SATYRICON, CHTHONIC, CONDEMNATIO CRISTI
Kino Šiška, Ljubljana
05.12.2013.
Upad: 22/25 eur

Već godinama slušam oduševljene priče o Satyriconovim koncertima od kojih me izjeda ljubomora što nisam bila u mogućnosti vidjeti onaj davni zagrebački nastup. Upravo zato sam se razveselila kada sam u najavi pročitala da se očekuje program od čak 110 minuta. Međutim, vidjevši da je lineupu te večeri dodan još jedan bend, osjećala sam da neće biti ništa od skoro dva sata svirke koja je bila najavljena.

05-Condemnatio-CristiBend koji je uskočio kao prva predgrupa bili su Ljubljančani Condemnatio Cristi. Svoju glazbu opisuju kao cinematic black metal, a trenutno promoviraju drugi studijski album imena Soundtracks. Međutim, ono što sam čula nije mi djelovalo povezano s oznakom cinematic, ako ih usporedimo s nekim drugim žanrovskim kolegama kao što je, ne znam, npr. Carach Angren. Sam način na koji su prezentirali svoju glazbu je bio sasvim solidan. S tehničke strane je sve lijepo funkcioniralo, bili su usklađeni, dobro komunicirali na pozornici i koristili prostor koji su imali na raspolaganju. Čak ih je i dosta ljudi došlo pogledati, unatoč činjenici da su najavljeni tek dan prije koncerta pa su za jedan dio posjetitelja bili iznenađenje.

16-ChthonicTajvanski bend Chthonic je bio sljedeći na popisu sa zadatkom zagrijavanja publike. Ovo je vizualno izuzetno atraktivan bend – počevši od prekrasne basistice Doris Yeh, klavijaturista koji nalikuje na Predatora, bubnjara s maskom preko usta… Iznenadio me broj fanova koji su ih entuzijastično podržali headbanganjem i natiskivanjem u prvim redovima. Znam da svi kada govore o ovom bendu u prvi plan ističu već spomenutu basisticu (i s pravom to rade), pa ću morati i ja – bilo je zanimljivo vidjeti kako je najviše ekipe, mahom muškaraca svih uzrasta, bilo natiskano upravo s njene, desne strane pozornice. Inače se se ljudi većinom gužvaju pred frontmanom benda.
Frontman je, s druge strane, imao izvrsnu komunikaciju s fanovima i prilično dobar scenski nastup prepun energije. Posebno mi se dopalo njegovo sviranje erhua – tradicionalnog kineskog dvožičanog instrumenta. Što se same izvedbe tiče – svoj su miks death i black metala sasvim lijepo i profesionalno predstavili kao i svoj najnoviji studijski uradak Bú-Tik. Ako volite istraživati metal glazbu van granica prostora na kojeg smo navikli, svakako obratite pažnju na ovaj bend. Sigurna sam da će vas zaintrigirati.

Chthonic su nakon 40 minuta showa prepustili pozornicu tehničarima koji su je pripremali za headlinere te su vrijeme pauze iskoristili za druženje s fanovima kraj merchandise štanda.
45-SatyriconUz zvuke Voice of Shadows, introa s novog albuma, napokon se pojavljuju Satyr i Frost te ostatak live postava uz izuzetno gustu scensku maglu i crveno svjetlo. I već prva prava stvar koncerta Hvite Krist Død je opravdala moja prilično visoka očekivanja. Frost se sakrio iza svog bubnjarskog seta i pošteno ga razvalio tijekom koncerta. Odradio je i kratki drum solo kao uvod u Now, Diabolical. Način na koji Satyr pjeva se jako rijetko nalazi unutar black metal žanra. Najviše zato što se u svakom trenutku može razaznati svaka otpjevana riječ što uvelike olakšava posao publici da i zapjeva koju skupa s bendom; pogotovo na moje najdraže – To The Mountains i Mother North – pakleni bubnjevi, pa sama melodičnost, čisto savršenstvo. Gledajući setliste prethodnih koncerata očekivala sam malo veći broj odsviranih pjesama, međutim u redovnom dijelu smo čuli tek devet pjesama, ne računajući instrumentalni intro. I tako se moja pretpostavka s početka obistinila – ipak smo dobili nešto kraći koncert od očekivanog. Mislila sam da ću s novog albuma čuti Nekrohaven jer mi je zapela u uho otkad sam je prvi put čula, ali se nažalost nije našla na popisu za ljubljanski koncert. Međutim The Infinity of Time and Space je nadoknadila taj nedostatak. Kao što je i sam Satyr rekao, ta pjesma najbolje opisuje cjelokupno novo studijsko izdanje pa čak i cijelo glazbeno poslanstvo ovog benda koji je svojim stvaralaštvom pomogao uobličiti black metal, a to još uvijek radi aktivno ga noseći do neslućenih krajeva daleko izvan krutih, davno definiranih granica.

Hunter, warrior
crawls his way through the universe
I must carry this torch with him
Bring us all together to the finish line

Set lista:
Voice of Shadows | Hvite Krists Død | Now, Diabolical | Black Crow on a Tombstone | Our World, It Rumbles Tonight | Nocturnal Flare | Repined Bastard Nation | Infinity of Time and Space | To The Mountains | Pentagram Burns
Bis:
Mother North | K.I.N.G | (Natt)

KONCERTNA GALERIJA – KLIK!!