ALESTORM, BRAINSTORM, CRIMSON SHADOWS, TROLDHAUGEN – Zagreb, VIB, 30.09.2014.

Nakon poprilično puste sezone za metal scenu, došao je i taj dan, koncert Brainstorma i Alestorma u Vintage Industrial Baru. Na predgrupe nažalost nisam stigao, a da budem sasvim iskren nikad prije za njih nisam ni čuo. Koncert je bio rasprodan, a jedan od mogućih razloga je baš taj što ova sezona nije bila baš plodna metal koncertima, pa je svijest rulje bila: “daj šta daš”.
I Brainstormu i Alestormu ovo je treći nastup u Hrvatskoj. Oba su nastupila na zadarskom Metalfestu prije dvije godine, a Brainstorm je svega par mjeseci prije, u travnju 2012. nastupio kao predgrupa Primal Fearu, dok je Alestormu prvi koncert u Zagrebu bio 2010. godine kad su bili predgrupa Sabatonu. Alestorm se uspio progurati do statusa headlinera turneje, prigodno imenovana “Storming Across Europe”, a po mome osobnom sudu, poprilično nezasluženo.

19_BrainstormBrainstorm počinje svoj koncert u 19:50, točno u minutu kako je bilo predviđeno. Otvaraju klasikom iz 2003., High Without Lows na koji je publika reagirala, ali ne kako sam očekivao. Prije dvije godine u Boogaloou su bili poprilično dobro prihvaćeni pa sam očekivao da će rulja oživjeti odmah na prvu sekundu koncerta. Tu sam se očito prevario, ali da publika oživi nije trebalo dugo, jer već na drugoj pjesmi, Shiver, počelo se skakati i izbila je pokoja šutka. Iskreno, nikad nisam bio ljubitelj, niti ću ikad biti ljubitelj toga, ali tko voli – nek’ izvoli. Udaljio sam se par koraka.
Nakon druge pjesme dobivaju dosta poklika iz publike, a glavnu riječ je preuzeo gitarist Milan Loncaric, kojem su roditelji Hrvati, pa je prozborio koju riječ “po naški”.
21_BrainstormTo je naravno uzbudilo publiku, tako da je od tog trena pa do kraja koncert bio poprilično živ. Nakon toga su odsvirali naslovnu pjesmu novog albuma, Firesoul, koja je isto dobro prihvaćena. Štoviše sve pjesme su bile jako dobro prihvaćene. Bez prekida se prelazi u idući, sada već klasik, Fire Walk With Me. Strašno dobra izvedba meni jedne od najdražih njihovih pjesama. Kada je pjesma završila, sa pozornice stiže par pošalica, te prelazi u meni osobno njihovu najdražu stvar, Worlds Are Comin’ Through. Trnci me prolaze. Slijedi klasik iz 2001., Hollow Hideway koji možda čak dobiva najmanje ovacije, iskreno ne znam iz kojeg razloga. Pa još par pošalica i kreće mega-brza Falling Spiral Down, a šutke izbijaju na svim stranama. Ako je netko mislio da ne može brže od toga, pokazali su da može jer bez prekida su prebacili u Doorway To Survive, a poprilično sam uvjeren da su ju ubrzali uživo u usporedbi sa studijskom verzijom. Iduća pjesma, sa istog albuma (Soul Temptation), dovodi koncert do klimaksa. Pjevač se spušta među publiku i cijelu pjesmu pjeva sa fanovima. Na kraju je završio na ramenima jednog od fanova, prizor koji se ne viđa svaki dan. Slijedi druga pjesma sa Firesoul albuma, …And I Wonder, koja je nekakva polubalada. Po reakcijama publike bilo je očito da ima dosta fanova novog albuma, što je uvijek lijepo vidjeti. Za kraj koncerta su naravno sačuvali All Those Words koja je vjerojatno njihova najpoznatija pjesma, slobodno se može reći, njihov najveći hit. Na ovoj pjesmi publika pjeva najviše, no pred sam kraj pjevaču je utihnuo mikrofon. Srećom je nakon samo minute taj problem riješen. Pošto nisam gledao setlistu unaprijed bio sam uvjeren da će sa tom pjesmom završiti koncert, ali su za kraj ostavili How Do You Feel, po meni malo čudan odabir, ali funkcionira. Dobivaju par “we want more”, ali nažalost ništa od toga, ipak su predgrupa.
1. Highs Without Lows
2. Shiver
3. Firesoul
4. Fire Walk with Me
5. Worlds Are Comin’ Through
6. Hollow Hideaway
7. Falling Spiral Down
8. Doorway to Survive
9. Shiva’s Tears
10. …And I Wonder
11. All Those Words
12. How Do You Feel

Moram reći da sam dugogodišnji fan Brainstorma, a Alestorm nikad nisam volio. Ali, ako bend ne slušaš, a odeš na koncert i svide ti se uživo, zasigurno ćeš ih poslušati i u udobnosti doma.
33_AlestormSjećam se dobro kad je Alestorm izdao prvi album, jer je onda donekle bio originalan, ne tematski (jer su ipak kraljevi takozvanog “pirate metala” oduvijek bili i zauvijek će biti Running Wild), ali instrumentalno je bilo malo drugačije. Neka mješavina folk/power metala. Nikad se nisam navukao na njih, a nakon njihovog koncerta ne samo da ih neću pokušati slušati u udobnosti doma, nego mi ne pada na pamet da ih uopće slušam. Naravno, mišljenja se razlikuju, a ovo je moje. Koncert mi jednostavno nije bio dobar i to iz mnoštvo razloga. Prva stvar je monotonija u pjesmama. Iz pjesme u pjesmu, kao da slušam jednu stvar iznova. Druga stvar je glasnoća instrumenata, odnosno dok sam kod Brainstorma mogao jasno čuti svaki instrument, kod Alestorma gitare na dosta momenata nisam mogao. Treća stvar, ona kapitalna, monumentalna, je odnos sa publikom. Brainstorm je uspjeo animirati publiku, surađivati sa njom, dok kod Alestorma to nisam uspio osjetiti. Očito nisam bio jedini koji tako mislim, pošto sam vidio par ljudi prikovanih za šank u Alestorm majicama. Pretpostavljam da su fanovi, a ako oni nisu u dvorani nego za šankom, to govori dosta. Opet ponavljam, fan sam Brainstorma, a Alestorma nisam, ali ima hrpetina bendova koje ne slušam pa im nakon koncerta dam vremena jer su mi privukli pozornost. Žao mi je, ali Alestorm nije zaslužio poziciju headlinera.
1. Walk the Plank
2. The Sunk’n Norwegian
3. Drink