom kao što je Amorphis, nije mala stvar.

Nešto prije 22 h, nakon kratke pauze i uštimavanja, izlazi bend kojeg smo iščekivali s velikom dozom entuzijazma. Amorphis su bend koji mi je postao jedan od najdražih finskih bendova negdje početkom srednje škole. Kad je pjevač Tomi Joutsen 2005. stigao u bend, bilo je raznih reakcija, ali ne može se poreći da on bend iz albuma u album gura prema sve boljem zvuku i idejama. Vokal mu je uživo fantastičan, jezivi i prodori growl vokali izazivaju strahopoštovanje, a jedinstven obojeni clean itekako se uklapa u interpretaciju riječi pjesama. Svojom pojavom djeluje kao reprezentacija kakvog mongolskog šamana, a također je neizbježno ne uočiti dizajn mikrofona.
Amorphis-Zagreb-IvyAmorphis su šesteročlani bend, ali potpuno usklađen na pozornici. U početku je bilo manjih problema sa zvukom, gitare su se čule više nego klavijature, ali s vremenom je to ispravljeno. Nakon 24 godine karijere, 11 studijskih albuma uglavnom inspiriranih finskim epom Kalevala, od kojih zadnji „Circle“, izdan prošle godine, uživa brojne pozitivne kritike, pomislili bismo da je bendu teško odabrati pjesme za set listu. Ali tu ne može biti prigovora. Bend efektno otvara s prvom pjesmog s posljednjeg „Circle“ albuma, „Shades Of Gray“, a stare stvari poput „Into Hiding“ i „Black Winter Day“ s njihovog najpoznatijeg pa nerijetko i najcjenjenijeg albuma „Tales From The Thousand Lakes“ itekako su razbacale publiku. Našli su se tu i neki od mojih osobnih favorita poput „Sampo“, „My Kantele“, pa zatim i nešto recentnije također sa zadnjeg albuma „Nightbird’s Song“ i vrlo upečatljiva „You I Need“ s „The Beginning Of Times“ s kojom smo znali da se nakon ca. sat vremena bend polako bliži kraju svoje sinergije s publikom.

Amorphis-Zagreb01-IvyFanovi su se potrudili i donijeli ogromnu finsku zastavu koja je plutala od sredine Tvornice pa polako do prvih redova. Bend je bio počašćen, i sami su uživali pred ovakvom publikom, što im se vidjelo i na licima. Na bisu su odsvirali „Sky Is Mine“, već spomenutu moćnu „Black Winter Day“ i svoj hit nešto rokerskijeg, a neki bi rekli i komercijalnijeg zvuka „House Of Sleep“. Sat i pol jako brzo prođe, a ovaj koncert će se meni osobno sigurno naći među top 5 ove godine. Bend s iskustvom zna napraviti atmosferu kakva se pamti još jako dugo, a kad cijelo vrijeme kola nekakva pozitivna energija u zraku, koja se osjeća u pjesmama prožetima finskom starom kulturom, zadovoljstvo je na maksimumu. 20. 3. je bio dan sreće, pa ako je tako, onda je svima koji su bili u Tvornici bio itekako dobar, ja sam cijelo popodne i večer provela fenomenalno, a nadam se da i ostali fanovi dijele moje dojmove. Već je za očekivati da će, potaknuti pozitivnim reakcijama publike, jedinstveni Amorphis ponovno protresti Zagreb na svojoj sljedećoj turneji.

Set-lista:
Circle Intro
1. Shades of Gray