Majke5. ZAGREB INTERNATIONAL BLUES FESTIVAL: GORAN BARE & MAJKE – Zagreb, Kino SC, 31.5.2014.

Nastupom ovogodišnjih headlinera, Gorana Bareta i Majki, završio je peti međunarodni blues festival u Zagrebu. “5th International Blues Festival” trajao je pet dana, od 27. do 31. svibnja, i odvijao se na pet zagrebačkih lokacija. Festival je bio posvećen prerano preminulom Draženu Buhinu – Buhi, idejnom začetniku festivala. Na festivalu su, među ostalima, nastupili Bender, Levonda Kids, Sunnysiders, Mike Sponza Trio, Zamba, te, uz već spomenute Bareta i Majke, Sanjin Banić – Bane i Ripoff Raskolnikov & Szabolcs Nagy.

Završni dan 5th International Blues Festivala dao nam je jako dobru svirku u Kinu Studentskog Centra. Koncert je otvorio Sanjin Banić – Bane, odlični rovinjski kantautor i predstavnik Hrvatske na ovogodišnjem 30th International Blues Challengeu u Memphisu. Ovaj vrstan gitarist predstavio se zagrebačkoj publici s nekoliko skladbi među kojima se našla i “The Forever Gone” s njegovog prvog EP – ja. Šteta samo što ga u subotu više ljudi nije vidjelo i čulo. Očito ih nisu previše zanimali odlični glazbenici koji su nastupali prije Bareta i njegovih Majki.

Ripoff RaskolnikovPoslije Baneta, na pozornicu je stupio austrijsko-mađarski duo Ripoff Raskolnikov & Szabolcs Nagy na gitari, odnosno klaviru. U setu od kojih 40 minuta (“po jedna gitara za svakih deset minuta” – šalio se Ripoff koji je ponio četiri gitare sa sobom), čuli smo sjajan blues prenešen kroz vanserijsko muziciranje i snažnu liriku. Raskolnikov, ispijajući pivu između pjesama, sa svojim je mađarskim partnerom Nagyjem, s kojim je 2006., prenio svu bol i radost života sjajnom svirkom, dokazavši se tako zagrebačkoj publici kao jedan od vodećih europskih blues glazbenika.

Nakon ovog odličnog dvojca, došao je red i za headlinere ovogodišnjeg blues festivala. Ispred punog gledališta, na pozornicu, na kojoj je već bio postavljen stol s flašom crnog vina, stupio je Goran Bare praćen Majkama. Prije same svirke, podijelio je Bare s nama riječi samog Boga koji mu se javio u snu (ili e-mailom, ni sam Bare nije bio siguran kako). U podužem pismu, objasnio je Bog kako odustaje, kako diže ruke od nas. Kao da to već sami nismo znali… Jer zaista, u posljednje vrijeme, stanje ove zemlje kao da to i pokazuje. No, vratimo se mi Baretu…

Goran Bare & Majke, odličan blues rock bend, i po mnogima, najbolji blueseri u Hrvata s pravim blues tekstovima, održali su u subotu u Kinu SC-a poseban, njima prvi “sjedeći” koncert. Tada već lijepo popunjeno gledalište kina, uživalo je u Baretovom “90-minutnom bluesu”. Izvrsno muziciranje Majki, obogaćeno slide gitarom, pratilo je Baretov performans. Tako je Bare tražio na sve četiri svoj upaljač, ispijao vino, držao kratke (samo njemu razumljive) monologe, kreveljio se, bunio se što se tiče naslova pjesama, vijugao kao zmija kroz dim cigarete… Bare k’o Bare!

Goran Bare ZIBFKroz jako dobar nastup, Goran Bare & Majke dali su nam presjek svoje duge karijere. Stvarno sjajne blues pjesme, bilo stare ili nove, publika je sve poznavala i rado se priključivala u pjevanju. Zaista dobrom svirkom završio je tako 5th International Blues Festival u Zagrebu.

KONCERTNA FOTO GALERIJA – KLIK OVDJE!

Izvještaj: Aleksandra Mladenović