Tradicija heavy metal partija poznata pod imenom Valhalla počela je još 2008. s bivšom Runom, sadašnjom Valhallom. Ovaj kultni metal bar pokazao se prostorno nedovoljan za brojnu publiku željnu dobrog heavyja i još boljeg provoda. Stoga se događanje selilo u Dobar zvuk i Željezničar, a ove godine po prvi put u Močvaru. Koliko stvarno postoji interes za provodom ove vrste svjedoči popunjena Močvara. Odlični bendovi, prigodan raspored upotpunjen slušaonicom i žestoka heavy atmosfera recept su za opstanak i uspjeh ovakvog projekta. U pauzi između bendova te nakon svirke publiku su dodatno motivirali hitovi pionira ovog žanra.

Ovogodišnja je Valhalla zapravo promocija i naših perspektivnih heavy bendova i Helloweena, točnije njihova novoizdana albuma Straight Out Of Hell i koncerta s Gamma Rayom u Ljubljani 18. ožujka. Iako se u nas heavy/power poprilično slabo promovira, domaća ga publika voli. Heavyljupci su došli na svoje s Valhallom. U Močvari je sinoć zaista bilo ugodno i energično. U maniri žanra klub su razdrmale visoke frekvencije, virtuozne solaže i snažan zvuk, a zagrijana je publika pridonosila odgovarajućoj atmosferi.
Valhalla-Full ThrottlePočetak je bio najavljen u 21:00, ali je, naravno, sve pomaknuto gotovo za sat vremena. Ekipa je tek pristizala pa je na promociji albuma Straight Out Of Hell Močvara još uvijek bila prazna, prošetala se tek tu i tamo koja osoba. Full Throttle nastupili su prvi. Dečki sviraju pretežito svoja stvari, ali i obrade. Trojica ih je bendu i svi su odlični muzičari. Postoje od 2004. i spremaju se izdati prvi album. S njihovom svirkom publika se počela skupljati i zapravo je djelovala jako glasno i ufurano, bez obzira na brojnost. Bend je žestok i nabrijan, kako se i traži. Zvuk im povremeno podsjeća na staru Metallicu. Aktivni na sceni i s dojmljivim frontmenom animirali su publiku i zagrijali je za nastavak šoa.

Nakon Full Throttlea na scenu stupa Savant. S njima se dvorana napunila i nastala je ona prava, zagrijana atmosfera kakva je potrajala do kraja koncerta. Ovi koprivnički momci sviraju hard/heavy od 2007., a u zadnje vrijeme sve intenzivnije osvajaju domaću publiku. Kombinirajući snažan i brz, živopisan zvuk s povijesnom i epskom tematikom rijetko koga mogu ostaviti ravnodušnim. Nedavno su izdali spotove za Valhalla-Savantpjesme Posljednje svitanje i Gospodar rata. Uz spomenute pjesme, sinoć su gospodari rata svirali i starije i novije stvari, među kojima i Idem dalje, Savant, Gospodar prstenova, Berta, Zadnji boj. Uveselili su i rasplesali publiku, kako su je sami nazvali, metal polkicom. Nastavljaju trend obrađivanja klasičnih skladbi u metal stilu, što uvijek pali.
Jedan su od malobrojnih domaćih heavy bendova koji pišu tekstove na hrvatskome jeziku, zbog čega tekstovi dobivaju težinu ostavljaju snažan dojam. Žestoki i ekspresivni, a s druge strane melodični i atomsferični našli su svoju dobitnu kombinaciju. Ove se godine očekuje njihov EP i album.

Kao šećer na kraju nastupio je Iced Earth tribute bend Set Abominae. Može se primijetiti da su poprilično vjerni, ukratko odlični. Napravili su mosh pit i za njihove se svirke publika potpuno uživjela. Močvara se cijela ispunila , što je bilo teško vjerovati sudeći po početno praznoj dvorani. Fanovi Iced Eartha istinski su uživali tijekom njihova performansa. Otvorili su svirku s Burning Times i nastavili nizati hitove uglavnom sa starijih albuma: Violate, The Hunter, Desert Rain, Dark Saga, Burnt Offerings, The Phantom Opera Ghost, Melancholy i Pure Evil. Od novijih su stvari svirali Dystopiu s aktualnog istoimenog albuma, potom Ten Thousand Strong i Travel in Stygian. Posebno je dojmljiva i emotivna bila izvedba Watching Over Me. Zaključili su šou prikladno s pjesmom Iced Earth. Stvarno je bio užitak biti u publici i gledati Set Abominae. Imaju odličnu tehniku sviranja i pjevačeve su vokalne sposobnosti zadivljujuće, ima izvrstan clean vokal i može pjevati prilično visoko, stoga tako vjerno i virtuozno kopiraju Iced Earth. Šteta je što se nisu okušali u autorskom stvaralaštvu jer bi sigurno bili više nego dobro prihvaćeni.

Valhalla-SetAbdomiaeKao što je spomenuto u najavi, bila je to večer moćnih vokala, melodičnih solaža i brzih bubnjeva. Nakon svirke nastavio se parti uz legendarne hitove heavy/power velikana – Blind Guardian, Sabaton, Saxon, Accept, Iron Maiden, Dio, Black Sabbath, Manowar, Hammerfall, Stratovarius… Podijelile su se i ulaznice za gore spomenuti koncert Helloweena te zadarski Burning Sea. Svaka kupljena karta ulazila je u nagradnu igru. Za kraj, pohvala bendovima na odličnim svirkama i tehničarima na kvalitetnom zvuku, pohvala D.J.-ima Lawlessu i Kneži na izvrsnoj setlisti. Što reći, vidimo se i na sljedećoj Valhalli!

FOTO GALERIJA – KLIK!

Izvještaj: Tihana Klajzner