Ein, zwei, drei… Tarja in Wien

Tarja-Vienna2013-01U Beču se 27. listopada 2013. održao Tarjin 8 koncert u sklopu turneje ”Colours On The Road”. Mjesto događanja je bila Arena. Za one koji kao i ja nisu bili tamo, mala obavijest – Arena nije sportska dvorana kao što sam očekivala nego je to malo bolja verzija zagrebačke Medike – ne liči toliko na crackhouse, a i ima besplatni wifi. No da se vratim na bitno. Meni kao fanu, a vjerujem da je većini tako, teško je čitati recenzije pjevača i bendova koje volim napisanih od strane ljudi koji nisu baš u tome. Tako da se ujedno osjećam i odgovorno da vam prenesem barem djelić atmosfere ako niste u nedjelju navečer tamo mogli biti tamo.
Vrata su se otvorila već u 19h i tad je počelo nabrijavanje publike s novim albumom austrijskog benda Serenity. To je možda bio i dvosjekli mač s obzirom da iako su za zadnji album na svim recenzijama dobili ocjene 9/10 ili 10/10, te su nastupali na Female Metal Vocies i dalje su relativno nepoznati izvan Austrije i djela Njemačke. Ako se niste susreli s njima toplo preporučam pogotovo ako volite symphonic/power metal.
Točno u 20h na stage izlazi predgrupa – talijanski bend Teodasia. S obzirom na usklike i pozive pomislila sam da na stage izlazi Tarja, a ne predgrupa. Teodasia je bend iz Venecije osnovan 2006., a prvi album su objavili tek 2012. Svirali su pola sata izvevši oko 5 pjesama zaključno s ”Land Of Memories” za koju je prije par dana i objavljen video. Pjevačicina komunikacija i animacija publike su bile fantastične. Mnoge veće zvijezde bi joj mogle pozavidjeti na tome. Svidjeli su mi se iako uz početne poteškoće s ozvučenjem Giulia (glavni vokal) se nije smela i pokazala svoje vokalne sposobnosti. Cijeli bend je uživao na stageu i publika je to prepoznala. Uz dobrog producenta i izdavačku kuću Lacuna Coil bi mogla dobiti oštrog konkurenta iz Italije.
Tarja-Vienna2013-02Pola sata se čekalo između nastupa Teodasie i Tarje no sad nije bilo nabrijavanja publike uz neku glazbu dapače bilo je čak i podosta tiho. No u 21h počinje intro ”Deliverance” i light show u bojama novog albuma, na stage redom izlaze: Max Lija (chello), Anna Portalupi (bass), Alex Schlopp (gitara), Mike Terana ( bubnjevi), Christian Kretschmar (klavijature) potom Deliverance prelazi u ”In For A Kill’‘ i Tarja se pojavljuje na pozornici. Prvo iznenađenje je bio njen izgled i outfit. Navikli smo na nju u izdanjima gotik dive, korzeti, duge suknje, kaputi no sad se pojavila u prozirnoj čipkastoj majci i crnim hlačama otkrivajući zavidnu figuru. Moram priznati da žena izgleda bolje nego ikad. Iako su još bile male poteškoće s ozvučenjem Tarja je pjesmu izvela besprijekorno. Nakon toga slijedi tradicionalan pozdrav i komunikacija s publikom i prelazi u ”500 Letters”. S obzirom da mi je ovo najdraža stvar s novog albuma jako sam joj se veselila i nisam se razočarala. Dapače, ozvučenje je sređeno i mislim da nije bilo osobe u publici koja se nije naježila i to ne samo zbog teksta nego i snage u njenom vokalu. Čak mogu reći da mi je live verzija draža od one studijske.
Tarja-Vienna2013-03Tijekom koncerta je uspješno izbalansirala pjesme sa sva tri albuma. Nastavila je sa ”Sing For Me” i ”I Walk Alone” prije koje je imala uvod o tome kako je počela solo karijeru i kako je sve počelo s ovom pjesmom i nazvala ju je njenim babysteps. Ta je pjesma ujedno posvećena svim fanovima jer bez njih (nas) ništa od ovog danas ne bi bilo moguće. Te naravno nezaobilazni ”Die Alive” u kojem je u jednom trenu prije refrena Die Alive imala uzvik: Ein, zwei, drei… Koncert nije mogao proći bez „Falling Awake“ i „Anteroom Of Death“ koju je dovela do savršenstva. Tijekom cijelom koncerta ali pogotovo tijekom „Anteroom Of Death“ smo mogli vidjeti kako je Tarja u punoj snazi kako vokalnoj tako i fizičkoj. Ponekad se jednostavno moram zapitati: Otkud izvlači svu tu energiju i snagu? Tijekom koncerta se presvukla samo dva puta. Prvi put tijekom ”Never Enough” kad je i bend pokazao svu svoju raskoš i mogućnosti, a to se posebno odnosi na Mike Terranu koji me svaki put iznova oduševi sa svojim egzibicijama. Potom se Tarja vraća na pozornicu u uskom blještavom topiću koji je čak bio donekle i u bojama albuma. Tada se okreće novom albumu i dobivamo ”Until Silence”, ”Mystique Voyage” prije kojeg je opet imala mali govor i objasnila nam kako ova pjesma predstavlja njeno glazbeno putovanje povezujući njena 3 jezika: finski, španjolski i engleski. Tarja-Vienna2013-04Nakon nje je uslijedila energična ”Neverlight” i najava da se bliži kraj, ali da postoji nada uz još jednu pjesmu koja je bila ”Medusa”. Moram priznati da mi ta pjesma nikad nije posebno sjela čak i nakon live izvedbe ostajem i dalje pri starom osjećaju kako mi je bezlična. Nakon toga je uslijedila tradicija: bend napušta pozornicu, publika plješće i skandira i doziva ih natrag i ovaj put Tarju vidimo u njenom trećem outfitu. Bis je započeo naravno s ‘‘Victim Of Ritual” i dalje mi je nevjerojatno kako se dobro Bolero uklopio u ovu pjesmu. Ako ste se pitali gdje je nešto iz ere Nightwisha odgovor stiže sad: ”Wish I Had An Angel”. Posao Marca Hietale i više nego izvrsno odradio Alex uz publiku koja je gotovo u potpunosti otpjevala pjesmu pa u nekim dijelovima čak i nadglasala Tarju. Koncert u trajanju nešto manje od 90 minuta završio je sa ”Until My Last Breath” uz pjesmu, vriskove i pljesak oduševljene publike.
Sat i pol mi je proletjelo kao nikad. Ljepota snage i suradnje Tarje i benda je neopisiva. Ovo jednostavno morate doživjeti. Iz turneje u turneju rastu i sigurno betoniraju svoj ostanak na metal sceni. Turneja je tek započela, ali mislim kako neće biti preveliki oscilacija u izvedbama. Ako ćete imati priliku obavezno odite na koncert pogotovo u kombinaciji s Teodasiom. Zaslužili su i oni i vi da ih čujete. Ovaj koncert se jednostavno može opisati kao audio-vizualni spektakl i jedno je sigurno – Beč i Tarja se vole. Uz cijeli spektakl za mene još jedna sitnica daje ovom svemu određenu težinu, a to je njen autogram, a zahvale idu i njenom suprugu Marcelu koji nam je to omogućio.
Za kraj ostaje samo vapaj i poziv: ”Tarja dođi opet u Zagreb!”
1. Deliverance (Intro)
2. In For A Kill